Skocz do zawartości

yamaha dt 125 zepsułem gaźnik??


essoxx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

podobno yamaha dt 125 miała jakąś blokade w gaźniku. Rozebrałem go i odkręcając manetke przepustnica blokowała otwór dolotowy z gażnika do cylindra. Na przepustnicy było wyfrezowane półkole. Aż sie prosiło żeby je całkiem usunąć. I tak zrobiłem tak że teraz przy przekręceniu manetki nie blokuje ona otworu.

Ale teraz motor jakoś dziwnie chodzi. Nie wkręca sie tak szybko i obroty nie chcą spadać, tzn spadają ale wolno. przy 4 tys obrotów po daniu gazu na maxa muli ale potem przy 6 to robi sie rakieta i ma dużo więcej mocy niż wcześniej. Nie wiem czy zespułem przepustnice czy trzeba coś podregulować , zmienic dysze ??

Powiem że na wolnych obrotach muli i ni wkręca sie dobrze. odblokowałem YVPS i dyfuzor i nie miała aż takiej mocy jak po tym odcięciu kawałka przepustnicy, ale coś jednak jest nie tak. Co to może być ?? ZEPSUŁEM??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie efekty jak masz może powodować zbyt bogata mieszanka - zbyt dużo benzyny w mieszance.

 

Ale z tego co napisałeś, zrobiłeś po prostu większe wycięcie w przepustnicy - i dało to takie efekty.

 

Na początek spróbuj wyregulować gaznik tak jak robi się to standardowo - było na forum. Jak się nie będzie dało wyregulować zmień przepustnice na nową.

 

Jest jeszcze jedna mozliwosc - łapie Ci lewe powietrze, chodzi w tym o to, że może niedokładnie przykręciłeś gaznik.

 

tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiaaaa jak nie wiadomo co to YPVS, ktory odpowiada za prace praktycznie tylko na wysokich obrotach z ktorymi autor nie ma problemow :icon_mrgreen: Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale wyrzuciles calkowicie przepustnice (plastik z tym wlasnie polkolem)?? POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zobacz jak dasz max gazu tylko wlacz silnik czy na maxa otwiera sie zawor wydechowy jesli nie to juz masz przyczyne

 

pikus wez te rady zachowaj dla siebie , jak dla mnie to dostaje teraz za duzo powietrza ( objaw wolnego schodzenia z obrotow) trzeba podregulowac gaznik , albo pobawic sie z dyszami , jesli to nic nie da , to niestety trzeba bedzie kupic nowa przepustnice

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdz dysze ktora ma sprezynke i taki gumowy oring - wkrec ja na maksa, po czym wykrec o 1 obrot -> sprawdz, jak nie pomoze to wykrec o nastepne 0,5 obrotu i kombinuj.

miedzy 1,5 a 3 obrotami powinno zaczac dobrze chodzic

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soku11 nie wyrzuciłem całej przepustnicy. Przepustnica u mnie od strony filtru powietrza miała lekki łuk. Od strony cylindra była całkowicie płaska, z tym że miała wyfrezowany łuk i blaszka w tym miejscu ( na łuku) była cieńsza. Wypiłowałem całkiem ten łuk tak jak było wyfrezowane. Zwiększył się przez to przelot z gaźnika do cylindra, bo ten łuk już nie blkokuje otworu przy otwartej przepustnicy. Natomiast przy zamkniętej przepustnicy otwór jest teraz wiekszy o ten luk którego sie pozbyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmpf... Trudno mi to sobie wyobrazic, ale jesli cos sie poprawilo w wyzszych partiach obrotow, to moze rzeczywiscie byla to jakas blokada. Nie pozostaje mi nic innego, jak polecic rady dane przez innych 4umowiczow, czyli mozolna regulacja gaznika. POZDRO :bigrazz:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowałem gaźnik ale dalej coś jest nie tak. Sprawdziłem świece i była cała mokra. Zalana jąkąś czarną mazią. Mieszanka jest źle spalana. Tak jakby za dużo oleju było?? Dozownik mógłby sie przestawić i więcej oleju podawać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica to element odpowiedzialny za wzrost lub spadek obrotów silnika. Przeważnie jest stale

połączona z linką gazu, przez co gdy odkręcamy manetkę otwieramy ją, unosimy itd. Widać

wyraźnie że wraz z iglicą określa ilość mieszanki wysyłanej/zasysanej do silnika, zwiększając lub

zmniejszając jego obroty. Inaczej mówiąc jej pozycja decyduje/reguluje skład mieszanki

produkowanej przez gaźnik w zależności od potrzeb silnika w każdym momencie.

Regulację gaźnika będziemy mogli wykonać poprawnie dopiero gdy poznamy i zrozumiemy

działanie tego zaworu....

Resztę znajdziesz http://www.megaupload.com/pl/?d=GBNEIYQF

lub http://www.skutery.net/artykuly.php?id=167

Edytowane przez mifa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowałem gaźnik ale dalej coś jest nie tak. Sprawdziłem świece i była cała mokra. Zalana jąkąś czarną mazią. Mieszanka jest źle spalana. Tak jakby za dużo oleju było?? Dozownik mógłby sie przestawić i więcej oleju podawać?

 

Jak masz taką swiece jek opisujesz to według mnie nie jest to wina dozownika tylko mieszanki, jest za bogata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...