Skocz do zawartości

Bandit - zawory


Raff84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

bandit 600s rocznik 98

Pytania :

1. Czy w wersji z owiewkami mozna w miare latwo zdjac pokrywe zaworow bez demontazu innych czesci ? Jesli nie to co jeszcze musze odkrecic aby swobodnie zdjac pokrywe ?

2. Czy jest jakies ryzyko ze peknie mi uszczelka podczas zdejmowania pokrywy?

3. Jesli uszczelka bedzie nie za ciekawa, czy mozna sie poratowac odpowiednim silikonem ?

4. Czy w bandicie jest tendencja do skracania luzów zaaworowych czy do zwiekszania ?Bo jesli sie zwiekszaja to bede regulowac blizej dolnej granicy zakresu dopuszczalnych luzow, zeby zmaxymalizowac czas otwarcia zaworow (jesli to zly pomysl to tez prosze o sprostowanie,ale tak gdzies wyczytalem)

5. Jak sie nazywa i gdzie mozna nabyc urzadzenie dzieki ktoremu moglbym zmierzyc kompresje w cylindrach (mam juz zagary wakuo-manometry-zestaw do synchronizacji gaznikow ,a ze wskazowki w nich obracaja sie w strone jak w zegarku i w przeciwna tez, wiec ciesnienie raczej bedzie mozna nimi zmerzyc w cylindrach).Wiem ze wkreca sie to zamiast swiecy,ale nigdy nie widzialem tego urzadzenia.

 

 

to by chyba bylo na tyle watplowisci.Bede tez synchronizowac gazniki (wyczyszczone) a wiem ze najpierw nalezy jeszcze sprawdzic zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Nie ma łatwych sprzętów do rozkręcania. Zbiornik i boki owiewki to podstawa do zdjęcia żeby coś zrobić.

2 Uszczelka raczej przeżyje o ile nie będziesz na siłe walczył z pokrywą,troche opukasz sprawe i powinna zejść.

3 Silikon jak najbardziej wskazany w małej ilości do uszczelnienia.

4 Z tego co wiem to luzy zaworowe zazwyczaj się zmniejszają podczas eksploatacji

5 Wakuometrów raczej nie pchaj do garów bo je rozpindoli. Do mierzenia służy manometr z załącznika:

http://cgi.ebay.pl/Manometr-do-pomiaru-kom...6QQcmdZViewItem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Nie ma łatwych sprzętów do rozkręcania. Zbiornik i boki owiewki to podstawa do zdjęcia żeby coś zrobić.

2 Uszczelka raczej przeżyje o ile nie będziesz na siłe walczył z pokrywą,troche opukasz sprawe i powinna zejść.

3 Silikon jak najbardziej wskazany w małej ilości do uszczelnienia.

4 Z tego co wiem to luzy zaworowe zazwyczaj się zmniejszają podczas eksploatacji

5 Wakuometrów raczej nie pchaj do garów bo je rozpindoli. Do mierzenia służy manometr z załącznika:

 

Ze wszystki musze sie zgodzic, z mala uwaga co do pkt. 4 :)

W moim Bandicie '98 przy ostatniej regulacji zaworow wiekszosc miala wiekszy luz niz powinnien byc, wiec moze lepiej poprostu postaraj sie ustawic je jakos po srodku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka wszystko zniesie o ile jej nie przerwiesz, silikonu nie ładuj wszędzie ( jedynie na pół księżycach- bo to twarda guma). Ta uszczelka jest samo zaciskowa. A i uważaj bardzo bardzo na śruby dekla, można bardzo łatwo ukręcić gwint. Tam jest tylko 10 Nm, czyli tyle o ile- na pewno wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem synchro,jest ok.ale martwi mnie cos :gdy podkrece obroty pokretlem biegu jalowego to w zakresie niskich obrotow (jak lekko przygazuje manetka) bardzo wolno schodzi z obrotow.Jak przygazuje mocniej na powiedzmy 8 tys obrotow to przy schodzeniu z obrotow wiesza sie na chwile na 3 tys i schodzi po chwili w dol.W ogole normalnie mam obroty jalowe wyregulowane troche ponizej zalecen producenta, bo jak mam te 1300 obr to wlasnie mi sie tak robi,wolno schodzi na niskich obrotach,slabo hamuje silnikiem na niskich obrotach.Myslalem ze to jeden z gaznikow jest rozsynchronizowany i podwiesza pozostale,ale jednak nie.Gazniki niedawno byly czyszczone.

 

Co to moze byc ?

 

zaworow jeszcze nie sprawdzalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem synchro,jest ok.ale martwi mnie cos :gdy podkrece obroty pokretlem biegu jalowego to w zakresie niskich obrotow (jak lekko przygazuje manetka) bardzo wolno schodzi z obrotow.Jak przygazuje mocniej na powiedzmy 8 tys obrotow to przy schodzeniu z obrotow wiesza sie na chwile na 3 tys i schodzi po chwili w dol.W ogole normalnie mam obroty jalowe wyregulowane troche ponizej zalecen producenta, bo jak mam te 1300 obr to wlasnie mi sie tak robi,wolno schodzi na niskich obrotach,slabo hamuje silnikiem na niskich obrotach.Myslalem ze to jeden z gaznikow jest rozsynchronizowany i podwiesza pozostale,ale jednak nie.Gazniki niedawno byly czyszczone.

 

Co to moze byc ?

 

zaworow jeszcze nie sprawdzalem.

 

Przyczyna może być bardzo prozaiczna i nie przejmował bym się, zaczął bym od sprawdzenia czy mechanizmy powrotu chodzą dobrze, może trzeba gdzie prysnąć , może to być lewe powietrze ( pęknieta guma krućców, albo nie dokręcona objemka gdzieś) może gaźniki wyskoczyły z AIR BOKSU . A może masz filtr sportowy ? Pomyśl przy czym dłubałeś i co może zmieniłeś. ( źle dobrane dysze też takie numery robią )Jeśli nadal nic to może zawory puszczają ( nie chce straszyć- to mało prawdopodobne )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna może być bardzo prozaiczna i nie przejmował bym się, zaczął bym od sprawdzenia czy mechanizmy powrotu chodzą dobrze, może trzeba gdzie prysnąć , może to być lewe powietrze ( pęknieta guma krućców, albo nie dokręcona objemka gdzieś) może gaźniki wyskoczyły z AIR BOKSU . A może masz filtr sportowy ? Pomyśl przy czym dłubałeś i co może zmieniłeś. ( źle dobrane dysze też takie numery robią )Jeśli nadal nic to może zawory puszczają ( nie chce straszyć- to mało prawdopodobne )

 

 

Mam podobny problem tylko że z GSX 550 obrociki się zwieszają i po chwili schodzą na odp obroty - ja zmieniałem filtr powietrza ale założyłem takie sam jak był przedtem, czyli zalecany ... Co trzeba by zrobić? Regulacja gaźników ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna może być bardzo prozaiczna i nie przejmował bym się, zaczął bym od sprawdzenia czy mechanizmy powrotu chodzą dobrze, może trzeba gdzie prysnąć , może to być lewe powietrze ( pęknieta guma krućców, albo nie dokręcona objemka gdzieś) może gaźniki wyskoczyły z AIR BOKSU . A może masz filtr sportowy ? Pomyśl przy czym dłubałeś i co może zmieniłeś. ( źle dobrane dysze też takie numery robią )Jeśli nadal nic to może zawory puszczają ( nie chce straszyć- to mało prawdopodobne )

 

zawory ani nie stukaja, ani nie mam problemow z odpaleniem na goracym silniku, wiec na "oko" sa one ok, ale i tak profilaktycznie je wkrotce sprawdze.

 

moze faktycznie trzeba gdzies prysnac, bo moto w anglii stalo kilka miesiecy niejezdzone, tylko gdzie popryskac ?

A czy jest mozliwe ze ktoras z tych gumowych jak prezerwatywa membran jest walnieta ? Bo sprawdzilem tylko 1 i byla ok, ale tak sie to chu*owo zakladalo spowrotem ze z pozostalymi trzema dalem sobie spokoj bo ta ktora sprawdzilem byla w idealnym stanie.Wiec pomyslalem ze reszta tez bedzie ok.

czyszczac gaznik nie wykrecalem dysz, przedmuchalem je jak siedzialy w gaznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem przed chwilka i jak zaczne jechać to jest ok po chwili motor zaczyna chodzić jak by na 2 garki (taka mocna przerywana praca silnika - coś jak jakiś czoper ale nie ma siły) no i słabo schodzi z obrotów (wiesza się) a jak włączę na PRI to chwilkę muszę odczekać i już na PRI da się jechać.. Ostatni wymieniłem i filtr powietrza i filtr paliwa więc jutro wywalę kompletnie filtr paliwa i założę stary filtr powietrza i będę lukał co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 600S 2001r trzeba oprócz baku zdjąć tylko jedno trzymanie owiewki bocznej ( taki stelaż metalowy przykręcany od wewnętrznej strony ramy do owiewki ).

 

Tak ze śrubkami dekla trzeba uważać, ponieważ mają one rant który ogranicza wkręcanie i łatwo zerwać gwint ( wiem coś o tym ).

 

Kiedyś chciałem zaoszczędzić i sam kupiłem filtr powietrza helifo ( czy coś takiego w larssonie ) niestety moto miał dziurę w obrotach nie pamiętam wartości obrotów. Skończyło się wymiana filtra w serwisie i regulacją gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raff tak samo zachowywal sie witasa bandit, i przyczyna byly brudne gazniki, poprostu jednym slowem zle je wyczysciles. Rozkrec to jeszcze raz ale tym razem dysze tez wywal i pozadnie wyczysc, przedmuchaj i wyreguluj z serwisowka. (jezeli masz wydech przelotowy to rozkrec sklad mieszanki o 1/4 lub 1/2 obrotu wiecej)

Pozdro

 

PS co do synchronizacji na sluch to idzie i to bardzo ladnie zrobic, wlasnie tak w weekend zrobilem szadołke, bo na wakuometrcha po ustawieniu i przegazowaniu nie bylo poprawnie (przestawialo sie)wiec ustawilem na sluch (operacja bez airboxa z gardzielami na wiszchu) tak by silnik pracowal rowno i nie bylo slychac zmiany po dodaniu gazu. Po podlaczeniu wakuometrow wszystko bylo idealnie nawet po kilku przegazowkach i po zgaszeniu i odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj Raff84 coś mi sie nie podoba to twoje przedmuchiwanie. Czy przed nim dobrze może chodził ?

Bo sprężarką to tylko te membranki można rozwalić, do prawidłowego czyszczenia gaźników jest płyn i w nim zostawisz gaźniki na noc ( oczywiście wykręcone dysze ). a bandyty duże jak mój tak czasem mają, że wolno schodzą z obrotów, to nie szlifierki. poszukaj poszperaj w mechanizmach po między gaźnikami tam może jest jakiś opór ( ale stawiał bym nadal na lewe powietrze albo jak kolega wspomniał przypchane gaźniki, bo wtedy przypchane kanały powietrza spowodująpobieranie podciśnieniowo wachy )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki wszystkim za odpowiedzi,sa one bardzo pomocne i jak bede miec caly dzien i checi to wykorzystam wszystkie wasze sugestie i sprawdze wszystko po kolei.

 

Moze mi ktos napisac jak PORZADNIE wyczyscyc gaznik,a walsciwie zespol gaznikow w japonczyku ?Bo skoro zle to zrobilem to nie chce drugi raz tez zrobic zle,a jest z tym kurestwem troche roboty bo zeby w bandicie dojsc do gaznika to prawie wszystko trzeba rozkrecic :banghead:

Aha dysze przedmuchiwalem pompka rowerowa bo nie mialem kompresora.Przed czyszczeniem gaznikow juz chu*owo chodzil, dlatego wyczyscilem gaznik.dodatowo mialem rdze w baku i tak jak przypuszczalem, gazniki byly tez przez to brudne.komory plywakowe byly na dnie usyfione rdzawym osadem.

 

Teraz skojarzylem pewien fakt,mam akcesoryjny tlumik.Otoz niedawno wywalilem flaki z tlumika (taki wykrecany wklad)bo jeden 'znawca' na wiosce powiedzial ze moje moto jest slabe bo ma taki slaby ryk :P .

 

I przed chwila bylem w garazu pogrzebac(

przerwalem pisanie posta i poszedlem pogrzebac :biggrin: ), zalozylem spowrotem flaki do tlumika, poza tym ze moto chodzi ciszej, obroty po podkreceniu jalowego, nadal sie podwieszaja po powrocie z przygazowki ( biedni sasiedzi, mieszkam w bloku hehhe)

 

A teraz co mnie przerazilo :

 

Przejechalem sie, i cos lekko postukuje w silniku przy tych 3 tys obrotow, pozniej ani wczesniej nie ( tzn na wyzszych obrotach jak 3 tys juz nie stuka na nizszych tez nie) Co to jest ? ZAWORY ? mam nadzieje ze to zawory i ze sie nie wypalily jak stukaja, teraz czekam az moto ostygnie i jutro sciagam pokrywe, bo jestem przerazony ze cos booli moje moto.Na dodatek w srode musze byc w Katowicach a to 300 kilometrow ode mnie.Pociagiem za cholere nie pojade :P

I teraz nie wiem czy uslyszalem stukanie przez to ze motor ciszej chodzi czy dlatego ze cos inaczej pracuje bo ma wiekszy opor do pokonania przez flaki w tlumiku.

dziwny zbieg okolicznosci ze przy tych 3 tysiacach moto schodzac z obrotow sie powiesza,oraz stuka.Mam nadzieje ze to po prostu przez rozregulowane zawory.Co jeszcze moze ewentualnie tak stukac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie nic mu nie jest, i nic nie będzie, Suzuki tak ma, pewno masz przedmuch na kolanku i dlatego na wolnych stuka jak by zwór, jak zawory będą dobrze ( wiesz jak sprawdzać ?) to nie przejmuj sie stukami, gruntowne czyszczenie powinno pomóc, musisz wykręcić tylko z nich te dysze by zszedł cały syf. Co do wydechów to możesz mieć wyprute, te silniki dobrze znoszą wszelkie formy tuningu. Wyczyść i zobaczymy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...