hefaistos Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 (edytowane) witam. jestem w trakcie rozbiórki silnika am5 od aprili rx. wiem że będę wymieniał łożyska i zimmeeringi na wale. pytałem w motorami i dwa zimmeringi i dwa łożyska będą kosztowąły 100zł. zapewne te częsci mają na sobie jakieś oznaczenia i moje pytanie czy można kupić takie łożyska i zimmeringi ( o takich samych oznaczeniach) w jakimś polskim sklepie? czy to jednak musza być te uznane jako częsci do aprili. czy te polskie , zapewne tańsze bo polskie bedą się czymś różniły ?? bedą gorsze?? co o tym sądzicie? Edytowane 14 Czerwca 2007 przez hefaistos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 tym sie różnią ze sie rozpadną szybciej niż ci sie wydaje:), polskie łożyska napewno dostaniesz takie same(rozmiar) kosztować bedą okolo 5-6zł, ale onie nie nadają sie do takich wysokich obrotów. nie ma co rześbić jeśli chodzi o łożyska, bo dostyaną luzu i po którtkim czasie będą w gorszym stanie niż te zniszczone. jeśli chodiz o simeringi to możesz kupić w sklepie z zimeringami spokojnie za grosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 (edytowane) tym sie różnią ze sie rozpadną szybciej niż ci sie wydaje:), polskie łożyska napewno dostaniesz takie same(rozmiar) kosztować bedą okolo 5-6zł, ale onie nie nadają sie do takich wysokich obrotów. nie ma co rześbić jeśli chodzi o łożyska, bo dostyaną luzu i po którtkim czasie będą w gorszym stanie niż te zniszczone. jeśli chodiz o simeringi to możesz kupić w sklepie z zimeringami spokojnie za grosze. Jeśli kupisz odpowiednie polskie łozyska to wytrzymają bardzo długo, pamiętaj tylko o odpowiednim luzie. Jeśli jednak uważasz tak, jak kuba_195, że to, co polskie jest złe to kup zachodnie łożyska np. skf. Koszt za łożysko skf około 20 - 30 zł, za polski simmering 2-5 zł. Pozdrawiam Edytowane 14 Czerwca 2007 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 nie twierdze że polskie łożyska są do dupy, ani wyroby, tylko poprostu do tego sie nie nadają. jesli kupi łożysko w koszyku teflonowym z luzem C3 to bedzie dobre ale te zwykłe 6203 czy jakie tam są zaraz sie zużyją, bo nie są do takich obrotów przeznaczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarczi Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 a wiecie ze KTM fabrycznie wklada polskie lozyska do glowki ramy ;] pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 14 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 (edytowane) czyli jak - łożyska polskie nie ale zimmeringi mogą być?? ile może koztować polskie łożysko na tym teflonowym koszyku?? PS: o jakich luzach mówicie?? one są odpowiednie do łożyska czy do maszyny do której seryjnie się łożysko kupuje swoją drogą słyszałem że polskie państwowe wyroby są naprawde dobre. Edytowane 14 Czerwca 2007 przez hefaistos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 czyli jak - łożyska polskie nie ale zimmeringi mogą być??ile może koztować polskie łożysko na tym teflonowym koszyku??PS: o jakich luzach mówicie?? one są odpowiednie do łożyska czy do maszyny do której seryjnie się łożysko kupujeswoją drogą słyszałem że polskie państwowe wyroby są naprawde dobre. Łożyska mogą być polskie, tylko muszą posiadać odpowiedni luz, ze względu na to, że pracują z dużymi prędkościami obrotowymi - rozszerzalność materiału, działające siły powodowałyby niszczenie łożyska, dlatego stosuje się odpowiednie pasowania. Łożyska, ich parametry dobiera sie do pełnionej funkcji. Proponuje poczytać http://softdis.republika.pl/pm/pm.htm i skorzystać z google Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Łożyska mogą być polskie, tylko muszą posiadać odpowiedni luz, ze względu na to, że pracują z dużymi prędkościami obrotowymi - rozszerzalność materiału, działające siły powodowałyby niszczenie łożyska, dlatego stosuje się odpowiednie pasowania. Łożyska, ich parametry dobiera sie do pełnionej funkcji. Proponuje poczytać http://softdis.republika.pl/pm/pm.htm i skorzystać z google Pozdrawiam może poprostu zadzwonie do gościa z motoromy bo był dosyć ogarnięty w tych sprawach i on mi powie jakie to powinny być dokładnie łożyska( wymiary, luzy) o ile bedzie tak miły....... sorry żeby nie zakłądać nowego tematu. zapodaje zdjęcie i pytam : czy ta dziura jest fabryczna i musi tam być czy to jestpoprostu wyj**ane kawałek karteru?? nie wygląda na ułamane ale dziura w silniku i to jeszcze na dole?? silnik am5. czekam na wasze odpowiedzi http://www.bikepics.com/pictures/932701/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 kumpel w minarelce am 6 tez to ma jesli sie nie myle to jest chyba pod cylindrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 (edytowane) Witamten otwor jest poto by rozpolowic kartery ktore siedza na lozyska i na wale zeby nie wpierdzielac przecinaka pomiedzy gladzie karterow (co i tak uwazam za idiotyzm ale jednak ludzie tak robia). Co do lozysk to rozbierz silnik wez lozyska w lape i zapychaj do sklepu z lozyskami a oni ci juz dobiara takie same po oznaczeniach (kupuj zagraniczne np: SKF, NTK, koyo itp tzn firmowe) co do simeringow to zdaje mi sie ze ten od strony magneta bedzie mial warge pokryta warstwa tflonu lub czegos innego i najlepiej wsadzic tam oryginalny (lub zamiennik z kompletu uszczelek athena z tego wzgledu ze zwykle sie spala od tak wysokich obrotow, wiem bo przerabialem ten temat). Nie pakuj tam polskich simeringow jak juz ci szkoda kasy to kup chociaz Corteco (czy jak to sie tam pisze) wloskiej produkcji.Pozdro Edytowane 15 Czerwca 2007 przez Asmodan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 kartery przecinakiem:/ no to ładnych debili znasz:) niech sobie w dupe wsadzi ten przecinak imbecyl. ja do minarelki am6 miałem od stronu sprzęgła polski zimet i działało to jak nalezy. ten otworek jest do rozpoławiania sielnika. na łozysku jest na boku napis, czyli wymiar łożyska i ewentualny luc i firma. powinno wystarczyć:bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 16 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 aha to za zdjęcie dzieki upokoiliścnie mnie- swoją drogą przemyślane rozwiązanie od minarelliki. jeśli chodzi o simmegingi to włąsnie ten od strony magneta puścił olej ( jak silnik leżał na boku) i nie wiem czy nie uszkodził olej magneta( zalał cewki). a może cie powiedziec ile mogą ksztować łożyska i zimmeringi tych lepszych zagranicznych ) firm?? bo jak one mnie wyjdą drożej niż oryginały to też lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Jak 100 zl za oryginaly to ja bym sie nawet nie bawil w szukanie zamiennikow bo wiecej czasu i kasy sie traci na paliwo :) Bo lozysko wyjdzie cie od 15 do 25 zl za sztuke, simmering jakies 10 - 15 zl za sztuke. Co do tego co napisal kuba_195 to od strony sprzegla jest normalny simer a wlasnie od strony magneta jakis ze smieszna warga. Dlatego ze ten od sprzegla ma smarowanie z obydwu stron i to badzo duze.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 16 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Jak 100 zl za oryginaly to ja bym sie nawet nie bawil w szukanie zamiennikow bo wiecej czasu i kasy sie traci na paliwo ;) Bo lozysko wyjdzie cie od 15 do 25 zl za sztuke, simmering jakies 10 - 15 zl za sztuke. Co do tego co napisal kuba_195 to od strony sprzegla jest normalny simer a wlasnie od strony magneta jakis ze smieszna warga. Dlatego ze ten od sprzegla ma smarowanie z obydwu stron i to badzo duze.Pozdro znaczy oryginały tam.....porpstu pisze w motoromie że to częsci od aprili ale nie wimejakie jest ich pochodzenie i kto wie czy to przypadkiem też nie jakieś zamienniki. a z poszukiwaniami nie było by problemu bo mieszkam blikso wawy. tylko problem w tym żeby to były odpowiednie części :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Kup polskie łożyska z kraśnika :icon_eek: Sa ok nie sa jakies bardzo tanie! Odpowiednie C3 z koszyczkiem z tworzywa kosztuje w cholere! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.