Skocz do zawartości

chłodnica oleju - czy mozna zastosowac od wody ??


Rekomendowane odpowiedzi

Co do problemow technicznych, wydaje mi sie ze od wody jest jakos ciiensza w srodku jesli chodzi o grubosc kanaliko - tak mniemam bo olej jest gesciejszy...

a czy wychlodzi - raczej nie, w olejakach chlodnica oleju jest wieksza niz w niejednym moto od wody ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem nie występuje tam większe ciśnienie niż w chłodnicach wodnych? Żeby Ci przypadkiem olej dekielkiem w chłodnicy nie wybijał :smile: To tylko spekulacja - po prostu kojarzy mi się, że jak olej to pod ciśnieniem...chociaż w wodnych też pompa przecież jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica wody ma napewno ''większy opór przepływu'' (duża pojemnośc prowadzi do bezwładności układu smarowania) co doprowadzi do niedoboru środka smarnego tam gdzie jest ono konieczne, T.Sałek swego czasu na łamach SM opisywał tego rodzaju sytuacje i doradzał proste kostrukcje samoróbki . Moim zdaniem lepiej zainwestować w nową (wiem z praktyki że brak kasy:() lub zakupić używke albo zaadoptować chłodnice oleju z innego moto==> zawsze to lepsze rozwiązanie niż jej brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mozesz kupic uzywanej olejowej ?

Jesli nie w Polsce to z Ebay w Niemczech ?

I nie trzeba bedzie glowkowac, wytrzyma czy nie

 

Adamie... chcialbym byc takim optymista, ale kupno chlodnicy nowej jest chyba niemozliwe, uzywki jak sa to albo w podobnym albo w niewiele lepszym stanie, a od bandita 1200 jest troche za mala,

 

Od innych moto olejowe to juz wogole nie wchodza w gre, bo sa malutkie, tak jak zreszta wiekszosc tuningoiwych jakie znalazlem po katalogach,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli Bandita silnik 1.2 sie z nia wyrabia to nie widze problemu, oprocz pewnie dopasowania mocowan.

To wlasnie na twoim miejscu bym zrobil.

No i przestal palic gume na kazdym zlocie

 

Wiem, wyrabia sie, ale przy normalnym uzytkowaniu, ale nawet oryginalny bandit wlasnie przez te mniejsza chlodnice i mniejsza miske oleju (3,3 l - gsxr 4) jest wrazliwy na kapciowanie itp,

nawet na http://oldskoolsuzuki.info/ jedna z pierwszych porad jest wymiana w banditach chlodnicy oleju na akcesoryujna, wieksza lub z fabrycznymi wentylatorami. Koszt takiej chlodnicy to okolo 300-500 euro i mozna ja zamowic gdzies na tej stronce,

Dzisiaj zakupilem chlodnice, niestety czeka mnie zabawa w prostowanie "blaszek", ale przynajmniej jest cala,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak propo chłodnic to mam pytanko jaka jest graniczna temperaturka jaką olej w moto może wytrzymać

bo po ostatniej wyprawie silnik był mocno gorący więc z ciekawości odkręciłem bagnet i wsadziłem termometr i moim oczom pokazało się 130 stopni a pod pewnym kątem jak się patrzyło to było widac nawet taki niebieskawy dymek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...