wieczny student Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Witajcie!Od jakiegoś czasu interesuję się tłumikami przelotowymi z dwóch powodów. Pierwszy to lekko podrdzewiały tłumik seryjny w mojej Afryce, drugi - dźwięk. Jestem świadom istnienia np. końcówki LeoVince dedykowanej dla Afryk, ale na rynku są produkty "uniwersalne" w niższych cenach. Na co trzeba zwracać uwagę przy dobieraniu tłumika niededykowanego do danego modelu aby dobrać "po bożemu" i z zachowaniem podstawowych zasad. Na zdrowy rozum średnica rury perforowanej winna mieć tę samą średnicę co splot kolektorów wydechowych, aby na drodze gazów wylotowych nie zmieniało się ciśnienie. Co jeszcze? Długość samych kolektorów przed tłumikiem? Pytam w swoim imieniu, ale jestem pewien, że parę osób również to ciekawi. Na forum jest paru użytkowników wydechów Montii zamontowanych do różnej maści motocykli. Są i KTM'y i Afryki, rzędówki tez pewnie się jakieś znajdą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypek41 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Podłącze sie do tego tematu. Jak wyglada sprawa z tymi tlumikami jezeli zamontujemy je do jakiegos sporta cbr 900, gsxr 750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Nie ma osoby, która wie cokolwiek na temat układów wydechowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=59157&st=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 No ok, ale dalej nie wiem cna co zwracać uwagę przy dobieraniu tłumika. Sprawa rozbija się tylko o to, by zapewnić gazom przelot rurą perforowaną mający na całej swojej długości tę samą średnicę, a dźwięk "łamanej gałęzi" pochłonąć watą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Mam Montii Motorsport w Gs 500. Lekko wzbogacilem mieszanke i jest super.Zadnych dziur w obrotach, zadnego spadku predkosci czy mocy.Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 (edytowane) A jaki wzrost zuzycia paliwa ?? :icon_question: Myslalem ze warto sie wypytac czy taki tlumik daje rade bo niektore silniki zniosa dobrze taka zmiane. Edytowane 16 Czerwca 2007 przez bekriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Mam Montii Motorsport w Gs 500. Lekko wzbogacilem mieszanke i jest super.Zadnych dziur w obrotach, zadnego spadku predkosci czy mocy.Polecam. Napisz w jaki sposób połaczyłes kolanko z tłumikiem bo w oryginalnym wchodzi pod katem a monti ma wejscie na wprost. Moze masz jakieś zdjęcia ze szczegółami i filmiki z dzwiekiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 16 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 A ja zapytam jak do przelotówki wyregulować gaźnik, w którym nie ma możliwości ustawienia iglicy? Konieczna będzie wymiana dysz i iglic, czy wystarczy śruba regulacji ilości mieszanki na wolnych i poziom paliwa? Wiem, pytania podstawowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 A ja zapytam jak do przelotówki wyregulować gaźnik, w którym nie ma możliwości ustawienia iglicy? Konieczna będzie wymiana dysz i iglic, czy wystarczy śruba regulacji ilości mieszanki na wolnych i poziom paliwa? Wiem, pytania podstawowe. Jeśli iglica nie ma rowków do zmiany jej wysokości to można podłożyć odpowiednia podkładkę by ja podnieść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pozdro600 Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 A ja zapytam jak do przelotówki wyregulować gaźnik, w którym nie ma możliwości ustawienia iglicy? Konieczna będzie wymiana dysz i iglic, czy wystarczy śruba regulacji ilości mieszanki na wolnych i poziom paliwa? Wiem, pytania podstawowe.kup najpierw tlumik i dopiero kombinuj. nie wydaje mi sie zeby sama koncowka jakos znaczaco zmienila charakterystyke pracy silnika. tak na moje oko to nawet jakbys mial regulowana wysokosc iglicy to dalbym sobie z tym spokoj. poziomy paliwa tez bym odpuscil. jak mialem b4 w ktorym mi sie non stop jebaly gazniki to co drugi majster mi pie**olil o poziomach paliwa i innym gownie, a zawsze wychodzilo co innego - albo syf, albo dysz zapomnieli wsadzic albo jeszcze inne gowno. nie znam sie na mechanice motocyklowej, ale wydaje mi sie ze poziomy paliwa sa raz ustawiane fabrycznie i nie nalezy tego ruszac. niech mnie ktos poprawi, ale poziom paliwa to jest ilosc wachy w komorze plywakowej i szybkosc jej uzupelniania, co nie?bo jak tak to nie ma to bezposrednio wplywu na ustawienia wylotu/dolotu. wylot do dolotu ustawiamy przez: rozmiar dysz, sruba mieszanki na wolnych, oraz ewentualnie wysokosc iglicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 A jaki wzrost zuzycia paliwa ?? smile.gif Myslalem ze warto sie wypytac czy taki tlumik daje rade bo niektore silniki zniosa dobrze taka zmiane.Zaden.Napisz w jaki sposób połaczyłes kolanko z tłumikiem bo w oryginalnym wchodzi pod katem a monti ma wejscie na wprost. Moze masz jakieś zdjęcia ze szczegółami i filmiki z dzwiekiem? Tu bylo troszke roboty,trzeba bylo odciac orginalna koncowke i dorobic z rurki krociec , ktorym szlo by polaczyc kolektory z koncowka.Co do kata wejscia ja to rozwiazalem poprzez lekkie zadarcie wydechu do gory, dodatkowo dospawany krociec lekko rowniez zniwelowal roznice katow.Co do zdjec i filmikow , to bede mial lecz w pozniejszym okresie, wiec czekaj przyjacielu cierpliwie :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 17 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 300 odsłon, temat trochę osób obejrzało, 12 postów napisanych przez parę osób, i jeszcze żaden autorytet sztuki mechaniki motocyklowej się nie wypowiedział. Temat jest głupi, czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 A ja to co??? :icon_mrgreen: Po prostu temat byl tyle razy walkowany, ze nikomu juz nie chce sie pisac :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 300 odsłon, temat trochę osób obejrzało, 12 postów napisanych przez parę osób, i jeszcze żaden autorytet sztuki mechaniki motocyklowej się nie wypowiedział. Temat jest głupi, czy co? Jeśli szukasz autorytetów to napisz do nich na priv a nie zawracasz głowe maluczkim :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.