Skocz do zawartości

Gaźniki Keihin CVK34 - problemy i pytanie o rozrząd.


Gość Lukass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Wszystkim!

 

Niedawno złożyłem silnik w swojej Kawie EN450 '85 (to samo co w GPZ500,KLE, ER5). Ustawiałem rozrząd, lecz miałem z tym problemy. Mam dwa wałki, musiałem je ustawić na znaki odpowiednio kiedy tłok był w GMP, wałek wylotowy ok, ustawiłem, lecz miałem problem z wałkiem dolotowym. Nie mogłem go ustawić zgodnie ze znakiem. Kiedy tłok był w GMP, znaki na kołach zębatych sie nie mogły pokryć z płaszczyzna głowicy, brakowało ok. pół ząbka zawsze, a o tyle nie mogłem przekręcić (gdyż łańcuch miał wiekszy skok), gdyz gdybym tak zostawił to brakowało by do płaszczyzny (od dołu) 1/3 ząbka, a gdybym przekręcił wałek o jeden ząbek do góry, to by było ponad płaszczyzna 2/3 ząbka. Łańcuch jest o małym przebiegu. Ślizgi też nowe, napicnacz działa. Może to po prostu jakis bąd ludki z Japonni zrobiły? Głowica jest ok, zawory dotarte, nowe uszczelniacze zaw.

 

Ustawiłem tą pierwszą opcję, czy dobrze zrobiłem, jesli ktoś mnie zrozumiał?

 

 

Problem z gaźnikami.

 

Mam stożki KN, pierwszy wł.takie założył, nie dał airboxów orygin., a ja nie mogę nigdzie dostać. Stożki czyste, nasączone. Gaźniki sa wyczyszczone, paliwo nowe, zaworek pływaka nie przecieka, sprawdzałem na sucho po obróceniu gaźników do góry nogami, powietrze nic a nic nie idzie. Membrany całe.

Kiedy motocykl wkręcam na obroty i puszczam gaz, wszystko jest pieknie, nie dusi sie, natychmisstowa reakcja. Lecz kiedy przytrzymam go na obrotach zaczyna się dusić, czarny gryzący dym, puszczam gaz a moto gaśnie. Podczas odpalania na zimnym silniku czasami strzeli w lewy gaźnik.

Co może być przyczyną?

 

Regulowałem gaźniki. Mam serwisówke i wg. niej, górna krawędz pływaka musi być na wys. 17 mm od korpusu gaźnika (gaźniki do góry nogami, pokrywy pływakowe zdjete), a poziom paliwa 1mm +/-0,5mm powyżej pewnego pkt.

Starałem się ustawić ten poziom, bo był nawet kilka mm za duzy, ustawiłem. Dalej to samo, Moto dusi się. A co z wysokością krawędzi pływaka? Jeśli go ustawie odpowiednio (mam teraz 15mm) to poziom paliwa zmniejszy sie i będzie mniej niz te 0,5mm. Jedno z drugim się kłóci.

 

Co mam począć, dalej opuszczać poziom i ustawić pływak na te 17mm? Bo taki mam zamiar, ale nie jestem do końca pewien.

 

Co z tym gaśnięciem po dojściu do wolnych obrotów? Kręcić śrubami składu mieszanki? Dać wiecej paliwa czy powietrza? Czy to jest skutek tak bogatej mieszanki?

 

Jeśli dobrnęliście do końca i zrozumieliscie, prosze o odpowiedzi/podpowiedzi, będę wdzięczny. Teraz moto pali ok 10l a ma palic 4,5 - 5. Oleju nic a nic nie bierze.

 

Pozdrawiam!

Luk.

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze nikogo twoje gazniki nie interesuja :)

Czy dobrze zrozumialem ze obecnie masz odleglosc miedzy krawedzia plywaka a korpusem gaznika 15 mm, a w serwisowce jest 17 mm.

Jezeli tak to oczyw iscie obniz poziom tak zeby uzyskac 17 mm, bo teraz jest ewidentbie za wysoki.

Jak sprawdziles ze zaworki nie leja, czy ogladales dokladnie ( pod szklem powiekszajacym ) stozki iglic i gniazda ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Adamie, obejrzałem dokładnie pod lupą, nie mają okrągłego wgniecenia, gniazdo też jest ładne.

 

Zaworki sprawdziem odwracając gaźniki powoli do góry nogami, juz w pionie lekko było czuc opory powietrza wdmuchiwane przez rurke dolotową, znaczy zaworki pływakowe blokowały.

 

Tak, teraz jest 15mm i poziom paliwa mierzony rurką podłączona do korka spustowego jest ok. W serwisówce jest napisane, że ma być 17mm ale gdy ustawie to będzie mniejszy poziom. Ech.. ale chyba tak zrobię.

 

Jeśli byś mógł, to czy mozesz odpowiedzieć na resztę moich pytań? Byłbym bardzo wdzięczny.

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o rozrzad, to wydaje mi sie ze ustawiles dobrze - bardzo czesto zdaza sie ze znaki na walkach niedokladnie odpowiadaja przedstawionemu w ksiazce ustawieniu.

Jesli chodzi o gasniecie po powrocie na wolne to zobaczysz co sie dzieje po obnizeniu poziomu.

Czy wszystkie dysze i ustawienie iglicy jest zgodne z serwisowka ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję, jestem spokojniejszy z tym rozrządem.

 

Tak, wszystko jest jak w książce i katalogu częsci, wszystkie dysze, śruby i podkładki, dopilnowałem tego :)

 

Iglica nie ma ustawień ząbków, znaczy wysokości, siedzi ona w przepustnicy podciśnieniowej.

 

Kiedy ustawie poziom paliwa, to poinformuje Ciebie co i jak ze wszystkim.

 

Jak myślisz, czy w silniku przy znacznym przebiegu - ok.75tyś km (głowica zrobiona, luz na zamkach i tlok/tuleja w normie, nie bierze oleju) dać więcej czy mniej paliwa śrubami składu mieszanki? Czy może na to nie ma reguły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

uważam, że powinieneś skorygować sklad mieszanki, z twojego opisu wynika, że nie ma problemu w górnym zakresie obrotów, moim zdaniem mieszanka jest zbyt bogata - ile obrotów masz wykręconą srubę regulacji składu mieszanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wykręconą śrubę zgodnie z manualem: 1 3/4 obrotu.

 

Po ustawieniu poziomu paliwa regulować nimi skład, czy jeszcze przed ustawieniem poziomu? I wkręcic czy wykręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mówisz że czasem strzeli Ci w gaźnik to widocznie idealnie nie dotarłeś zaworów ssących, a może troche poprostu pasty zaworowej zostało(może nie dokładnie wyczyściłeś)

A w gaźniku nic się nie zawiesza, ie przycina? bo tak dziwnie z tego co piszesz że nagle jakby suie zalewał:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam:Mam dwie linki gazu: jedna powrotna druga ciągnąca. Jedna linka steruje dwoma przepustnicami.

 

Marknt: Jeśli Ty też tak miałeś to pewnie silniki te tak do siebie mają, dzięki!

 

Kuba: spoko, dotarłem wszystko dobrze, pastę wytarłem, nawet lekko skorygowałem kanały, wiem co robie i nie odwalam sztuki, nie popełniam takich błędów, byłby wtedy wieki wstyd :) W gaźniku nic sie nie zawiesza i nie zacina, wszystko przesmarowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do rozrzadu to tez cie uspokoje, ja w swojej kawie jak skladam to nigdy sie nie zgadza z tym jak ma byc w serwisowce (niedosyc ze 2 walki to i 2 lancuszki) ale jak pojezdze i sprawdzam luz zaworowy to znaki sa idealnie juz ustawione z glowica jak tlok jest w gmp.

Lukass a co do gaznikow to masz kranik podcisnieniowy czy zwykly?? bo jak podcisnieniowy to moze ci leje rurka od podcisnienia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ustaw sobie linke i srube obrotow tak zeby przepustnice siadly ( zamknely sie ) do konca. Jest to podstawowy punkt startu w regulacji gaznikow. Potem podkrec srube centralna wolnych tak zeby silnik chodzil powyzej 1500 obrotow - praktycznie juz w zakresie powyzej wolnych.

Nastepnie wykrec jedna ze swiec, wloz w fajke i zmasuj na glowicy, po czym przystepujesz do regulacji wolnych drugiego cylindra.

Odpalasz i opuszczasz obroty sruba centralna do momentu az silnik zaczyna pracowac nie rowno i wowczas srubka mieszanki ( ustawiona zgodnie z serwisowka na te 1 i 3/4 obrotu ) zaczynasz krecic po pol obrotu w kazda strone sprawdzajac czy po np lekkim odkreceniu sruby, czyli wzbogaceniu mieszanki obroty sie nie zwieksza. Jezeli nie to tak zostawiasz, jezeli sie zwieksza to znowu je troszke opuszczasz sruba obrotow i znowu robisz probe przekrecajac srube mieszanki w niewielkim zakresie.

Jezeli nie mozesz uzyskac wyzszych obrotow krecac sruba mieszanki ( czyli wzbogacajac lub zubazajac mieszanke ) to zostawiasz ja w tym polozeniue i powtarzasz operacje w drugim cylindrze, wykrecajac swiece z tego ktory regulowales.

Po ustawieniu drugiego cylindra wkrecasz swiece i sprawdzasz jaki sa wolne przy obu cylindrach pracujacych.

Jezeli obroty sa zgodne z serwisowka to je zostawiasz, jak jeszcze deczko za wolne / szybkie to regulujesz to sruba centralna obrotow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...