Skocz do zawartości

VT1100-sc18 ładowanie


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj miałem problem z elektryką w VT1100 a konkretnie z ładowaniem.

Wersja USA czyli reflektor świeci zawsze. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze 13.5V i podczas zwiększania obrotów napięcie spada do 12,5V czyli do napięcia baterii.

Jestem tylko mechanikiem i wszystko co ma pow.1.5V i więcej jak 2 kolorowe kabelki to już czary.

Może ze względu na wiek nie widzę prądu ?

Potrzebuję wskazówki co mam wymienić lub gdzie szukać przyczyny?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce wprowadzać w błąd ale może moje sugestie będą pomocne:)

Jeżeli na wolnych obrotach włączymy wszystkie światła , stop , kierunki żeby maksymalnie obciążyć akumulator to napięcie dalej wynosi 13.5V??? jezli spadło do napięcia akumulatora 12.5v to znaczy że ładowanie nie jest wystarczające a napięcie na wyższych obrotach spada ponieważ jest większe zapotrzebowanie na zapłon.

Należałoby sprawdzić wtedy wydajność alternatora odłączajac go od regulatora i mierząc napięcie przemienne na 3 przewodach we wszystkich możliwych kombinacjach miernikiem AC przy ok 5000 obrotach powinno być ok70V przemiennego między każdym przewodem.

jeżeli jest ok tz. że coś z regulatorem nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem problem z elektryką w VT1100 a konkretnie z ładowaniem.

Wersja USA czyli reflektor świeci zawsze. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze 13.5V i podczas zwiększania obrotów napięcie spada do 12,5V czyli do napięcia baterii.

Jestem tylko mechanikiem i wszystko co ma pow.1.5V i więcej jak 2 kolorowe kabelki to już czary.

Może ze względu na wiek nie widzę prądu ?

Potrzebuję wskazówki co mam wymienić lub gdzie szukać przyczyny?

 

Jest w tym motocyklu alternator samowzbudny z magnesami trwałymi w kole magnesowym? jesli tak to przeczytaj cały ten watek.