essoxx Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 podobno yamaha dt 125 miała jakąś blokade w gaźniku. Rozebrałem go i odkręcając manetke przepustnica blokowała otwór dolotowy z gażnika do cylindra. Na przepustnicy było wyfrezowane półkole. Aż sie prosiło żeby je całkiem usunąć. I tak zrobiłem tak że teraz przy przekręceniu manetki nie blokuje ona otworu. Ale teraz motor jakoś dziwnie chodzi. Nie wkręca sie tak szybko i obroty nie chcą spadać, tzn spadają ale wolno. przy 4 tys obrotów po daniu gazu na maxa muli ale potem przy 6 to robi sie rakieta i ma dużo więcej mocy niż wcześniej. Nie wiem czy zespułem przepustnice czy trzeba coś podregulować , zmienic dysze ??Powiem że na wolnych obrotach muli i ni wkręca sie dobrze. odblokowałem YVPS i dyfuzor i nie miała aż takiej mocy jak po tym odcięciu kawałka przepustnicy, ale coś jednak jest nie tak. Co to może być ?? ZEPSUŁEM?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 Wez moze zrob fotke tego co wyrzuciles bo jakos nie moge sobie wyobrazic co jest tam az takie zbedne... Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 takie efekty jak masz może powodować zbyt bogata mieszanka - zbyt dużo benzyny w mieszance. Ale z tego co napisałeś, zrobiłeś po prostu większe wycięcie w przepustnicy - i dało to takie efekty. Na początek spróbuj wyregulować gaznik tak jak robi się to standardowo - było na forum. Jak się nie będzie dało wyregulować zmień przepustnice na nową. Jest jeszcze jedna mozliwosc - łapie Ci lewe powietrze, chodzi w tym o to, że może niedokładnie przykręciłeś gaznik. tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 a zobacz jak dasz max gazu tylko wlacz silnik czy na maxa otwiera sie zawor wydechowy jesli nie to juz masz przyczyne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Tiaaaa jak nie wiadomo co to YPVS, ktory odpowiada za prace praktycznie tylko na wysokich obrotach z ktorymi autor nie ma problemow :icon_mrgreen: Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale wyrzuciles calkowicie przepustnice (plastik z tym wlasnie polkolem)?? POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarczi Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 a zobacz jak dasz max gazu tylko wlacz silnik czy na maxa otwiera sie zawor wydechowy jesli nie to juz masz przyczyne pikus wez te rady zachowaj dla siebie , jak dla mnie to dostaje teraz za duzo powietrza ( objaw wolnego schodzenia z obrotow) trzeba podregulowac gaznik , albo pobawic sie z dyszami , jesli to nic nie da , to niestety trzeba bedzie kupic nowa przepustnice pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 znajdz dysze ktora ma sprezynke i taki gumowy oring - wkrec ja na maksa, po czym wykrec o 1 obrot -> sprawdz, jak nie pomoze to wykrec o nastepne 0,5 obrotu i kombinuj.miedzy 1,5 a 3 obrotami powinno zaczac dobrze chodzic Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
essoxx Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Soku11 nie wyrzuciłem całej przepustnicy. Przepustnica u mnie od strony filtru powietrza miała lekki łuk. Od strony cylindra była całkowicie płaska, z tym że miała wyfrezowany łuk i blaszka w tym miejscu ( na łuku) była cieńsza. Wypiłowałem całkiem ten łuk tak jak było wyfrezowane. Zwiększył się przez to przelot z gaźnika do cylindra, bo ten łuk już nie blkokuje otworu przy otwartej przepustnicy. Natomiast przy zamkniętej przepustnicy otwór jest teraz wiekszy o ten luk którego sie pozbyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Hmpf... Trudno mi to sobie wyobrazic, ale jesli cos sie poprawilo w wyzszych partiach obrotow, to moze rzeczywiscie byla to jakas blokada. Nie pozostaje mi nic innego, jak polecic rady dane przez innych 4umowiczow, czyli mozolna regulacja gaznika. POZDRO :bigrazz: Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
essoxx Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Regulowałem gaźnik ale dalej coś jest nie tak. Sprawdziłem świece i była cała mokra. Zalana jąkąś czarną mazią. Mieszanka jest źle spalana. Tak jakby za dużo oleju było?? Dozownik mógłby sie przestawić i więcej oleju podawać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifa Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 (edytowane) Przepustnica to element odpowiedzialny za wzrost lub spadek obrotów silnika. Przeważnie jest stalepołączona z linką gazu, przez co gdy odkręcamy manetkę otwieramy ją, unosimy itd. Widaćwyraźnie że wraz z iglicą określa ilość mieszanki wysyłanej/zasysanej do silnika, zwiększając lubzmniejszając jego obroty. Inaczej mówiąc jej pozycja decyduje/reguluje skład mieszankiprodukowanej przez gaźnik w zależności od potrzeb silnika w każdym momencie.Regulację gaźnika będziemy mogli wykonać poprawnie dopiero gdy poznamy i zrozumiemydziałanie tego zaworu.... Resztę znajdziesz http://www.megaupload.com/pl/?d=GBNEIYQFlub http://www.skutery.net/artykuly.php?id=167 Edytowane 21 Czerwca 2007 przez mifa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morf Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Regulowałem gaźnik ale dalej coś jest nie tak. Sprawdziłem świece i była cała mokra. Zalana jąkąś czarną mazią. Mieszanka jest źle spalana. Tak jakby za dużo oleju było?? Dozownik mógłby sie przestawić i więcej oleju podawać? Jak masz taką swiece jek opisujesz to według mnie nie jest to wina dozownika tylko mieszanki, jest za bogata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.