Skocz do zawartości

VT1100-sc18 ładowanie


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj miałem problem z elektryką w VT1100 a konkretnie z ładowaniem.

Wersja USA czyli reflektor świeci zawsze. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze 13.5V i podczas zwiększania obrotów napięcie spada do 12,5V czyli do napięcia baterii.

Jestem tylko mechanikiem i wszystko co ma pow.1.5V i więcej jak 2 kolorowe kabelki to już czary.

Może ze względu na wiek nie widzę prądu ?

Potrzebuję wskazówki co mam wymienić lub gdzie szukać przyczyny?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce wprowadzać w błąd ale może moje sugestie będą pomocne:)

Jeżeli na wolnych obrotach włączymy wszystkie światła , stop , kierunki żeby maksymalnie obciążyć akumulator to napięcie dalej wynosi 13.5V??? jezli spadło do napięcia akumulatora 12.5v to znaczy że ładowanie nie jest wystarczające a napięcie na wyższych obrotach spada ponieważ jest większe zapotrzebowanie na zapłon.

Należałoby sprawdzić wtedy wydajność alternatora odłączajac go od regulatora i mierząc napięcie przemienne na 3 przewodach we wszystkich możliwych kombinacjach miernikiem AC przy ok 5000 obrotach powinno być ok70V przemiennego między każdym przewodem.

jeżeli jest ok tz. że coś z regulatorem nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem problem z elektryką w VT1100 a konkretnie z ładowaniem.

Wersja USA czyli reflektor świeci zawsze. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze 13.5V i podczas zwiększania obrotów napięcie spada do 12,5V czyli do napięcia baterii.

Jestem tylko mechanikiem i wszystko co ma pow.1.5V i więcej jak 2 kolorowe kabelki to już czary.

Może ze względu na wiek nie widzę prądu ?

Potrzebuję wskazówki co mam wymienić lub gdzie szukać przyczyny?

 

Jest w tym motocyklu alternator samowzbudny z magnesami trwałymi w kole magnesowym? jesli tak to przeczytaj cały ten watek.

http://forum.motocyklistow.pl/brak-ladowan...500-t70214.html

 

Opisane jest jak sprawdzic sam alternator i regler. Napiecia powinne byc takie same czyli powyzej 70V AC miedzy fazami alternatora i 13,5-15,5V DC na akumulatorze .W Hondach często pala sie reglery na skutek przegrzania. Posprawdzaj tez wszystkie kostki połaczeniowe od alternatora do reglera, mase reglera i resztę instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych objawach trudno coś wywnioskować.

Czasem multimetry cyfrowe potrafią oszukiwać na skutek zakłóceń produkowanych przez regulator i zapłon.

Ja spróbowałbym pomierzyć innym miernikiem najlepiej starym analogowym (za wskazówką).

Jeśli wyniki się powtórzą to pozostanie mozolne sprawdzanie wszystkiego po kolei:

- przewody i złącza

- alternator

- regulator napięcia

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z dziwnie "pływającym" napięciem w SC18 dokładnie. Przyczyna okazała się (w moim przypadku) trywialna - połączenie konektorowe alternatora z instalacją. Po wymianie całej złączki jak ręką odjął problem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...