Skocz do zawartości

cykanie zaworów


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Daleko to pojęcie względne bo dla mnie daleko jest na Antypody. Właśnie robię starego Z750 dla kolegi z Wrocławia.

Żartowałem ale niestety na odległość nie wszystko można naprawić.

Pisz na PW to może w kilkyu krokach opanujesz swojego sprzęta.

pozdro

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że mogę bo to żadna tajemnica. Pierwsza sprawa to nieodpowiedni olej stosowany przez wielu motocyklistów w Polsce czyli nagminne stosowanie pełnego syntetyku lub w skrajnych przypadkach oleju LOTOS.

Sprawa druga to nieszczęsny mechanizm automatycznego odprężnika który potrafi brzęczeć jak źle ustawiony luz na zaworach a sprawa trzecia to promieniście ustawione zawory na które naciskają po dwie dźwigienki na każdy. Reasumując napęd z krzywki wałka jest przenoszony na dźwigienkę mającą za zadanie przekazać dalej tenże napęd na drugą która z kolei naciska na zawór. Żadna z nich nie posiada niestety delikatnej sprężyny ustalającej jej położenie w górnym punkcie i swobodnie sobie lata jak żyd po pustym sklepie. Jeżeli olej silnikowy nie ma dodatków wyciszających np. CASTROL to dźwięki będą bardzo nieprzyjemne. Jest kilka metod wyciszenia tej konstrukcji ale wszystkie są kosztowne bo wiążą się z zakupem nowych dźwigienek oraz nowych osi na których one pracują a do tego w celu wyeliminowania ich rezonansu trzeba zastosować mocne sprężyny kasujące ich luz poosiowy. I to byłoby na tyle.

pozdro

Panie Piotrze jaki olej by Pan polecił jako wyciszający? Od zmiany tłoka w Dominatorze zrobiłem 800 km na Castrolu GPS 10w40 i przy ok 600 km pojawiło się cykanie i ustało przy ok 750 km. Teraz wymieniłem olej również na Castrola GPS 10w40 i cykanie wróciło :banghead: przy okazji wymiany zauważyłem, że śruba od spustu oleju po lewej stronie jest objechana i nie da się jej już odkręcić..... może ktos cos podpowie jak sobie poradzić z jej odkręceniem ?

 

pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cykanie pojawia się sporadycznie to raczej tylko mechanizm dekompresatora bo te typy tak mają a jak chcesz się tego pozbyć to trzeba go usunąć zastępując tulejką dystansową.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze ja sie wtrące. Jeden z Was sie pytalo XJ 600 Diversion. Ten model, jak i kilka innych Yamahy notoryczne cyka zaworami nawet jak sa one w dolnej tolerancji. Taka jest konstrukcja i kształt wałkow rozrzadu. Nawet w materiałach reklamowych XJR 1300 wprowadzono "cichsze wałki rozrządu". Poprawe daje stosowanie oleju o wyzszym górnym indeksie np. 50 (mamy tutaj Motula 5100 10W 50, Agipa 15W50 i kilka innych podobnych produktów.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Yamszce XVS ja mam wrażenie że to zawory walą w gniazda zaworowe - a nie krzywki w zawór. Nie wiem czy się nie mylę ale ten dźwięk mi na to wskazuje. Idąc tym tropem nawet przy najmniejszych luzach ten efekt klepnięcia będzie.

 

Ale to tylko moja teoria - nie wiem czy mam rację ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały urok GSXRa począwszy od pierwszego modelu a.d.1985 do ostatniego to brzęczący silnik. Podobno nawet Honda ten dźwięk zaczęła kopiować aby poprawić sprzedż nowego Bladego w stanach ?

Nis z tym nie zrobisz bo te typy tak mają ale należy czasami odróżnić brzęczenie głowicy od stukającego pojedyńczego zaworu.

W silnikach XVS ustaw zawory w granicy luzu max. i zalej olejem V-Twin Castrola lub Vavoline 20W50 powinno być wiele ciszej no chyba że Twój silnik akurat składał w pośpiechu żółty kurdupel na kacu poganiany ciasnymi normami czasowymi narzuconymi przez księgowego.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach XVS ustaw zawory w granicy luzu max. i zalej olejem V-Twin Castrola lub Vavoline 20W50 powinno być wiele ciszej no chyba że Twój silnik akurat składał w pośpiechu żółty kurdupel na kacu poganiany ciasnymi normami czasowymi narzuconymi przez księgowego.

 

Piotrze - u mnie cykanie powstało po pierwszych 1000 km - po zmianie oleju na Castrol 4T full synthetic 10W40, potem przejechałem 1500 km i tym samym na 2500 wymieniłem za radą mechaników olej na Motul 1/2 synthetic 5100 10w40 - czyli w gęstości taki sam. Operacja na 100% nie zaszkodziła motocyklowi - bo przy dotarciu takie coś jest wskazane - co prawda kieszeń ucierpiała. Cykanie nie ustało. Jest ono wkur...jące ale przejeżdże do następnego sezonu i zaleję ciut gęstszy. A co myslisz o jakichś wynalazkach do zagęszczania oleum? jest coś takiego w sprzedaży. Wiem że lepiej zalać gęstszy - jak napisałem jest już po ptokach... :-) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fxrider masz rację to pozostałość po silnikach wyczynowych a w/g mnie poprostu zbyt dużo dźwigienek w głowicy które wymagają dobrego smarowania olejem. Jeżeli silnik nie jest przeciążany często to wystarczy zmieniać co 6t. km a jak dostaje ostro to częściej.

pozdro

 

Witam Panie Piotrze. Jaki olej by Pan polecił i o jakich parametrach do Hondy NX650 Dominator, żeby wyciszyć stuki silnika?

Jeździłem na różnych Aralu 10W40, Motul Ester 10W40 no i teraz kupiłem właśnie Castrola.

Na rynku jest sporo rodzajów co by Pan polecił jako doświadczony mechanik motocyklowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny wyciszacz lub uszlachetniacz jak znam do motocykla nie powodujący żadnej szkody w silniku jest sprzedawany na zachodzie w sieci HONDA. Za czasów prosperity firmy HONDA KAWALER mieliśmy go w ciągłej sprzedaży. Ale to jusz se ne wrati jak mówią koledzy czesi. Można go nabyć od ręki w firmie "Zweiradshop Cintula" w Berlinie.

Innych wynalazków nie mogę Ci niestety polecić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny wyciszacz lub uszlachetniacz jak znam do motocykla nie powodujący żadnej szkody w silniku jest sprzedawany na zachodzie w sieci HONDA.

Panie Piotrze czy pamięta Pan jego nazwę? Może da się go gdzieś kupić w Polsce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...