Skocz do zawartości

Problem z lagami...


Iwansky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich rozrabiaków motocyklowych.

Moje pytanie dotyczy lag w suzuki tl1000s(ogólnie lagi pokrewne ze starymi gsxr-ami i hayą).

Pojawił się wyciek więc zmuszony byłem je rozebrać celem wymiany uszczelniaczy i oleju. Problem polega na ty że śruba wchodząca od dołu w goleń i spajająca goleń z lagą kręci się ale nie wykręca. Nie umiem tez rozebrać górnej części(tej z regulacją), to napewno pomogło by mi w zablokowaniu elementu który kręci się ze śrubą. POMOCY!- maci na to jakiś patent?

 

Pozdrawiam i z niecierpliwością oczekuje na rady, serwisówki ani fiszek niestety do swojego modelu nie znazazłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich rozrabiaków motocyklowych.

Moje pytanie dotyczy lag w suzuki tl1000s(ogólnie lagi pokrewne ze starymi gsxr-ami i hayą).

Pojawił się wyciek więc zmuszony byłem je rozebrać celem wymiany uszczelniaczy i oleju. Problem polega na ty że śruba wchodząca od dołu w goleń i spajająca goleń z lagą kręci się ale nie wykręca. Nie umiem tez rozebrać górnej części(tej z regulacją), to napewno pomogło by mi w zablokowaniu elementu który kręci się ze śrubą. POMOCY!- maci na to jakiś patent?

 

Pozdrawiam i z niecierpliwością oczekuje na rady, serwisówki ani fiszek niestety do swojego modelu nie znazazłem...

 

Aby odkręcic dolna śrube trzeba przytrzymac od srodka tłoczysko. robi sie to za pomoca długiego klucza - samorobki. W tłoczysku jest gniazdo takie jak w kluczu nasadowym pod nakrętke. ty musisz dorobić klucz z odpowiednich rozmiarów nakretka przyspawana do długiego pręta z pokrętłem.

Jaki będzie rozmiar pasujacej nakrętki tego nie wiem . U mnie w moto pasuje na klucz 24mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbieranie apsajdałnów jest dosc skomplikowane, musisz miec takie urządzonko do przytrzymywania takiego jednego elementu trzymajacego sprezyne. pozatym zeby wyjac i dobre złożyc regulacje odbicia (dobicia?) trzeba liczyc tykniecia przy luzowaniu tego elementu

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub w otwór na os przedniego koła wkładasz długi pręt, dwie osoby wciskają amor (jak w czasie pracy) a Ty odkrecasz. sprawdzone ;)

 

Wtedy pręt uniemożliwia dostęp do śruby - sprawdzone :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotę mojego problemu najtrafniej zrozumiał kolega Greedo. O samym fakcie konieczności zblokowania elementu w środku lagi już wiem- najpierw muszę jednak rozebrać pozostałą resztę żeby się to udało.

 

Pozdrawiam , może jeszcze uda się to zrobić- jakieś konkretne wskazówki panowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy nie prościej odkręcić górny korek, a następnie tłumik od korka, wyjąć sprężynę, zlać olej, odbezpieczyć simmering pod uszcz przeciw kurzowym i na końcu rozszarpać zawias na 2 części ?

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...