Jump to content

GPZ 500 s 95rok jak jest blokowany???


Recommended Posts

Witam, zakupiłem właśnie kawasaki gpz 500 s z 95 roku i jest zblokowany do 34KM. Jeśli wiecie jak można ściągnąć blokadę aby uzyskać standardowe 60KM to oproszę o radę:icon_twisted: ps. szukam także manuala do wersji od 94roku w zwyż, bede wielce zobowiązany za pomoc;)

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam, to twoja wersja miała dziurki na przepustnicach, prze co nie mogła zassać tyle mieszanki żeby uzyskac pełna moc. Musiałbys wymienić te przepustnice. Wersja 50KM miała chyba modyfikowane wałki rozrządu, i odblokowanie jej na 60Km wiąże się z większymi kosztami.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lukass

Wałki nie były zmieniane. Nic nie kombinuj z nimi.

 

Popatrz czy nie masz kryz zmniejszajacych przelot w układzie dolotowym lub wylotowym.

 

Przepustnice chyba podciśnieniowe maja ograniczony skok, ten dekiel z góry je blokuje. No i te otwory dodatkowe na przepustnicy jak kolega napisał.

 

Wiecej nie pamietam, jak przypomne sobie to napisze.

 

Aha i nie ma instrukcji do tych najmłodszych modeli Kaw, niestety, też zukam od jakiegoś czasu.

Link to comment
Share on other sites

Aha i nie ma instrukcji do tych najmłodszych modeli Kaw, niestety, też zukam od jakiegoś czasu.

Zależy do jakich modeli szukasz. Bo do ER-5-tki mam manuala od 2000 i instrukcję, ale po łacinie. Znaczy się po włosku.

Link to comment
Share on other sites

Zależy do jakich modeli szukasz. Bo do ER-5-tki mam manuala od 2000 i instrukcję, ale po łacinie. Znaczy się po włosku.

Dzięki chłopaki za info;) Do ER-500 właśnie ściągnąłem też włoski;) Pozdr..

Link to comment
Share on other sites

żeby odblokować do 50 KM wystarczy zaślepić te dziurki w przepustnicach . Zeby odblokować do 60 KM trzeba wymienić ten dekiel który blokuje przepustnice . to jedyne blokady w tym modelu . Na 100 % wałki rozrządu nie były zmieniane (3 lata temu oddławiałem moją GPZ )

Link to comment
Share on other sites

Wersje 34KM miały inne przepustniece właśnie z dziurami a dokładniej jest ich 4 i żeby odblokować nie trzeba zmieniać nic więcej bo nie ma innych róznic do wersji 60KM tylko w wersji 50KM były inne przetłoczenia pokryw które uniemożliwiały podniesienie sie do końca przepustnic. Jednak w tych wersjach najsłabszych stosowano tylko nawiercanie przepustnic i nice wiecej...

 

Kiler rzeby oddławić wersje 34KM do 60KM nie trzeba nic wiecej zmieniać niż przepustnice bo blokada przez przetloczenie była tylko stosowana do wersji 50Km i żadnej innej...

 

I jeszcze to sie może przydać:

http://www.ronayers.com/fiche/frames.cfm?m...400&parent=3280

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wersje 50 KM miały modyfikacje tylko w przepustnicach (dziury) i jeszcze gdzieś tam były jakieś inne sprężyny pozakładane. Ale nie pamiętam już dokładnie gdzie,może na membranach. Natomiast te najsłabsze wersje chyba 34 konne to już inna bajka. Tam modyfikacje były na większą skalę więc szczerze zamiast bawić się w podkręcanie to lepiej poszukać innego silnika niż wymieniać połowe części. Damiano, ciekawe jak to możliwe że wersje 50 KM miały pozmieniany rozrząd a te 34 KM tylko dziurki w przepustnicach i nic poza tym????? Miałem GPZ500 i z tego co wiem to jest tak jak wspomiałem.

Link to comment
Share on other sites

Nie pisałem że wersje 50KM miały inny rozrząd tylko poktywy które uniemożliwiały maksymalne otwarcie...

 

A tu cytat z opisu GPZ-ta

GPZ 500 występowała w kilku wersjach silnikowych najmocniejsza wersja 60 konna osi±ga prędko¶ć 200 km/h. Drug± wersj± była nieco słabsza jednostka o mocy 50 KM, natomiast najsłabsza wersja była zdławiona do 27 koni mechanicznych. Wszystkie ograniczenia mocy uzyskano tylko i wył±cznie na wskutek zmian konstrukcyjnych w gaĽnikach i tak w wersji 50 konnej przetłoczono pokrywy zaworów co ograniczyło skok przepustnicy natomiast w wersji 27 konnej na przepustnicach wywiercone zostały 4 otwory które skutecznie zmieszaj± podci¶nienie w gaĽnikach przez co nie można w pełni wykorzystać przelotu gaĽników. Poza tym gaĽnik wersji 27 konnej nie różni się niczym od wersji 60 konnej.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W mojej gpz były i dziurki w przepustnicy i tw nieszczęsne pokrywy w gaźnikach . Czy miały tak wszystkie tego nie wiem . Jest też mozliwość że w ciągu wielu lat i kilku wcześniejszych włascicieli ktoś robił jakiąś "rzeźbe nowoczesną" z gaźnikami .Tego nie wiem ale tak jak mówie u mnie występowały obydwie blokady

Link to comment
Share on other sites

W mojej gpz były i dziurki w przepustnicy i tw nieszczęsne pokrywy w gaźnikach.

kiler, w jaki sposób odblokowałeś machinę? Wymieniłeś przepustnice czy zatkałeś otworki? Jeśli otworki, to jak je zaślepiłeś? W mojej 25kW ER-5 są właśnie tylko otworki. Dekle bez nadlewu.

Chętnie bym go odblokował, ale nie mam pomysłu jak zatkać te dziurki, żeby nic nie skasztanić i żeby zaślepki nie wypadły sobie do silnika.

Link to comment
Share on other sites

Wersje 34KM miały inne przepustniece właśnie z dziurami a dokładniej jest ich 4 i żeby odblokować nie trzeba zmieniać nic więcej bo nie ma innych róznic do wersji 60KM tylko w wersji 50KM były inne przetłoczenia pokryw które uniemożliwiały podniesienie sie do końca przepustnic. Jednak w tych wersjach najsłabszych stosowano tylko nawiercanie przepustnic i nice wiecej...

 

Kiler rzeby oddławić wersje 34KM do 60KM nie trzeba nic wiecej zmieniać niż przepustnice bo blokada przez przetloczenie była tylko stosowana do wersji 50Km i żadnej innej...

 

I jeszcze to sie może przydać:

http://www.ronayers.com/fiche/frames.cfm?m...400&parent=3280

 

Pozdrawiam

Damiano wielkie dzięki za manuala;) innym oczywiście też za cenne info. Pozdr...

Link to comment
Share on other sites

kiler, w jaki sposób odblokowałeś machinę? Wymieniłeś przepustnice czy zatkałeś otworki? Jeśli otworki, to jak je zaślepiłeś?

ja wymieniłem przepustnice poszukaj na allegro Wiem że ludzie "rzeźbią z jakimiś klejami typu poxipol itp ale ja staram sie takich wynalazków nie stosować

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam, to twoja wersja miała dziurki na przepustnicach, prze co nie mogła zassać tyle mieszanki żeby uzyskac pełna moc. Musiałbys wymienić te przepustnice. Wersja 50KM miała chyba modyfikowane wałki rozrządu, i odblokowanie jej na 60Km wiąże się z większymi kosztami.

zdecydowanie tylko dziurki.Kolega maił coś takiego w roczniku 1997 .Zaslep to albo wymien przepustnicy i dzida .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...