Skocz do zawartości

dniepr mt-16 Pomocy:)


Jay_Raf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuje pomocy mam dniepra mt-16 z 1994 roku

właśnie niedawno go kopiłem i robie remonty

w tej chwili mam problem ze sprzęgłem

mimo wciśniętego sprzęgła motor na jedynce delikatnie ciągnie do przodu tak jak by był na pół sprzęgle

linka nie jest luźna dźwignia sprzęgła wciśnięta do końca i dalej to samo

co zauwrzyłem to to ze wałek na którym jest sprzęgło wszedł do środka o jakiś centymetr niż był wcześniej i nie cofa sie mimo ze jest wysprzęglone i linka luźna

tak jak by coś nie cofało sprzęgła spowrotem

a biegi wchodzą plynnie

nie mam pojęcia co jest grane jest tam jakaś sprężyna powrotna?

będę wdzięczny za wszelkie info jak najszybciej chciałbym nim jak najszybciej sobie pojeździć gdzieś.

a nie chciałbym za bardzo ryzykować ze coś sie zwali po drodze

Dzieki

Edytowane przez Jay_Raf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw zobaczył czy ten bolec co pcha tarcze sprzęgła niewpadł do niej tj czy nie jest wyrobiony kwadrat na na tarczy i i tym drążku wysprzęglającym, ewentualnie druga kwestia wyrobione łożysko cierne sprzęgła.

Jeszcze jedna mozliwosc to moze byc tak ze metalowe przekladki sprzegla wieszaja sie na kolkach prowadzacych. Przy skladaniu sprawdzales jak chodza tarcze na kolkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna mozliwosc to moze byc tak ze metalowe przekladki sprzegla wieszaja sie na kolkach prowadzacych. Przy skladaniu sprawdzales jak chodza tarcze na kolkach?

prawde mowiac wogole nie zagladalem jeszcze do skrzyni mam ten motor dopiero od 2 tyg zrobilem jakies 800k,lm i wszystko bylo oki do likedu musialem cosraz bardziej podciagac linke bo wlasnie ten walek sie chowal coraz bardziej

 

Ja bym najpierw zobaczył czy ten bolec co pcha tarcze sprzęgła niewpadł do niej tj czy nie jest wyrobiony kwadrat na na tarczy i i tym drążku wysprzęglającym, ewentualnie druga kwestia wyrobione łożysko cierne sprzęgła.

dzieki

jutro bede rozkrecalnajpierw sprawdze to lozysko

a wogole nie wiesz moze gdzie najlepiej szukac takich czesci jak tarcze sprzeglowa i to lozysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawde mowiac wogole nie zagladalem jeszcze do skrzyni mam ten motor dopiero od 2 tyg zrobilem jakies 800k,lm i wszystko bylo oki do likedu musialem cosraz bardziej podciagac linke bo wlasnie ten walek sie chowal coraz bardziej

dzieki

jutro bede rozkrecalnajpierw sprawdze to lozysko

a wogole nie wiesz moze gdzie najlepiej szukac takich czesci jak tarcze sprzeglowa i to lozysko?

 

Jeśli chodzi o łożysko oporowe sprzęgła, to spotkałem sie z dwoma typami...

 

1. Z plastikową obudową, ogolnie to łożyska te nie są dobrej jakości plastik sie szybko niszczy

2. Z metalową obudową, te łozyska są duzo lepsze ( wiadomo im starsze tym lepsze ) w praktyce prawie nie zniszczalne

 

Sprawdz czy gumka na popychaczu sie nie zuzyła , jesli ona jest zuzyta wtedy to moze wystąpić dość duże bicie na samych elementach sprzęgła, chodzi mi o bieżnie łożyska

 

W moim przypadku doszło do zmielenie popychacza...

 

Naszczescie bieżnie udało sie zregenerować ( koszt 20 zł ) dokupiłem nowy popychacz z nową gumką na bajzlu w łodzi ( koszt 5 zł ) zostawiłem stare łozysko ( metalową obudową ) i juz praktycznie zapomniałem o czymś takim jak problemy ze sprzęgłem.

 

 

Zresztą sprzęgła w ruskach jak są dobrze zrobione to chodzą lżej niz w niektórych nowoczesnych motocyklach, a i nie ustwiaj zbyt małego luzu na klamce sprzęgła, chodzi o to aby popychacz nie był nigdy zbyt mocno ściśniety , to może doprowadzić do jego uszkodzenia , zresztą jest to nawet opisane w serwisówce do dniepra.

 

Mam sporo serwisówek do dnieprów ( MT-9, MT-11 MT-12 MT-16 ) po polsku i po rosyjsku jak toś chce to niech da znać na PW

Edytowane przez Golas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dorzucę swoje 3 grosze :banghead:

W jednym sezonie wykończyłem 3 łożyska oryginalne, ale problem leżał w "grzybkach" w których bardzo szybko robiły się rowki od kulek. problem rozwiązałem w ten sposób, że kupiłem małe łożysko oporowe (oznaczenie mogę podać) szlifierką dopasowałem wymiary i zapomniałem co to problemy, z łożyskiem oporowym sprzęgła. "Modernizację" zrobiłem na początku zeszłego roku i wczoraj musiałem lekko podciągnąć linkę sprzęgła.. Myślę, że warto o zrobić bo łożysko kosztowało 10 zł. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również miałem ten sam problem, że brakowało mi regulacji :/. Musiałem wymienić łożysko oporowe (miałem stare, w metalowej obudowie), gdy robilem remont skrzyni w tamtym roku to jedna kulka z niego wylatywala, ale olałem to i triche się zmieliła ta kulka, i zaczęły tworzyć się wysokie temperatury które przenosiły się w miejsce łączenia się tego grzybka z popychaczem (przebarwienia świadczą o tym) przez co popychacz zaczął się mielić. Dobrze że miałem nowy popychacz i łożysko w domu to po 2 godzinach mogłem już jeździć, mimo to zamówiłem sobie nowy zestaw.

 

Moje problemy z wyciskiem sprzęgła chyba wzięły się z mojej winy podczas skladania silnika, a konkretniej sprzęgła. Zakupiłem całe nowe sprzęgło - nowe tarcze cierne (nitowane), i nowe przekładki tyle że tej środkowej są dwa typy - gruba i cienka. Cienkie chyba są nie do dorwania już. No i wstawilem tą grubą, która powinna raczej współpracować z tarczami ciernymi klejonymi. W efekcie ciągnie mi na jedynce (choć teraz już zdecydowanie mniej, dociera się :) ), początkowo nie mogłem złapać luzu ręczną dźwignią, bo mam krótką skrzynie (zawsze wybieram ręczną bo te skrzynie są tak skonstruowane, że nożną to strasznie tródno złapać luz), teraz juz mi się to udaje, no i te problemy z wysprzęglaniem. No i ta dźwignia wysprzęglania taką dziwną pochyloną pozycje ma :/. Człowiek uczy się na błędach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jay Raf, może najpierw rozkręć ten silnik, bo takimi półsrodkami go naprawiając - długo nie pojeżdzisz. Najpierw sprzęgło, później tłok przyłapie, albo straci kompresję, iskra ucieknie itd., a Ty będziesz się denerwował i ręce w smarze co dzień będziesz miał. Zdejmuj skrzynię, serwisówka w rękę, robisz pomiary, co nie pasi to wymieniasz na nowe, najlepiej na nowy, lepszy zamiennik jeśli jest.

 

Ja też tak miałem kiedy kupiłem swojego pierwszego rusa. W końcu się zdenerwowałem i zrobiłęm remont, później nie zaglądałem do silnika, wszystko działało bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumiś podrzuć oznaczenie łożyska jeśli pamiętasz.

Ostatnio wpadła mi w rękę połówka takiego oporowego, pomyślałem odrazu, że może nada się do przerobienia tego w skrzyni (zastąpienia), niestety jest o 1 mm za duże na średnicy.

Narazie mnie to nie pili, mam obecnie dorabiane ze stali NC10, hartowane, ale poważnie myślę o przerobieniu na coś, co będzie można potem bez problemu dostać, i to dobrej jakości.

Większość oryginalnych łożysk sprzedawanych na bazarach nadaje się na jakieś 200 km jazdy, kulki w wianku są ok, ale reszta to plastelina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec łożyska (wycisk sprzęgła) tez są już po stodołach na Ukrainie dorabiane. Jak się człowiek przyjrzy to zobaczy gdzie jest różnica . Oznaczenie czegoś podobnego (1mm więcej) to 51100A. tyle ze do tego trzeba by było przerobić jeszcze pozostałe części .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jay Raf, może najpierw rozkręć ten silnik, bo takimi półsrodkami go naprawiając - długo nie pojeżdzisz. Najpierw sprzęgło, później tłok przyłapie, albo straci kompresję, iskra ucieknie itd., a Ty będziesz się denerwował i ręce w smarze co dzień będziesz miał. Zdejmuj skrzynię, serwisówka w rękę, robisz pomiary, co nie pasi to wymieniasz na nowe, najlepiej na nowy, lepszy zamiennik jeśli jest.

 

Ja też tak miałem kiedy kupiłem swojego pierwszego rusa. W końcu się zdenerwowałem i zrobiłęm remont, później nie zaglądałem do silnika, wszystko działało bez problemów.

witam

wlasnie dzis przygotowalem silnik i skrzynie do wyciagniecia jutro wyciagam bo lazysko choc plasttikowe to sprawne a walek nadal wcisniety/zablokowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...