Skocz do zawartości

Poziom oleju wyższy po jeździe...


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od jakiegoś czasu podejrzewam moją Virago, że przepuszcza benzynę do oleju...

 

Spuściłem jakiś czas temu część oleju, wącham i nie czuć benzyny, więc myślę, że wszytko oki.

 

Dzisiaj przejechałem 150km. na trasie, odstawiłem moto i ku mojemu zdziwieniu poziom oleju znowu się podniósł o jakieś 200 mm :D :D :icon_exclaim:

Wcześniej moto przestało kilka nocy i wszystko było oki.

 

Jaka może być tego przyczyna?

 

Dodam, że olej mam nalany ok 2 mm. od górnej kreski, a jego stan mierzę na stopce centralnej, na ciepłym silniku jakieś 20 min. po jego wyłączeniu.

 

P.S czy obroty jałowe silnika na poziomie 1500 rpm mogły mieć jakiś wpływ? Zacięło mi się ssanie na tym poziomie... :/

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dark_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cieply silnik wyzszy poziom oleju, zimny silnik poziom w normie ? O to chodzi ?

 

Czy ciagle poziom rosnie ?

 

 

Zimny silnik - poziom oki

Silnik 20 min po wyłączeniu- oleju za dużo. Myślę, że wtedy powinno go być mniej niż na zimno, bo przecież spływał dopiero do silnika...

 

Do tego dziwny objaw- po tym jak zobaczyłem, że oleju jest za dużo, przy gwałtownym przyśpieszaniu i przy jeździe pod górkę zapalała się kontrolka oleju. Wcześniej tego nie było. Olej to Motul 15w50, zmieniony ok 300km. temu

Edytowane przez dark_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie jest tak z wieloma materialami ze im wyzsza temp tym wieksza objetosc. Tak samo jest z olejem w silniku (i to nie tylko w motocyklach). A przyrost na miarce zalezy od tego jak wyglada pojemnik na olej (miska olejowa itp).

 

Do tego dziwny objaw- po tym jak zobaczyłem, że oleju jest za dużo, przy gwałtownym przyśpieszaniu i przy jeździe pod górkę zapalała się kontrolka oleju.

 

No to rzeczywiscie dziwne - za duzo oleju i kontrolka sie zapala ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie jest tak z wieloma materialami ze im wyzsza temp tym wieksza objetosc. Tak samo jest z olejem w silniku (i to nie tylko w motocyklach). A przyrost na miarce zalezy od tego jak wyglada pojemnik na olej (miska olejowa itp).

No to rzeczywiscie dziwne - za duzo oleju i kontrolka sie zapala ...

 

Sprawdzę jeszcze poziom oleju rano. Może po nocy się to unormuje. Być może rzeczywiście po rozgrzaniu olej zwiększył swoją objętość. Wtedy pierwszy raz bym się z tym spotkał, ale uczymy się całe życie :icon_exclaim:

 

Zapalanie kontrolki tłumaczę sobie gwałtownym przyśpieszaniem (po puszczeniu gazu kontrolka gasła). Zastanawiam mnie tylko fakt, że wcześniej się nie zapalała... :D

 

Dzięki Ural_ za dotychczasowe odpowiedzi :D

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dark_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju sprawdza się na GORĄCYM (!!!!) silniku!!! A kontrolka sygnalizuje niewłaściwie ciśnienie w układzie smarowania, więc jak przelałeś to nic dziwnego, że się zapala!!

 

Pytanie tylko jak gorącym?!

Bo na pewno nie 5 i nie 10 min.po wyłączeniu motocykla, bo wtedy w okienku dopiero co zaczyna pojawiac się olej...

 

Z tego co wiem o w mojej Virago kontrolka oleju sprawdza jego POZIOM oleju, a nie jego ciśnienie...

Dlatego właśnie zastanawiające jest dlaczego gdy wizualnie oleju jest więcej kontrolka się zapala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dziwne to wszystko, ja mam wrażenie, że to jednak benzyna dostaje się do oleju. To by nawet się zgadzało, jak by kontrolka oleju pokazywała ciśnienie, ale jak pokazuje tylko poziom. Przy przyśpieszeniu mimo że jest go za dużo to sygnalizuje za mało i bądź tu mądry.

Czy te kłopoty zaczęły się po zmianie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to ciekawie. Przypomina mi się SELEKTOR SPECJAL + za komuny. Też świeciły się kontrolki oleju i były też inne cuda. Zanim zaszniesz rozbierać silnik, zmień olej. Bo chyba on jest przyczyną. Może się pienić.

Możesz zmienić chwilowo na inny tańszy np do samochodów. Jeśli przejedziesz się na nim 10 - 20 km to nic się nie stanie. Po tym dopiero stwierdzisz co się dzieje. Jeśli masz pompę paliwa tak jak w 535 to jeśli zapala normalnie i jeździ też normalnie oraz wyłaczasz silnik przełącznikiem na kierownicy, to paliwo nie ma jak pojawić się w cylindrach. PRZY WYMIANIE OLEJU WYMIEŃ FILTR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viagra ma kontrolkę poziomu oleju a nie ciśnienia. Zaświecenie jej informuje, że poziom oleju jest niski i smok nie dostaje do oleju. Dzieje sie tak np. po przechyleniu moto na lewą stronę (stoi na kosie). Pozim oleju sprawdź kiedy moto stoi na kołach i trzyma pion. Zwróć uwagę aby teren na którym stoi moto był poziomy. Co do przybywania oleju, to może kranik był na PRI i dostała się wacha do oleju a może podczas wymniany moto stał krzywo i nalałeś za dużo. Olej nie "puchnie" od temperatury. Obroty wolne max 1050 jak masz ssanie przyblokowane to spalanie Wzrosło i nagrzany moto dusi sie od bogatej miesznki. Zrób porządek z ssaniem nasmaruj linkę i ustaw wolne obroty.

Pozdro Jurek :)

Edytowane przez kawasaki454
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...