Skocz do zawartości

Intrudery wszelkiej maści ( VS , VL )


danny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam, ale co to za bzdury kolega wypisuje??

Juz tlumacze...intrudery z czterobiegowa skrzynia (ameryka wszystkie) europa chyba do 92 roku, juz nie pamietam dokladnie posiadaly 68 km a niektore zalezy od wersji nawet 71 km. Z biegiem lat ze wzg na ograniczenia czystosci spalin i halasu zaczeto je tlumic, nawet w ostatnich latach do 61 km (ale wlasnie tylko na wydechach). Wiec jezeli chodzi o puste wydechy to tylko mocy ci moga dac a nic sie z silnikiem nie dzieje. Owszem, jak na przyklad u mnie mam K&N (zamienniki) + puste wydechy, sklad mieszanki powinien byc wyregulowany na troche bogatsza, najlepiej, najprosciej i bardzo dokladnie robi sie to PIROMETREM LASEROWYM. No i teraz 180 na godzinke moim intruzikiem (skrzynia 4) to zaden wyczyn, ale dalej sie boje no i przyjemnosc nie ta....a ha nadmieniam ze przejechane ma juz 78000 km.

 

 

Zapodaj wydruk z hamowni sowjego VSa. Puste wydechy są dobre do wyścigów dragsterów. Do codziennej jazdy liczy sięmoment obrotowy a puste rury skutkują tym, ze w zakresie srednich obrotów (czyli tam gdzie najczesicej jeźdizmy) robi się "dziura". Do tego dochodża takie wesołe rzecyz jak wypalanie zaworów itp (było na forum wiele razy i wypowiadali się tam ludize nieco bardizej obeznani z tematem niż ja). Powiedz mi jak wyregulowałes skład mieszanki? Śrubami czy zmieniając dysze?

 

180 km/h VS 1400?? Prawde mówiac jest to mało prawdopodobne. Na hamowni (bez oporu poiwetrza) komputer pokazywał predkosć około 190 km/h (przy mocy silnika ponad 80 KM i momencie 140 Nm).

 

VS na rynek USA szły ze skrzynią 4-ką do 1996 roku. Potem wszystkie wersje mają 5-tkę i moc wykastrowaną do 61 KM (na silniku - na kole bedize to coś około 50 KM - może mniej może więcej). Wersja 4 biegowa rzeczywiscie wydaje się być sporo mocniejsza od 5-biegowych ale wynika to głównie z tego dławienia . róznica między 61 KM a 68 KM jest naprawdę ogromna (mocniejszy VS objeżdza słabszego jak chce). Tyle, że łatwo można to zmienić (koszty około 1000 zł :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich bardzo serdecznie po długiej absencji na forum.Dwa słowa w kwestii wydechów.Całkowicie zgadzam się z Pompką ,że montaż protych rur w miejsce oryginalnych tłumików lub wydrapywanie zeń wkładów tłumiących nie jest dobrym rozwiazaniem (choć na pewno najprostszym i najtańszym).Panowie :myślę ,że skoro kilku lub kilkunastu inżynierów przez parę miesięcy lub lat konstruuje wydech to raczej wiedzą co robią :icon_mrgreen: .Osobiście mam założone wydechy "Marvinga"

i sądze ,że jest to udane rozwiązanie (bardziej donośny sound i ciut większa moc - przynajmniej jeśli wierzyć producentowi :flesje: ,bo moto nie hamowałem).Co się tyczy wyjazdu do Wenecji będę na 100 % ,niestety bez moto ("suzi się maluje" :flesje: ),.Pompka pytanie i serdeczna prośba do Ciebie kupę czasu temu udzielałeś mi rad w kwestii tzw Big Bor-u .O ile mnie pamięć nie myli pisałeś ,że Twój kumpel miał "rozwierconego " Intruza ,jeśli możesz zapodaj na ten temat coś więcej (na pewno innych to też zainteresuje) .Kiedyś pamietam ,że taki zestaw oferowała firma Olek motocykle - były to chyba tloki Wossnera ,ale teraz nie mają ich w ofercie .W necie natomiast udało mi się odnależć jedynie ofertę LSM

oferują powiększenie pojemności Intruza 1400 nawet do 1700 :P .Parametry silnika powalają:

110 KM , moment...........165 Nm :flesje: czyli tyle co np VN 2000 :flesje: ,niestety cena takiej przerobki też powala -7000 euro ;) .Jezcze jedno pytanko do kolegów : czy 200/70 - 15 ME 88 Metzellera wchodzi do dużego Intruza bez bólu ,czy trzeba coś rzeżbić przy wachaczu? (bo słyszałem sprzeczne opinie na ten temat).Ja pierd..ę ale się rozpisałem (ale musiałem nadrobić te parę straconych miesięcy bez netu :P ).Pozrawiam i również mam nadzieję ,że wątek dotyczący Intruderów będzie się rozwijał.

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się podpiąć i rozwinąć wątek z tymi pustymi wydechami w Intruzie /w innych moto chyba podobnie, jak się domyślam/. Czy ktoś tu miał OSOBISTE doświadczenia i może podać konkretny przykład - wydechy /rodzaj, nazwa producenta, może jakąś fotkę wrzucić/, jaki przebieg na takich wydechach no i czy padły zawory /też bym prosił o szczegóły czy zawory czy gniazda, czy jedno i drugie/. I czy wydechy PUSTE czy PRZELOTOWE bo to chyba jest różnica. Z tego co wiem to silnik potrzebuje letkiego stłumienia na wyjściu /na wejściu zresztą też/, dzięki temu następuje szybsze i skuteczniejsze opróżnianie cylindra ze spalin i w związku z tym lepsze napełnienie następną porcją świeżej mieszanki. Tak,że na pewno przy PUSTYCH wydechach może nastąpić spadek mocy w silniku ze względu na gorsze, niepełne napełnianie cylindra mieszanką. Ale co z tym wypalaniem zaworów? I jakie uzasadnienie? Pytam, bo sam niedawno założyłem PRZELOTOWE tłumiki w Intruzie / w środku są miniwkłady przy ściankach tłumika, ale widać światło jak się popatrzy - coś w rodzaju letkiego labiryntu/. Nie jeździłem na tym wiele, luknę na świece czy jest za ubogo/za gorąco - tyle mogę zrobić sam w garażu, nie posiadając sprzętu diagnostycznego. Dlatego pytam forumowiczów o konkretne doświadczenia, nie o legendy. pzdr, Pastor.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J.Pastor -> poszukaj w dziale mechanika ogólna. Ja to przerabiałem na własnym motocyklu. Jeździłem z 15 tys km na pustych rurach po czym zmotałem małe wkłady tłumiące. Różnica była naprawdę wyczuwalna. Motocykl zrobił się żwawszy, lepiej przyśpieszał i przestał strzelac w wydech. Kumpel do swojego VSa pożyczył odemnie te wydechy i po 1 przejażdzce stwierdził, ze mu motocykl osłabł (ja miałam powymieniane dysze, iglice i filtry). Na przelotowych wydechach (czyli nie na pustej rurze) nie powinno ise to dizać pod warunkiem, ze przeregulujesz gaźniki. VS 1400 (wszystkie wersje) są fabrycznie ustawiane na uboga mieszankę. Założenie pustych cyz przelotowych wydechów tylko to pogorszy. Konieczna jest regulacja gaźników.

 

adamzap -> ten rozwiert na 1700 ccm to chyba dlateog tyle kosztuje, ze trzeba rozebraś silnik i rozwiercić kartery (żeby zmieściły się większe cylindry) :buttrock: . Zestaw na 1600 ccm tego nie wymagał. Mam kilku "wirtualnych"znjaomych z VSami big bore. Jedyny który pokazał wydruk z hamowni miał cos ponad 80 KM na kole i chyba 140 Nm (pamiętam bo mniej więcej tyle miał mój VS na silniku). Inni twierdzili, że mają wiecej mocy ale niepamiętam wykresów (intetresowałem sie tym tematem jakieś 3 lata temu wiec już nie pamiętam). Inny znajomek (z USA) rozwiercił VSa na 1500 ccm (i podniósł stopień sprężania) , zmienił gaźniki na mechaniczne, głowice były po portingu, wałki rozrządu dorabiane w firmie która przygotowywuje motocykle do wyścigów na 1/4mili, zmienione pzełożenia w skrzyni biegów , inny moduł zapłonowy i coś tam jeszcze. Twierdził, ze jeździło to lepiej od seryjnego VSa ale wykresy z hamowni (kilka w toku tuningu) pokazywały moc około 75 KM (czyli raptem kilka KM więcej niż dobrze zrobiony seryjny VS 1400).

 

Opona 200 w chodiz bez przeróbek - widizałem i rozmawiałem z kilkoma osobami co miały takie opony w VS 1400. tyle, ze wyglądąło to tak sobie - jak by zpaodac szerszą felgę (wahacz, błotnik i co tam jeszcze) to chyba byłoby lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jeszcze je w dwóch kwestiach:

 

- co do wydechów - czy może ktoś polecić jakieś akcesoryjne wydechy do Intruza, takich, które bedą dobrze brzmiały i nie będą miały negatywnego wpływu na silnik ? Kolega podawał wcześniej markę Marving, czy coś jeszcze wartego polecenia?

- w kwestii ogólnej Intruza i tego co ewentualnie możnaby jeszcze poprawić: nie wiem o co chodziło z tą lampą wcześniej, moim zdaniem wyglada zajebiście, ale oczywiście rzecz gustu. A co do mechaniki to słabą stroną intruzów są zdecydowanie hamulce.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moge polecic wydechy Cobry- maja bardzo ładne brzmienie, zdecydowanie glosniejsze od seryjnych , ale cichsze od przelotowych. W swoim mam turn-out'y bez wyjmowanych wkladow. Zrobilem na nich 45 tys km. i zadnych problemow nie bylo...Moj brat mial Cobry Drag pipes z wymowanymi wkladami i po wyjeciu wkladow wyraznie bylo czuc, ze gazniki wymagaja regulacji, ale z drugiej strony brzmienie bylo potezne!!! Niestety nie dalo sie wtedy zrobic trasy dluzszej niz 100 km, bo uszy odpadaly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś wie na jakiej zasadzie działa kontrolka od płynu chłodzącego w VS800? tzn. chodzi mi o to co sprawia że po przekręceniu kluczyka się świeci a po zapaleniu silnika gaśnie. pytam dlatego że u mnie nie zapala się po przekręceniu kluczyka (po zwarciu czujnika świeci więc żarówka jest ok) schemat instalacji jest tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam pytanie do posiadaczy intrudera 800. Ile wam palą wasze intrudery?? Mam na mysli predkosci w trasie 110-120km/h. Ale bardziej mnie intersesuje przy ostrym przyspieszaniu i predkosciach tak ok. 140-150km/h.

Z góry dzieki za odpowiedzi.

 

Pozdro dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moge polecic wydechy Cobry- maja bardzo ładne brzmienie, zdecydowanie glosniejsze od seryjnych , ale cichsze od przelotowych. W swoim mam turn-out'y bez wyjmowanych wkladow. Zrobilem na nich 45 tys km. i zadnych problemow nie bylo...Moj brat mial Cobry Drag pipes z wymowanymi wkladami i po wyjeciu wkladow wyraznie bylo czuc, ze gazniki wymagaja regulacji, ale z drugiej strony brzmienie bylo potezne!!! Niestety nie dalo sie wtedy zrobic trasy dluzszej niz 100 km, bo uszy odpadaly...

 

Słyszałem, ze cobry są cholernie drogie, z drugiej strony nie moge znaleźć zadnego sklepu online, zeby sprawdzic ceny, moze ktos zna jakiś ciekawy adres www?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam pytanie do posiadaczy intrudera 800. Ile wam palą wasze intrudery?? Mam na mysli predkosci w trasie 110-120km/h. Ale bardziej mnie intersesuje przy ostrym przyspieszaniu i predkosciach tak ok. 140-150km/h.

Z góry dzieki za odpowiedzi.

 

Pozdro dawid

Mój intruderek spala od 4,7l (przy prędkościach 90-100km/h bo taka najprzyjemniejsza) do 5,5l (przy czestych wyprzedaniach, 130-140km/h tylko na chwilke uzyskuje się taką prekość z oczywistych względów :( ).

A tak poza tym to chyba nikt nie jeździ na 800 z prękością 150km/h bo to istna męka, 0% przyjemności i nawet szyba tu nie pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nie wszyscy kupuja choppery żeby nimi powoli jezdzić:PP

 

Hmm to mój może dlatego tyle pali ze nim tak zapier.....am.

 

Dzieki za odp. Bodman

 

Moze jeszcze ktoś się wypowie na temat spalania??

 

Pozdrawiam

dawid

Edytowane przez Dawid125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po wszystkiemu Właśnie wróciłem do domku,kto nie był ten trąba ,Moje wrażenia :Zlot generalnie super ,ludzi od cholery (może z 2tyś ),pogoda dopisała (aż za bardzo ),organizacja imprezy ok,(parada przez Żnin nie wypaliła ,ale to już wina włodarzy miasta ,a nie organizatorów),dużo ochrony=spokój ,żadnych awantur,świetne koncerty zespołów Dżem,Harlem ,Nocna Zmiana Bluesa,Cztery Szmery i innych.Bardzo dużo Intruderów wszelakiej maści (w końcu to zlot V2 ).Po stronie minusów tak jak napisał powyżej Pastor ;drogi wjazd i żenujące śniadanie (jak za takie pieniądze) ,co nie zmienia jednak mojej ogólnej opini ,że impreza jest ,i mam zamiar wrócić tam za rok.

 

 

Jeszcze jedna informacja ,która być może Was zainteresuje,Intruz z wolnym wydechem w konkursie na Loud Pipe miał 119 db i pokonało go tylko kilka "Harysi" (podobno ,bo wyniki odczytywali członkowie V2 )

Jeśli ktoś z Was był w Wenecji to ciekaw jestem Waszych opini .Pozdrawiam Adam

Być może post nadaje się do działu zloty ale... co tam najwyżej szanowny Admin przeniesie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamzap ja rownież byłem w Wenecji bardzo sobie ten zlot chwale. Impreza świetna i godna polecenia jedynie ta cena ale jest jeszcze do przełknięcia. Szkoda ze nie udało nam się jakoś spotkać bo widziałem było klika intruderow a twój jak wygląda bo może go widziałem. Ja byłem rozbity na polu namiotowym na samym końcu przy wyjściu na plażę.

Za rok tez się pisze ale to już może uda nam się w większym gronie spotkać.

A z tym śniadaniem to przesadzili, tyle co pies napłakał ale za to koncertami nadrobili. Na prawdę zlot godny polecenia.

 

Dawid125 mój w trasie spala jakieś 5,5 litra przy prędkości miedzy 110 a 130 wiec uważam to za dobry wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...