dono Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 A właśnie tak apropo to jakbym tylko zmienił te kąty otwarcia kanału ssącego i wydechowego to czy by już było czuć różnice w mocy?? no i jak sie zmienia te kąty?? może właśnie bym coś z tym pokombinował :icon_biggrin: właśnie po to zmieniałbyś kąty, żeby poprawić moc ;) tyle że większa moc występowała by przy wyższych obrotach, więc warto by zmienić przełożenia na krótsze. ale poszerzając kanały możesz poprawić przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach kąty zmienia się tak, że poprostu podnosisz górną krawędź ona wyżej (spiłowujesz ją). niestety nie da się powiedzieć o ile mm trzeba podnieść okno (przynajmniej ja nie potrafię), dlatego trzeba użyć specjalnego kątomierza i zmierzyć samemu oczywiście po dokonaniu przeróbek w cylindrze trzeba wyregulować gaźnik, a najlepiej dać jakiś o więskzej średnicy, obliczyć i przerobić odpowiednio wydech, a także ustawić zapłon. wydech w 2t jest bardzo ważny, wiem to z teori i z własniej praktyki bo jak już pisałem, trochę majstrowałem przy simsonku. ps. jakie obroty wykręca jawa na ostatnim biegu przy max. prędkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 zmieniajac same konty ogulnie rozwalasz stara charakterystyke;] Sprzet przestaje byc tak elastyczny. Silnik nie ma wspólnej skrzyni korbowej(ale sie zabic nie dam). Wiec trzeba go rozważac jako 175ccm. Przynajmniej takie jest moje odczucie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcs Opublikowano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 właśnie po to zmieniałbyś kąty, żeby poprawić moc :icon_biggrin: tyle że większa moc występowała by przy wyższych obrotach, więc warto by zmienić przełożenia na krótsze. ale poszerzając kanały możesz poprawić przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach kąty zmienia się tak, że poprostu podnosisz górną krawędź ona wyżej (spiłowujesz ją). niestety nie da się powiedzieć o ile mm trzeba podnieść okno (przynajmniej ja nie potrafię), dlatego trzeba użyć specjalnego kątomierza i zmierzyć samemu oczywiście po dokonaniu przeróbek w cylindrze trzeba wyregulować gaźnik, a najlepiej dać jakiś o więskzej średnicy, obliczyć i przerobić odpowiednio wydech, a także ustawić zapłon. wydech w 2t jest bardzo ważny, wiem to z teori i z własniej praktyki bo jak już pisałem, trochę majstrowałem przy simsonku. ps. jakie obroty wykręca jawa na ostatnim biegu przy max. prędkości?ale tą górną krawędź spiłowuje sie w tym okienku w tłoku?? czy o inną krawędź chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 ale tą górną krawędź spiłowuje sie w tym okienku w tłoku?? czy o inną krawędź chodzi? hmm, jakie okienko w tłoku? mówię tu o oknie wydechowym, oraz ssącym. "okno", czyli tam gdzie się kanał zaczyna. może ta: górną krawędź kanału. aha, jeśli chodzi o kanał ssący to zpiłowuje się jego dolną krawędź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcs Opublikowano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 hmm, jakie okienko w tłoku? mówię tu o oknie wydechowym, oraz ssącym. "okno", czyli tam gdzie się kanał zaczyna. może ta: górną krawędź kanału. aha, jeśli chodzi o kanał ssący to zpiłowuje się jego dolną krawędźczyli chodzi Ci o te okienka w cylindrze tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 czyli chodzi Ci o te okienka w cylindrze tak? dokładnie. wiesz co, jesli nie czujesz się na siłach to napewno chcesz się podjąć tej przeróbki? co z tymi oknami w tłoku? nie znam za bardzo budowy silnika jawy... ale dwusuwa znam na tyle że da się z nim coś zrobić :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcs Opublikowano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 dokładnie. wiesz co, jesli nie czujesz się na siłach to napewno chcesz się podjąć tej przeróbki? co z tymi oknami w tłoku? nie znam za bardzo budowy silnika jawy... ale dwusuwa znam na tyle że da się z nim coś zrobić :icon_biggrin: tu masz link na strone z takim tłokiem. http://www.agmot.pl/sklep.php?k=14&cz=12 i kliknij tam na "czeski tłok nominał" i tam bedzie zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 (edytowane) silnik jawy i bez przeróbek ma problem z oddawaniem ciepła. musisz się liczyć z tym, ze jesli chcesz zwikszyć moc, to silnik będzie się mocno przegrzewać i to jest podstawowe ograniczenie tuningu jawy. Opowieści o założeniu gaźnika od MZtki możesz włożyć pomiędzy bajki, tego nie da się zrobic malymi nakladami pieniędzy. na forum jawowiczów jakis czas temu ktos opisywal swoją przeróbkę jawy, niestety zrobioną bardzo profesjonalnie, wydał dużo i dobrze wiedzial jak sie za to zabrac. dodano:http://demonos.vipserv.org/powodzenia i jak mozesz to opisz swoje dokonania na FM:) Edytowane 4 Czerwca 2007 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcs Opublikowano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 silnik jawy i bez przeróbek ma problem z oddawaniem ciepła. musisz się liczyć z tym, ze jesli chcesz zwikszyć moc, to silnik będzie się mocno przegrzewać i to jest podstawowe ograniczenie tuningu jawy. Opowieści o założeniu gaźnika od MZtki możesz włożyć pomiędzy bajki, tego nie da się zrobic malymi nakladami pieniędzy. na forum jawowiczów jakis czas temu ktos opisywal swoją przeróbkę jawy, niestety zrobioną bardzo profesjonalnie, wydał dużo i dobrze wiedzial jak sie za to zabrac.no właśnie z tym przegrzaniem jawy to bardzo możliwe i dlatego raczej nie będe bawił się w powiększanie kanałów. mi głównie chodzi o to żeby łatwiej było jawe na tylne koło stawiać i dlatego na początek założe na przód mniejszą zębatke i sie zobaczy co dalej. jeśli to wystarczy to nie będe nic więcej grzebał. ale dzięki wszystkim za rady. pozdro. PS. jak założe już mniejszą zębatke to napisze wrażenia z jazdy czy sie opłacało heh :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Opowieści o założeniu gaźnika od MZtki możesz włożyć pomiędzy bajki, tego nie da się zrobic malymi nakladami pieniędzy. to zależy jakie mają króćce, ale jeśli nie od mz to zawsze od czegoś da się dopasować większy. rozwiercanai gaźnika raczej nie polecam : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 wiecie co;] We mnie wszyscy nie wierzyli i mówili ze sie nie da, nie zrozumie, ze nic niewiem;] Zwiekszenie mocy= spadek wytrzymałosci;] wiec juz moze byscie przestali pieprzyć i krytykować:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 SŁYSZAŁEM (wielkimi literami, żeby nie było że to mój patent), że Jawulca 350 da się zasilać dwoma gaźnikami od CZ175. Spalanie jest ponoć kosmiczne, ale robi się z niej podobno rakieta. Podobno. Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 dobrze słyszałes :icon_mrgreen: da sie tak zrobic;) ja bym zasilał wtedy dwoma gaźnikami od MZ 150 rozwierconymi o 1mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcs Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 witam. właśnie sprawdziłem przednią zębatke w swojej jawie i ma 18 zębów a więc jakbym założył zębatke 14 zębów to byłoby czuć różnice w mocy?? czy zmiana zębatki na 14 zębów to tylko wyrzucenie kasy w błoto a zero efektu czekam na odp. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 witam. właśnie sprawdziłem przednią zębatke w swojej jawie i ma 18 zębów a więc jakbym założył zębatke 14 zębów to byłoby czuć różnice w mocy?? czy zmiana zębatki na 14 zębów to tylko wyrzucenie kasy w błoto a zero efektu czekam na odp. pozdro będzie różnica i to zaje**sta, na koło będzie wchodzić jak malina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.