Piotr Dudek Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Dzisiaj miałem problem z elektryką w VT1100 a konkretnie z ładowaniem.Wersja USA czyli reflektor świeci zawsze. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze 13.5V i podczas zwiększania obrotów napięcie spada do 12,5V czyli do napięcia baterii.Jestem tylko mechanikiem i wszystko co ma pow.1.5V i więcej jak 2 kolorowe kabelki to już czary.Może ze względu na wiek nie widzę prądu ?Potrzebuję wskazówki co mam wymienić lub gdzie szukać przyczyny? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bykoo11 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 nie chce wprowadzać w błąd ale może moje sugestie będą pomocne:) Jeżeli na wolnych obrotach włączymy wszystkie światła , stop , kierunki żeby maksymalnie obciążyć akumulator to napięcie dalej wynosi 13.5V??? jezli spadło do napięcia akumulatora 12.5v to znaczy że ładowanie nie jest wystarczające a napięcie na wyższych obrotach spada ponieważ jest większe zapotrzebowanie na zapłon.Należałoby sprawdzić wtedy wydajność alternatora odłączajac go od regulatora i mierząc napięcie przemienne na 3 przewodach we wszystkich możliwych kombinacjach miernikiem AC przy ok 5000 obrotach powinno być ok70V przemiennego między każdym przewodem.jeżeli jest ok tz. że coś z regulatorem nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Dzisiaj miałem problem z elektryką w VT1100 a konkretnie z ładowaniem.Wersja USA czyli reflektor świeci zawsze. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze 13.5V i podczas zwiększania obrotów napięcie spada do 12,5V czyli do napięcia baterii.Jestem tylko mechanikiem i wszystko co ma pow.1.5V i więcej jak 2 kolorowe kabelki to już czary.Może ze względu na wiek nie widzę prądu ?Potrzebuję wskazówki co mam wymienić lub gdzie szukać przyczyny? Jest w tym motocyklu alternator samowzbudny z magnesami trwałymi w kole magnesowym? jesli tak to przeczytaj cały ten watek. http://forum.motocyklistow.pl/brak-ladowan...500-t70214.html Opisane jest jak sprawdzic sam alternator i regler. Napiecia powinne byc takie same czyli powyzej 70V AC miedzy fazami alternatora i 13,5-15,5V DC na akumulatorze .W Hondach często pala sie reglery na skutek przegrzania. Posprawdzaj tez wszystkie kostki połaczeniowe od alternatora do reglera, mase reglera i resztę instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Po tych objawach trudno coś wywnioskować.Czasem multimetry cyfrowe potrafią oszukiwać na skutek zakłóceń produkowanych przez regulator i zapłon.Ja spróbowałbym pomierzyć innym miernikiem najlepiej starym analogowym (za wskazówką).Jeśli wyniki się powtórzą to pozostanie mozolne sprawdzanie wszystkiego po kolei:- przewody i złącza- alternator- regulator napięciaPozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Miałem podobny problem z dziwnie "pływającym" napięciem w SC18 dokładnie. Przyczyna okazała się (w moim przypadku) trywialna - połączenie konektorowe alternatora z instalacją. Po wymianie całej złączki jak ręką odjął problem.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Ja miałem to samo w VS 1400. Pomogła wymiana regulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 dzięki shadok już wiem co będę robił od rana. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.