Skocz do zawartości

jakie tłoki do dolniaka???


ronon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A wracając do tłoków z poldka 1.6 byłem w sklepie i powiedział mi sprzedawca że nominał ma rozmiar 77, to wkońcu jak to jest z tymi tłokami ? :)

 

A wracając do tłoków z poldka 1.6 byłem w sklepie i powiedział mi sprzedawca że nominał ma rozmiar 77, to wkońcu jak to jest z tymi tłokami ? :icon_arrow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tłoków z poldka 1.6 byłem w sklepie i powiedział mi sprzedawca że nominał ma rozmiar 77, to wkońcu jak to jest z tymi tłokami ? :icon_rolleyes:

 

zanim zawiozlem do szlifu to bylem w sklepie i sprawdzilem te tloki, i nominal poldka 1600 ma wymiar 80,

moze podal ci wymiar z poldka 1500??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i stalo sie -cylindry zawiezione!!!

grafitowane to znaczy ze powlekane sa czyms tam ( niewiem czym) co pomaga w trakcie docierania

zmniejsza mozliwosc zatarcia

wiec tloki grafitowane

pierscienie chromowane

luz 0,06

tulei spokojniw wystarczy!!

 

tloki z lady odpadają bo sa o wiele ciezsze i maja podebrania pod zawory chociaz wmiar maja 79.

 

tulejowanie jednego garka pod 126p to kwota 160 zeta przynajmniej u mnie w okolicy

a jeszcze jedno- szlifowanie z honowaniem to kwota 40 za szt.

 

a okazalo sie ze gosc ktory to robi potwierdzil ze do emy czesto sie poldka zaklada

 

 

Mam prośbę jak już uda Ci się dotrzeć ten silnik z luzem na 0,06 to daj znać a jeszcze jedno pytanie jakiej produkcji masz te tłoki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem kilka pytan na priv odnosnie tlokow z Poloneza 1,6 i odpowiem na forum choc troche pozno...

Co prawda jak sie okazalo DUPA ze mnie a nie mechanik ale powiem co wiem.

Przede wszystkim sa dwa rodzaje tlokow do Poloneza 1,6 i dwa rodzaje pierscieni. Roznica jest nie znaczna srednica nominalow ta sama 80mm (a dokladnie to chyba 79,96 w kl A) - roznia sie dlugoscia plaszcza o chyba 15mm. Uzywalem i jednych i drugich, przy czym przy tych z dluzszym plaszczem kazalem ten plaszcz skrocic.

Pierscienie sa chromowane i nie chromowane.

Pasowanie przy szlifie robilem na 6/100 (kolega pokusil sie nawet na 5/100). Glowki korbowodow trzeba rozwiercic o 1 mm na grubszy sworzen od Poloneza. Nie kombinowalem nic z glowicami zalozylem oryginalne. Silnik latal jak ta lala mialem wrazenie ze jest nawet mocniejszy. Bez problemu rozpedzal sie na dyfrze 8 i napedzie na woz z pasazerem do predkosci 100 km/h

Na silniku zrobilem okolo 10 tys km do konca bez zadnych problemow silnikowych. Jednak okazalo sie ze stracil kompresje(od jakiegos czasu zaczal przydymiac). Po rozebraniu i pomiarach wyszlo ze gladz sie wytarla o dwa szlify !! Tlok i pierscienie OK. Wyglada na to ze gladz cylindra byla za miekka wzgledem piercieni. Nastepnym razem dam cylindry do tulejowania. Teraz zalozylem pierscienie czarne, nie chromowane. Moze trafilem tylko na slabej jakosci gladz bo na innych silnikach u kolegow sa wieksze przebiegi. Miesa na cylindrze dolniaka jest tyle ze spokojnie mozna zrobic trzy szlify...

Tyle wiem ze juz nie wroce do oryginalnych tlokow za duzo mialem przygod z nimi. Po prostu trzeba dopracowac wszystko z Polonezem 1,6.

Edytowane przez Storm007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc doświadczeniem Storma ja osobiście kupie tłoki do kaśki od Poldka 1.6 te z krótszym płaszczem, analogicznie pierścienie się założy zwykłe (czarne) . Tłoki pójda do położenia powłok ceramicznych i zobaczymy jak taki zestaw będzie śmigać. Więc powoli pora na zakupy. Storm gdzie kupiłeś poldkowe tłoki?? Tak z ciekawości bo nie chce kupić podrób albo jakiś niedorób. Wreszcie temat się ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dupa nie moge dorwać tłoków nominalnych z poldka 1,6. A co do tłoków to chodzi generalnie aby były z płaskimi denkami ? bo są jeszcze jakieś inne ?!

 

ps. Czy te będą dobre? http://moto.allegro.pl/item207994572_tloki_polonez_1600.html

Edytowane przez motozgrzyt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc doświadczeniem Storma ja osobiście kupie tłoki do kaśki od Poldka 1.6 te z krótszym płaszczem, analogicznie pierścienie się założy zwykłe (czarne) . Tłoki pójda do położenia powłok ceramicznych i zobaczymy jak taki zestaw będzie śmigać. Więc powoli pora na zakupy. Storm gdzie kupiłeś poldkowe tłoki?? Tak z ciekawości bo nie chce kupić podrób albo jakiś niedorób. Wreszcie temat się ruszył.

Tloki kupuje w zaprzyjaznionym sklepie motoryzacyjnym, ktory oferuje tajle do polonezow, daewoo etc. Dzwonie i na nastepny dzien sciagaja z hurtowni i mam do odbioru... Czasami nawet z dostawa do domu

 

No i dupa nie moge dorwać tłoków nominalnych z poldka 1,6. A co do tłoków to chodzi generalnie aby były z płaskimi denkami ? bo są jeszcze jakieś inne ?!

 

ps. Czy te będą dobre? http://moto.allegro.pl/item207994572_tloki_polonez_1600.html

Wlasnie ze tloki z Poloneza nie sa z plaskimi denkami i to jest jedyna wada bo masz mniejszy stopien sprezania (ale to niczemu nie przeszkadza). Glownie chodzi o wysokosc polozenia sworznia. Te ktore podales z linka to sa dokladnie te tloki ktore potrzebujesz z krotszym plaszczem. Cena tez calkiem przyzwoita. Aha pasuja tez tloki z jakiejs starej Audi 80. Podobne wymiary jak w polonezie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mój kolega chciałby się dowiedzieć czy podejdą tłoki od 125P, bo mam takie do sprzedania za grosze (nówki wymiar: 77,2 i jakiś symbol: 5c).

Czy tłoki te będą się nadawać?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mój kolega chciałby się dowiedzieć czy podejdą tłoki od 125P, bo mam takie do sprzedania za grosze (nówki wymiar: 77,2 i jakiś symbol: 5c).

Czy tłoki te będą się nadawać?

Pozdrawiam

Przeczytaj uwaznie caly temat to bedziesz wiedzial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i troszke to trwalo ale juz odebralem cylindry z tlokami z poldka 1.6 oczywiscie grafitowane z krotkim plaszczem teraz tulejki korbowodu rozwiercic i gotowe

Storm007- jak ma byc ustawiony tlok wzgledem przesuniecia otworu swoznia bo to wazne no nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...