Soft Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Kurcze - szkoda że ten Sosnowiec tak daleko od Zamościa :-) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Daleko to pojęcie względne bo dla mnie daleko jest na Antypody. Właśnie robię starego Z750 dla kolegi z Wrocławia.Żartowałem ale niestety na odległość nie wszystko można naprawić.Pisz na PW to może w kilkyu krokach opanujesz swojego sprzęta.pozdro Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BadMan Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Oczywiście że mogę bo to żadna tajemnica. Pierwsza sprawa to nieodpowiedni olej stosowany przez wielu motocyklistów w Polsce czyli nagminne stosowanie pełnego syntetyku lub w skrajnych przypadkach oleju LOTOS.Sprawa druga to nieszczęsny mechanizm automatycznego odprężnika który potrafi brzęczeć jak źle ustawiony luz na zaworach a sprawa trzecia to promieniście ustawione zawory na które naciskają po dwie dźwigienki na każdy. Reasumując napęd z krzywki wałka jest przenoszony na dźwigienkę mającą za zadanie przekazać dalej tenże napęd na drugą która z kolei naciska na zawór. Żadna z nich nie posiada niestety delikatnej sprężyny ustalającej jej położenie w górnym punkcie i swobodnie sobie lata jak żyd po pustym sklepie. Jeżeli olej silnikowy nie ma dodatków wyciszających np. CASTROL to dźwięki będą bardzo nieprzyjemne. Jest kilka metod wyciszenia tej konstrukcji ale wszystkie są kosztowne bo wiążą się z zakupem nowych dźwigienek oraz nowych osi na których one pracują a do tego w celu wyeliminowania ich rezonansu trzeba zastosować mocne sprężyny kasujące ich luz poosiowy. I to byłoby na tyle.pozdroPanie Piotrze jaki olej by Pan polecił jako wyciszający? Od zmiany tłoka w Dominatorze zrobiłem 800 km na Castrolu GPS 10w40 i przy ok 600 km pojawiło się cykanie i ustało przy ok 750 km. Teraz wymieniłem olej również na Castrola GPS 10w40 i cykanie wróciło :banghead: przy okazji wymiany zauważyłem, że śruba od spustu oleju po lewej stronie jest objechana i nie da się jej już odkręcić..... może ktos cos podpowie jak sobie poradzić z jej odkręceniem ? pozdrawiamMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Jeżeli cykanie pojawia się sporadycznie to raczej tylko mechanizm dekompresatora bo te typy tak mają a jak chcesz się tego pozbyć to trzeba go usunąć zastępując tulejką dystansową. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 To moze ja sie wtrące. Jeden z Was sie pytalo XJ 600 Diversion. Ten model, jak i kilka innych Yamahy notoryczne cyka zaworami nawet jak sa one w dolnej tolerancji. Taka jest konstrukcja i kształt wałkow rozrzadu. Nawet w materiałach reklamowych XJR 1300 wprowadzono "cichsze wałki rozrządu". Poprawe daje stosowanie oleju o wyzszym górnym indeksie np. 50 (mamy tutaj Motula 5100 10W 50, Agipa 15W50 i kilka innych podobnych produktów. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mierzwa2 Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 piotrze a co powiesz na cykanie w GSXR750 99 rok? da się coś z tym zrobić? mechanik powiedział że jest ok, cykanie słychac na luzie tylko na wolnych obrotach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 W Yamszce XVS ja mam wrażenie że to zawory walą w gniazda zaworowe - a nie krzywki w zawór. Nie wiem czy się nie mylę ale ten dźwięk mi na to wskazuje. Idąc tym tropem nawet przy najmniejszych luzach ten efekt klepnięcia będzie. Ale to tylko moja teoria - nie wiem czy mam rację .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Cały urok GSXRa począwszy od pierwszego modelu a.d.1985 do ostatniego to brzęczący silnik. Podobno nawet Honda ten dźwięk zaczęła kopiować aby poprawić sprzedż nowego Bladego w stanach ?Nis z tym nie zrobisz bo te typy tak mają ale należy czasami odróżnić brzęczenie głowicy od stukającego pojedyńczego zaworu.W silnikach XVS ustaw zawory w granicy luzu max. i zalej olejem V-Twin Castrola lub Vavoline 20W50 powinno być wiele ciszej no chyba że Twój silnik akurat składał w pośpiechu żółty kurdupel na kacu poganiany ciasnymi normami czasowymi narzuconymi przez księgowego. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 W silnikach XVS ustaw zawory w granicy luzu max. i zalej olejem V-Twin Castrola lub Vavoline 20W50 powinno być wiele ciszej no chyba że Twój silnik akurat składał w pośpiechu żółty kurdupel na kacu poganiany ciasnymi normami czasowymi narzuconymi przez księgowego. Piotrze - u mnie cykanie powstało po pierwszych 1000 km - po zmianie oleju na Castrol 4T full synthetic 10W40, potem przejechałem 1500 km i tym samym na 2500 wymieniłem za radą mechaników olej na Motul 1/2 synthetic 5100 10w40 - czyli w gęstości taki sam. Operacja na 100% nie zaszkodziła motocyklowi - bo przy dotarciu takie coś jest wskazane - co prawda kieszeń ucierpiała. Cykanie nie ustało. Jest ono wkur...jące ale przejeżdże do następnego sezonu i zaleję ciut gęstszy. A co myslisz o jakichś wynalazkach do zagęszczania oleum? jest coś takiego w sprzedaży. Wiem że lepiej zalać gęstszy - jak napisałem jest już po ptokach... :-) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfonso Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 fxrider masz rację to pozostałość po silnikach wyczynowych a w/g mnie poprostu zbyt dużo dźwigienek w głowicy które wymagają dobrego smarowania olejem. Jeżeli silnik nie jest przeciążany często to wystarczy zmieniać co 6t. km a jak dostaje ostro to częściej.pozdro Witam Panie Piotrze. Jaki olej by Pan polecił i o jakich parametrach do Hondy NX650 Dominator, żeby wyciszyć stuki silnika?Jeździłem na różnych Aralu 10W40, Motul Ester 10W40 no i teraz kupiłem właśnie Castrola.Na rynku jest sporo rodzajów co by Pan polecił jako doświadczony mechanik motocyklowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Jedyny wyciszacz lub uszlachetniacz jak znam do motocykla nie powodujący żadnej szkody w silniku jest sprzedawany na zachodzie w sieci HONDA. Za czasów prosperity firmy HONDA KAWALER mieliśmy go w ciągłej sprzedaży. Ale to jusz se ne wrati jak mówią koledzy czesi. Można go nabyć od ręki w firmie "Zweiradshop Cintula" w Berlinie.Innych wynalazków nie mogę Ci niestety polecić. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Kucze, jak dobrze trafic na mechanika z powołaniem i speca :wink: Chyba się przejade do tego Sosnowca, bo z kedzierzyna to rzut beretme (mocherowym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BadMan Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Jedyny wyciszacz lub uszlachetniacz jak znam do motocykla nie powodujący żadnej szkody w silniku jest sprzedawany na zachodzie w sieci HONDA. Panie Piotrze czy pamięta Pan jego nazwę? Może da się go gdzieś kupić w Polsce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Niestety od prawie roku już nie można go kupić w Polsce bo nawet nowy szef działu szkolenia mechaników Honda w W-wie nie zna tego dodatku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygzak600 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Witam Panie Piotrze, Jaki poleciłby Pan olej do ZZR600, tez slychac klekotanie na niskich obrotach i czasami glosno wskakuja biegi, czy zmiana oleju pomoze??Nawet nie wiem co jest teraz zalane bo to nowy zakup:-( Za pomoc dziekuje:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.