Skocz do zawartości

pytanie o zimmerinki itp.


hefaistos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. jestem w trakcie rozbiórki silnika am5 od aprili rx. wiem że będę wymieniał łożyska i zimmeeringi na wale. pytałem w motorami i dwa zimmeringi i dwa łożyska będą kosztowąły 100zł. zapewne te częsci mają na sobie jakieś oznaczenia i moje pytanie czy można kupić takie łożyska i zimmeringi ( o takich samych oznaczeniach) w jakimś polskim sklepie? czy to jednak musza być te uznane jako częsci do aprili. czy te polskie , zapewne tańsze bo polskie bedą się czymś różniły ?? bedą gorsze?? co o tym sądzicie?

Edytowane przez hefaistos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym sie różnią ze sie rozpadną szybciej niż ci sie wydaje:), polskie łożyska napewno dostaniesz takie same(rozmiar) kosztować bedą okolo 5-6zł, ale onie nie nadają sie do takich wysokich obrotów. nie ma co rześbić jeśli chodzi o łożyska, bo dostyaną luzu i po którtkim czasie będą w gorszym stanie niż te zniszczone. jeśli chodiz o simeringi to możesz kupić w sklepie z zimeringami spokojnie za grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym sie różnią ze sie rozpadną szybciej niż ci sie wydaje:), polskie łożyska napewno dostaniesz takie same(rozmiar) kosztować bedą okolo 5-6zł, ale onie nie nadają sie do takich wysokich obrotów. nie ma co rześbić jeśli chodzi o łożyska, bo dostyaną luzu i po którtkim czasie będą w gorszym stanie niż te zniszczone. jeśli chodiz o simeringi to możesz kupić w sklepie z zimeringami spokojnie za grosze.

 

Jeśli kupisz odpowiednie polskie łozyska to wytrzymają bardzo długo, pamiętaj tylko o odpowiednim luzie. Jeśli jednak uważasz tak, jak kuba_195, że to, co polskie jest złe to kup zachodnie łożyska np. skf. Koszt za łożysko skf około 20 - 30 zł, za polski simmering 2-5 zł. Pozdrawiam

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie twierdze że polskie łożyska są do dupy, ani wyroby, tylko poprostu do tego sie nie nadają. jesli kupi łożysko w koszyku teflonowym z luzem C3 to bedzie dobre ale te zwykłe 6203 czy jakie tam są zaraz sie zużyją, bo nie są do takich obrotów przeznaczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak - łożyska polskie nie ale zimmeringi mogą być??

 

 

ile może koztować polskie łożysko na tym teflonowym koszyku??

 

 

 

PS: o jakich luzach mówicie?? one są odpowiednie do łożyska czy do maszyny do której seryjnie się łożysko kupuje

 

 

 

swoją drogą słyszałem że polskie państwowe wyroby są naprawde dobre.

Edytowane przez hefaistos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak - łożyska polskie nie ale zimmeringi mogą być??

ile może koztować polskie łożysko na tym teflonowym koszyku??

PS: o jakich luzach mówicie?? one są odpowiednie do łożyska czy do maszyny do której seryjnie się łożysko kupuje

swoją drogą słyszałem że polskie państwowe wyroby są naprawde dobre.

 

Łożyska mogą być polskie, tylko muszą posiadać odpowiedni luz, ze względu na to, że pracują z dużymi prędkościami obrotowymi - rozszerzalność materiału, działające siły powodowałyby niszczenie łożyska, dlatego stosuje się odpowiednie pasowania. Łożyska, ich parametry dobiera sie do pełnionej funkcji. Proponuje poczytać http://softdis.republika.pl/pm/pm.htm i skorzystać z google

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska mogą być polskie, tylko muszą posiadać odpowiedni luz, ze względu na to, że pracują z dużymi prędkościami obrotowymi - rozszerzalność materiału, działające siły powodowałyby niszczenie łożyska, dlatego stosuje się odpowiednie pasowania. Łożyska, ich parametry dobiera sie do pełnionej funkcji. Proponuje poczytać http://softdis.republika.pl/pm/pm.htm i skorzystać z google

 

Pozdrawiam

 

 

może poprostu zadzwonie do gościa z motoromy bo był dosyć ogarnięty w tych sprawach i on mi powie jakie to powinny być dokładnie łożyska( wymiary, luzy) o ile bedzie tak miły.......

 

sorry żeby nie zakłądać nowego tematu. zapodaje zdjęcie i pytam : czy ta dziura jest fabryczna i musi tam być czy to jestpoprostu wyj**ane kawałek karteru?? nie wygląda na ułamane ale dziura w silniku i to jeszcze na dole?? silnik am5. czekam na wasze odpowiedzi

 

http://www.bikepics.com/pictures/932701/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ten otwor jest poto by rozpolowic kartery ktore siedza na lozyska i na wale zeby nie wpierdzielac przecinaka pomiedzy gladzie karterow (co i tak uwazam za idiotyzm ale jednak ludzie tak robia). Co do lozysk to rozbierz silnik wez lozyska w lape i zapychaj do sklepu z lozyskami a oni ci juz dobiara takie same po oznaczeniach (kupuj zagraniczne np: SKF, NTK, koyo itp tzn firmowe) co do simeringow to zdaje mi sie ze ten od strony magneta bedzie mial warge pokryta warstwa tflonu lub czegos innego i najlepiej wsadzic tam oryginalny (lub zamiennik z kompletu uszczelek athena z tego wzgledu ze zwykle sie spala od tak wysokich obrotow, wiem bo przerabialem ten temat). Nie pakuj tam polskich simeringow jak juz ci szkoda kasy to kup chociaz Corteco (czy jak to sie tam pisze) wloskiej produkcji.

Pozdro

Edytowane przez Asmodan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kartery przecinakiem:/ no to ładnych debili znasz:) niech sobie w dupe wsadzi ten przecinak imbecyl. ja do minarelki am6 miałem od stronu sprzęgła polski zimet i działało to jak nalezy. ten otworek jest do rozpoławiania sielnika. na łozysku jest na boku napis, czyli wymiar łożyska i ewentualny luc i firma. powinno wystarczyć:bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha to za zdjęcie dzieki upokoiliścnie mnie- swoją drogą przemyślane rozwiązanie od minarelliki.

 

 

jeśli chodzi o simmegingi to włąsnie ten od strony magneta puścił olej ( jak silnik leżał na boku) i nie wiem czy nie uszkodził olej magneta( zalał cewki). a może cie powiedziec ile mogą ksztować łożyska i zimmeringi tych lepszych zagranicznych ) firm?? bo jak one mnie wyjdą drożej niż oryginały to też lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 100 zl za oryginaly to ja bym sie nawet nie bawil w szukanie zamiennikow bo wiecej czasu i kasy sie traci na paliwo :) Bo lozysko wyjdzie cie od 15 do 25 zl za sztuke, simmering jakies 10 - 15 zl za sztuke.

 

Co do tego co napisal kuba_195 to od strony sprzegla jest normalny simer a wlasnie od strony magneta jakis ze smieszna warga. Dlatego ze ten od sprzegla ma smarowanie z obydwu stron i to badzo duze.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 100 zl za oryginaly to ja bym sie nawet nie bawil w szukanie zamiennikow bo wiecej czasu i kasy sie traci na paliwo ;) Bo lozysko wyjdzie cie od 15 do 25 zl za sztuke, simmering jakies 10 - 15 zl za sztuke.

 

Co do tego co napisal kuba_195 to od strony sprzegla jest normalny simer a wlasnie od strony magneta jakis ze smieszna warga. Dlatego ze ten od sprzegla ma smarowanie z obydwu stron i to badzo duze.

Pozdro

 

 

znaczy oryginały tam.....porpstu pisze w motoromie że to częsci od aprili ale nie wimejakie jest ich pochodzenie i kto wie czy to przypadkiem też nie jakieś zamienniki. a z poszukiwaniami nie było by problemu bo mieszkam blikso wawy. tylko problem w tym żeby to były odpowiednie części :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...