ural_zgora Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 (edytowane) Ural a skąd ta wiedza i przemyślenia? wlasne przemyslenia i obserwacje.... U mnie na malych obrotach zarowka gasnie calkowicie, na wiekszych obrotach troche sie zarzy. (ale to widac tylko wieczorem). A jak tam Twoje ja... jeśli tak ustawisz regulator? A co ze stanem naładowania akumulatora? 3A cały czas popowować w akumulator?? 3A to jest max prad - idzie wtedy gdy aku rozladowane. Jezeli aku naladowane i swiatla wlaczone to napewno taki juz nie poplynie - nawet jak bys chcial (w przypadku pradnic). A może tą sprężynkę całkiem wywalić skoro przeszkadza w rozwieraniu się "blaszek"? To pytanie jst niepowazne, wiec nic nie napisze... Te przerwy na stykach to raczej nic Ci nie powiedza. Generalnie w prostych reg. nap. trzeba ustawic dwa parametry : max. prad ladowania, co przeklada sie takze na napiecie, oraz poczatek ladowania (a wlasciwie zalaczania regulatora). Prad max. to tak jak wczesniej napisalem. Natomiast poczatek ladowania najlepiej ustawic w granicach troszeczke powyzej 1000 obr/ min silnika. Wtedy powinien jest byc jakis pozytek z pradnicy. odp: Gumis714To znaczy masz zestaw różnych zębatek prądnicy i eksperymentalnie dobierasz tak aby początek ładowania następował przy 1000 +- 1 obr/min ;P Jezeli ktos chce zrozumiec to zrozumie o co mi chodzi ... Dla tych ktorzy nie rozumieja, albo sobie jaja urzadzaja tlumaczyl nie bede bo nie mam czasu. A o woltomierzu słyszałeś kiedyś? I o tym, że prąd jest wypadkową napięcia i rezystancji (impedancji) obciążenia? Gumis714 - Ty jestes jakis elektryk sieciowy ? Jezeli poruszasz takie tematy to chyba powinienes wiedziec ze w przypadku pradu stalego oporu zwanego impedancja nie ma, jest tylko rezystancja (I=U/R) Skoro tak to wektory pradu i napiecia sa w fazie (kat pomiedzy nimi 0 stopni). Czyli moc liczymy normalnie U*J. Tylko nie wiem do czego zmierzasz z tym woltomierzem (ma o bardzo duza rezystancje wewnatrzna )? Mozna jasniej .... Edytowane 4 Czerwca 2007 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumiś714 Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Jeśli instalacja jest sprawna to jakiekolwiek żarzenie się kontrolki świadczy o występowaniu spadków napięcia w instalacji - najczęściej styki stacyjki, lub na konektorach (myślę, że mało kto ma specjalną zaciskarkę i wszyscy kable do nich lutują). A dlaczego regulator napięcia się nazywa "regulator napięcia"? :wink: O wywaleniu sprężynki nie będę więcej mówił bo to było tylko złośliwość z mojej strony, ale tak naprawdę aby ustawić regulator, to trzeba najpierw ustawić przerwy między stykami pierwszego i trzeviego stopnia regulacji, a później dopiero bawić się sprężynką. "Jezeli ktos chce zrozumiec to zrozumie o co mi chodzi ... Dla tych ktorzy nie rozumieja, albo sobie jaja urzadzaja tlumaczyl nie bede bo nie mam czasu.Możesz to jednak rozwinąć? No i teraz najciekawszy wątek :)Rezystancja - w nawiasie napisałem impedancja. Tak? A czy prądnica generuje prą stały, czy zmienny? (nie mylić z przemiennym). prąd stały mamy dopiero w połączeniu prądnica - akumulator. Sam pisałeś, że pobór prądu z prądnicy jest uzależniony od obciążenie i aktualnego stanu naładowania akumolatora (i tu duże :biggrin: :P za znajomość prawa ohma :wink: ) i dlatego właśnie reguluje się napięcia jakie "daje" prądnica.o woltomierzu wspomniałem bo to podstawowe narzędzie którym diagnozujemy instalację elektryczną, a to że ma dużą rezystancję wewnętrzną to bardzo dobrze, bo nie wprowadza błędu pomiarowego. Im większa rezystancja wewnętrzna tym lepiej, tym wyższa klasa przyrządu i tym więcej złotwek trzeba zostawić w sklepie aby go mieć :) No i na koniec dwa słowa wyjaśnienia czemu Cię zaatakowałem. Ale czy na pytanie "mechaniczne" zatarł mi się tłok, co zrobić? Odpowiedział byś w ten np. sposób:Kup tłok nadwymiarowy, wkręć w wiertarkę grube wiertło, nawiń na nie szmatę a na ta szmatę papier ścierny. Wszystko musi ciasno wchodzić w cylinder, no i szlifuj cylinder tak długo, aż tłok będzie lużno chodził i szlif masz już zrobiony.Paranoja!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 (edytowane) PAX!Panowie, dosyć.Chodzi o rozwiązanie kwesti żarzenia się kontrolki, a narazie dosyć daleko do tego. Też jestem zdania, że może być opór prądu na drodze do stacyjki i w samej stacyjce, pisałem o tym wcześniej. To może być przyczyna żarzenia. Zaciskarka do konektorów to super sprawa, osobiście posiadam taką :icon_eek: Kosztowała 90 zł, ale warto wydać te pieniądze, moja ma dodatkowo wymienną końcówkę co umożliwia zaprasowywanie różnego rodzaju konektorów (same końcówki nie są tanie, około 50 zł) oraz blokadę powrotu. A jak rozumieć pojęcie prądu przemiennego a jak zmiennego? Mam braki w tym zakresie, proszę o korepetycje :) Chyba już wiem po chwili zastanowienia: prąd przemienny to taki jak występuje np: w kontakcie mieszkania, prąd zmienny może być przemienny jak i stały. ??? Edytowane 6 Czerwca 2007 przez gobert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Kilka slow w kwestii formalnej :banghead: Prad przemienny to przypadek pradu elektrycznego okresowo zmiennego, gdzie wartosci chwilowe podlegaja zmianom w powtarzalny, okresowy sposob i okresloną częstotliwoscia. Wartosci chwilowe natezenia pradu przyjmuja naprzemian wartosci dodatnie i ujemne. Najlepiej jest gdy wartosc srednia rowna byla zero.W Pradzie zmiennym wartosc natezenia jest funkcja czasu. Ogolnie, pradem zmiennym mozemy opisać kazdy rodzaj pradu nawet prad staly gdyz jest on przeciez funkcja czasu.Niemniej jednak w rzeczywistosci przyjmuje się, ze wartosci chwilowe pradu zmiennego ulegaja zmianom. Prad staly rozni sie od prądu zmiennego i przemiennego stala wartością natezenia oraz kierunkiem przeplywu. Zeby juz bylo jasne i nikt nie mial watpliwosci odnosnie pradow... :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumiś714 Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 MOC :) :biggrin: Powodem żarzenia się kontrolki mogą być również wypalone styki wyłącznika wrotnego w regulatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.