Skocz do zawartości

czy koniecznie większy gaźnik?


hefaistos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

skłądam a raczej rmeontuje po woli swój silniczek minarelli am5 i zauważyłęm na gaźniku oznaczenie iż jest to dellorto 14mm

 

w moim silniku jest pojemność 80ccm i tu moje pytanie czy koniecznie trza zmenić gaźnik na 19 albo 21 ?? czy mniejszy gaźnik stwarza jakieś problemy w jeździe?? czy 14mm nie wydobędzie z 80-tki całej mocy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

skłądam a raczej rmeontuje po woli swój silniczek minarelli am5 i zauważyłęm na gaźniku oznaczenie iż jest to dellorto 14mm

 

w moim silniku jest pojemność 80ccm i tu moje pytanie czy koniecznie trza zmenić gaźnik na 19 albo 21 ?? czy mniejszy gaźnik stwarza jakieś problemy w jeździe?? czy 14mm nie wydobędzie z 80-tki całej mocy??

 

Nie wiem jak z mocą, ale warto zwrócić uwagę na to, że w silniku dwusuwowym gładź cylindra jest smarowana mieszanką oleju i benzyny - mały gaźnik - słabe smarowanie - chyba wiesz co dalej... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocy amksymalnej tez niewyciagniesz na tym gazniczku, pozatym tak jak wyzej maszynka moze sie zatrzec bo za malo dostanie, mozna zzwiekszyc dysze glowna ale przy takich rozniach srednicy gardzieli polecalbym kupic ganiczek o wiekwsyzm przelocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kur... to aż tak?? ja doczytałem na googlach że mnijeszy gaźnik to niby mniejsze chłodzenie- ale co chłodzenie ma do gaźnika.

 

Poważne modyfikacje silnika nie są sprawą prostą, obecny stan silnika Twojego motocykla może wynikać z niedobranych do siebie elementów. Świeży ładunek odbiera część ciepła z silnika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do smarowania to własnie ze starszym wymysliliśmy że właściwie to można by dolewać oleju jeszcze do baku oprócz dozownika. a dlaczego motor bedzie sie grzal?? jaki związek ma gaźnik z chłodzeniem?

 

Napisałem wyżej "Świeży ładunek odbiera część ciepła z silnika." :biggrin: Widzę, że bardzo starasz się ograniczyć koszty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcpol co ty pieprzysz :icon_mrgreen: Pomijajac jego silnik a zauwazajac twoja teorie akurat w am 5 smaruje dozownik.po 2 niechodzi i smarowanie tlyko o chlodzenie cylindra odsrodka jakie zapewnia gaznik.po 3 zalezy jakiego poziomy masz cylinder mid race, rece i inne poziomy.wszystko opisane jest pewnie na stronie producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcpol co ty pieprzysz :cool: Pomijajac jego silnik a zauwazajac twoja teorie akurat w am 5 smaruje dozownik.po 2 niechodzi i smarowanie tlyko o chlodzenie cylindra odsrodka jakie zapewnia gaznik.po 3 zalezy jakiego poziomy masz cylinder mid race, rece i inne poziomy.wszystko opisane jest pewnie na stronie producenta.

Dibo, co ty pieprzysz.

 

Po zwiększeniu pojemności skokowej silnika poprzez zwiększenie średnicy cylindra zwiększa się powierzchnia gładzi cylindra. Powoduje to konieczność zwiększenia ilości środka smarującego docierającego do tego miejsca. 2T w tym wypadku smarowany jest mieszanką benzyny z olejem. Tak benzyny z olejem, mieszanka nie powstaje w baku – olej jest podawany przez mechaniczną pompę. Jednak po zmianie cylindra mieszanka będzie musiała powstawać w baku, ze względu na ograniczony zakres regulacji pompy, gdyż zużycie paliwa znacznie wzrośnie. Pewnie o tym zapomniano po przeróbce... Gaźnik o małym przelocie nie będzie wstanie podać odpowiedniej ilości mieszanki do smarowania gładzi, co może skończyć sie zerwaniem filmu olejowego. Co do chłodzenia to chłodzone są denko tłoka i ścianki cylindra, następnie głowica, nie tylko cylinder „odsrodka” Przegrzanie także skończy się zerwaniem filmu olejowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przerabialem temat osobiscie!

Wydech sportowy to podstawa, albo umiejetnie odblokuj ten co jest.

Seryjna dysza to 60, 70 zalatwia sprawe polowicznie. Nie rozwiercisz ani krucca ani gaznika bo maja cienkie scianki. Zawor membranowy tez musisz zmienic bo co Ci da gaznik 19 (ja zalozylem taki i sprzecik naprawde zapie**ala, podobno wystarczy 16 plus wieksze dysze) skoro przelot w zaworze ma 15 mm? W gazniku 19 olej podawany jest do krucca.

Jezdze na dozowniku, a wszystkie opowiesci o zatartych silnikach wiaza sie z niedbalstwem i niechlujstwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem w 80-tce am6 gaźnik 28mm, szedł jak trzeba, i był ekonomiczny w poróawnaiu z gaźnikiem 21mm, przy dużych obrotach mu przynajmniej nie brakowało.. nie oszczedzaj na gaźniku 19mm to jest minimum, jak nie masz kasy na tuning to nie tuninguj, bo cylinder zarżniesz, moze przy delikatnej jeźdize nie ale przy wysokiej temperaturze silnika może sie zatrzeć jak napisali wyżej poprzednicy. pamietaj BIEDNY PŁACI DWA RAZY...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały gaźnik - mały ładunek mieszanki - mniejsze ciepło podczas spalania - mniejsza szansa na przegrzanie silnika.

Mały gaźnik - mała moc - mniejsze wymagania dot. smarowania.

 

Jeżeli gaźnik, nawet dużo za mały, jest zestrojony prawidłowo to silnik będzie pracował jak na dużym gaźniku z nie do końca otwartą przepustnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...