Gość Lukass Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 (edytowane) Hej Wszystkim! Niedawno złożyłem silnik w swojej Kawie EN450 '85 (to samo co w GPZ500,KLE, ER5). Ustawiałem rozrząd, lecz miałem z tym problemy. Mam dwa wałki, musiałem je ustawić na znaki odpowiednio kiedy tłok był w GMP, wałek wylotowy ok, ustawiłem, lecz miałem problem z wałkiem dolotowym. Nie mogłem go ustawić zgodnie ze znakiem. Kiedy tłok był w GMP, znaki na kołach zębatych sie nie mogły pokryć z płaszczyzna głowicy, brakowało ok. pół ząbka zawsze, a o tyle nie mogłem przekręcić (gdyż łańcuch miał wiekszy skok), gdyz gdybym tak zostawił to brakowało by do płaszczyzny (od dołu) 1/3 ząbka, a gdybym przekręcił wałek o jeden ząbek do góry, to by było ponad płaszczyzna 2/3 ząbka. Łańcuch jest o małym przebiegu. Ślizgi też nowe, napicnacz działa. Może to po prostu jakis bąd ludki z Japonni zrobiły? Głowica jest ok, zawory dotarte, nowe uszczelniacze zaw. Ustawiłem tą pierwszą opcję, czy dobrze zrobiłem, jesli ktoś mnie zrozumiał? Problem z gaźnikami. Mam stożki KN, pierwszy wł.takie założył, nie dał airboxów orygin., a ja nie mogę nigdzie dostać. Stożki czyste, nasączone. Gaźniki sa wyczyszczone, paliwo nowe, zaworek pływaka nie przecieka, sprawdzałem na sucho po obróceniu gaźników do góry nogami, powietrze nic a nic nie idzie. Membrany całe.Kiedy motocykl wkręcam na obroty i puszczam gaz, wszystko jest pieknie, nie dusi sie, natychmisstowa reakcja. Lecz kiedy przytrzymam go na obrotach zaczyna się dusić, czarny gryzący dym, puszczam gaz a moto gaśnie. Podczas odpalania na zimnym silniku czasami strzeli w lewy gaźnik.Co może być przyczyną? Regulowałem gaźniki. Mam serwisówke i wg. niej, górna krawędz pływaka musi być na wys. 17 mm od korpusu gaźnika (gaźniki do góry nogami, pokrywy pływakowe zdjete), a poziom paliwa 1mm +/-0,5mm powyżej pewnego pkt. Starałem się ustawić ten poziom, bo był nawet kilka mm za duzy, ustawiłem. Dalej to samo, Moto dusi się. A co z wysokością krawędzi pływaka? Jeśli go ustawie odpowiednio (mam teraz 15mm) to poziom paliwa zmniejszy sie i będzie mniej niz te 0,5mm. Jedno z drugim się kłóci. Co mam począć, dalej opuszczać poziom i ustawić pływak na te 17mm? Bo taki mam zamiar, ale nie jestem do końca pewien. Co z tym gaśnięciem po dojściu do wolnych obrotów? Kręcić śrubami składu mieszanki? Dać wiecej paliwa czy powietrza? Czy to jest skutek tak bogatej mieszanki? Jeśli dobrnęliście do końca i zrozumieliscie, prosze o odpowiedzi/podpowiedzi, będę wdzięczny. Teraz moto pali ok 10l a ma palic 4,5 - 5. Oleju nic a nic nie bierze. Pozdrawiam! Luk. Edytowane 17 Maja 2007 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 czarny dym jak dla mnie nadmiar paliwa. szkoda ze nie masz airboxa;] w niektórych przypadkach jest on bardzo wazny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Hej, ludzie! Nikt nic nie wie, czy nikomu niechce sie czytać :) Pomocy! Help! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Widze ze nikogo twoje gazniki nie interesuja :)Czy dobrze zrozumialem ze obecnie masz odleglosc miedzy krawedzia plywaka a korpusem gaznika 15 mm, a w serwisowce jest 17 mm.Jezeli tak to oczyw iscie obniz poziom tak zeby uzyskac 17 mm, bo teraz jest ewidentbie za wysoki.Jak sprawdziles ze zaworki nie leja, czy ogladales dokladnie ( pod szklem powiekszajacym ) stozki iglic i gniazda ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 (edytowane) Tak Adamie, obejrzałem dokładnie pod lupą, nie mają okrągłego wgniecenia, gniazdo też jest ładne. Zaworki sprawdziem odwracając gaźniki powoli do góry nogami, juz w pionie lekko było czuc opory powietrza wdmuchiwane przez rurke dolotową, znaczy zaworki pływakowe blokowały. Tak, teraz jest 15mm i poziom paliwa mierzony rurką podłączona do korka spustowego jest ok. W serwisówce jest napisane, że ma być 17mm ale gdy ustawie to będzie mniejszy poziom. Ech.. ale chyba tak zrobię. Jeśli byś mógł, to czy mozesz odpowiedzieć na resztę moich pytań? Byłbym bardzo wdzięczny. Edytowane 18 Maja 2007 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Jezeli chodzi o rozrzad, to wydaje mi sie ze ustawiles dobrze - bardzo czesto zdaza sie ze znaki na walkach niedokladnie odpowiadaja przedstawionemu w ksiazce ustawieniu.Jesli chodzi o gasniecie po powrocie na wolne to zobaczysz co sie dzieje po obnizeniu poziomu.Czy wszystkie dysze i ustawienie iglicy jest zgodne z serwisowka ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Dziekuję, jestem spokojniejszy z tym rozrządem. Tak, wszystko jest jak w książce i katalogu częsci, wszystkie dysze, śruby i podkładki, dopilnowałem tego :) Iglica nie ma ustawień ząbków, znaczy wysokości, siedzi ona w przepustnicy podciśnieniowej. Kiedy ustawie poziom paliwa, to poinformuje Ciebie co i jak ze wszystkim. Jak myślisz, czy w silniku przy znacznym przebiegu - ok.75tyś km (głowica zrobiona, luz na zamkach i tlok/tuleja w normie, nie bierze oleju) dać więcej czy mniej paliwa śrubami składu mieszanki? Czy może na to nie ma reguły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bwoj Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 cześćuważam, że powinieneś skorygować sklad mieszanki, z twojego opisu wynika, że nie ma problemu w górnym zakresie obrotów, moim zdaniem mieszanka jest zbyt bogata - ile obrotów masz wykręconą srubę regulacji składu mieszanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Mam wykręconą śrubę zgodnie z manualem: 1 3/4 obrotu. Po ustawieniu poziomu paliwa regulować nimi skład, czy jeszcze przed ustawieniem poziomu? I wkręcic czy wykręcić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Jaki masz mechanizm linki gazu w tym motocyklu, jedna linka na gaznik, czy jedna linka operuje oboma przepustnicami ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marknt Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 ja mam klr 250 (dwa wałki) i miałem ten sam problem przy rozrządzie . Jak bym nie założył rozrząd nie był jak w serwisówce ( 3' ) i brakowało pół ząbka . Ale złożyłem i jest OK. Widocznie te typy tak mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 jak mówisz że czasem strzeli Ci w gaźnik to widocznie idealnie nie dotarłeś zaworów ssących, a może troche poprostu pasty zaworowej zostało(może nie dokładnie wyczyściłeś) A w gaźniku nic się nie zawiesza, ie przycina? bo tak dziwnie z tego co piszesz że nagle jakby suie zalewał:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Adam:Mam dwie linki gazu: jedna powrotna druga ciągnąca. Jedna linka steruje dwoma przepustnicami. Marknt: Jeśli Ty też tak miałeś to pewnie silniki te tak do siebie mają, dzięki! Kuba: spoko, dotarłem wszystko dobrze, pastę wytarłem, nawet lekko skorygowałem kanały, wiem co robie i nie odwalam sztuki, nie popełniam takich błędów, byłby wtedy wieki wstyd :) W gaźniku nic sie nie zawiesza i nie zacina, wszystko przesmarowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 WitamCo do rozrzadu to tez cie uspokoje, ja w swojej kawie jak skladam to nigdy sie nie zgadza z tym jak ma byc w serwisowce (niedosyc ze 2 walki to i 2 lancuszki) ale jak pojezdze i sprawdzam luz zaworowy to znaki sa idealnie juz ustawione z glowica jak tlok jest w gmp.Lukass a co do gaznikow to masz kranik podcisnieniowy czy zwykly?? bo jak podcisnieniowy to moze ci leje rurka od podcisnienia.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 W takim razie ustaw sobie linke i srube obrotow tak zeby przepustnice siadly ( zamknely sie ) do konca. Jest to podstawowy punkt startu w regulacji gaznikow. Potem podkrec srube centralna wolnych tak zeby silnik chodzil powyzej 1500 obrotow - praktycznie juz w zakresie powyzej wolnych.Nastepnie wykrec jedna ze swiec, wloz w fajke i zmasuj na glowicy, po czym przystepujesz do regulacji wolnych drugiego cylindra.Odpalasz i opuszczasz obroty sruba centralna do momentu az silnik zaczyna pracowac nie rowno i wowczas srubka mieszanki ( ustawiona zgodnie z serwisowka na te 1 i 3/4 obrotu ) zaczynasz krecic po pol obrotu w kazda strone sprawdzajac czy po np lekkim odkreceniu sruby, czyli wzbogaceniu mieszanki obroty sie nie zwieksza. Jezeli nie to tak zostawiasz, jezeli sie zwieksza to znowu je troszke opuszczasz sruba obrotow i znowu robisz probe przekrecajac srube mieszanki w niewielkim zakresie.Jezeli nie mozesz uzyskac wyzszych obrotow krecac sruba mieszanki ( czyli wzbogacajac lub zubazajac mieszanke ) to zostawiasz ja w tym polozeniue i powtarzasz operacje w drugim cylindrze, wykrecajac swiece z tego ktory regulowales.Po ustawieniu drugiego cylindra wkrecasz swiece i sprawdzasz jaki sa wolne przy obu cylindrach pracujacych.Jezeli obroty sa zgodne z serwisowka to je zostawiasz, jak jeszcze deczko za wolne / szybkie to regulujesz to sruba centralna obrotow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.