kornas Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 WitamNo to jestem po rozpoczęciu sezonu w Bydgoszczy które odbyło się 1 maja. Najpierw msza ,święcenie motorów, a potem przejazd ulicami na parking marketu ok 4 km. I tu sie przestraszyłem jechaliśmy ulicami z prędkością 15-30 km/h i wielu nie dojechało!!! Pękały węże, komuś rozsadziło chłodnice naliczyłem ok 10 sprzętów które nie dojechały. Sam mam Suzuki GSX-600 Z 1990 r jest to olejak ale może założyć mały wentylatorek od skutera przed chłodnicą? Co o tym sądzicie?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Sam się nad tym zastanawiełem, czy do mojego też czegoś po siedzenie nie wrzucić na miejskie zatory... bo jak się chwilkę stanie w upał to masakra, chce mi jaja ugotować :icon_twisted: Może już coś koledzy mają sprawdzone???Pozdrawiam Seb Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adii Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 witam myślę ze założenie małego wentylatorka jest bardzo pożytecznym rozwiązaniem uchroni naszego sprzęta przed kosztami związanymi z naprawą po przegrzaniu go za całkiem nie duże pieniądze,bo koszt takiego wiatraczka to ok. 100-120 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 No tak ale trzeba by zamontować gdzieś czujnik do do włączanie tego wentylatora.No chyba że jakiś mały przełącznik na kierownicy i włączać go samemu przy jeździe po mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adii Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 No tak ale trzeba by zamontować gdzieś czujnik do do włączanie tego wentylatora.No chyba że jakiś mały przełącznik na kierownicy i włączać go samemu przy jeździe po mieście.Myśle że właśnie taki przełącznik na kierownicy lub w okolicy zdałby egzamin w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finalcell Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 a nie lepiej termostat przecież automat zawsze zadziała lepiej od nas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Takie same sprzęty jeżdżą we Wloszech, w Hiszpanii gdzie na południu kraju temperatury są dużo wyższe a ruch w miastach większy. O dziwo nie słychać by tak komuś chłodnice wybuchały.Znaczy że nie konstrukcja motocykla jest winna tylko właściciel COŚ zaniedbał. Niesprawny wentylator, termostat, czujnik, stare przewody do chłodnicy, płyn wymieniany pięc lat temu i mający konsystencję kisielu ... to wszystko może być przyczyną awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adii Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Takie same sprzęty jeżdżą we Wloszech, w Hiszpanii gdzie na południu kraju temperatury są dużo wyższe a ruch w miastach większy. O dziwo nie słychać by tak komuś chłodnice wybuchały.Znaczy że nie konstrukcja motocykla jest winna tylko właściciel COŚ zaniedbał. Niesprawny wentylator, termostat, czujnik, stare przewody do chłodnicy, płyn wymieniany pięc lat temu i mający konsystencję kisielu ... to wszystko może być przyczyną awarii.wszystko sie zgadza tylko ze w olejaku nie ma żadnego termostatu ,płynu,jedynym chłodziwem całej jednostki jest ten sam olej który smaruje cały silnik i w ciężkich warunkach pracy temperatura oleju czasami robi się strasznie wysoka więc mało jest rzeczy które można by zaniedbać. Może takie rozwiązanie w postaci wentylatora zminimalizowało by ten problem.Poza tym sami producenci zalecają by olej wymieniać częściej jeżeli moto używane było w ciężkich warunkach ponieważ olej przegrzany traci swoje właściwości.Sam widziałem parę olejaków którym latem poleciały chłodnice. :P java script:add_smilie(":crossy:","smid_33")smile.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornas Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 wszystko sie zgadza tylko ze w olejaku nie ma żadnego termostatu ,płynu,jedynym chłodziwem całej jednostki jest ten sam olej który smaruje cały silnik i w ciężkich warunkach pracy temperatura oleju czasami robi się strasznie wysoka więc mało jest rzeczy które można by zaniedbać. Może takie rozwiązanie w postaci wentylatora zminimalizowało by ten problem.Poza tym sami producenci zalecają by olej wymieniać częściej jeżeli moto używane było w ciężkich warunkach ponieważ olej przegrzany traci swoje właściwości.Sam widziałem parę olejaków którym latem poleciały chłodnice. :) java script:add_smilie(";)","smid_33")smile.gifWidze że kolega Adi podchodzi serio do tematu jak założysz to daj znać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Widze że kolega Adi podchodzi serio do tematu jak założysz to daj znać! Tiaaa, olejak z wentylatorem - tego jeszcze nie widzialem ;).Jak sie boisz o temperature to polecam jazde na oleju syntetycznym o wysokiej lepkosci w wysokich temp. jak np SAE 5 / 10 W 50 / 60.W moim motocyklu swietnie daje rade i trzyma temp silnika znacznie niezej niz mineralczy polsyntetyk. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adii Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Tiaaa, olejak z wentylatorem - tego jeszcze nie widzialem :icon_mrgreen:.Jak sie boisz o temperature to polecam jazde na oleju syntetycznym o wysokiej lepkosci w wysokich temp. jak np SAE 5 / 10 W 50 / 60.W moim motocyklu swietnie daje rade i trzyma temp silnika znacznie niezej niz mineralczy polsyntetyk. Adam M.taaa tylko podejrzewam ze jeżeli zalejesz motor olejem syntetycznym a producent przewidzial do niego olej półsyntetyczny to długo nie pojeżdzisz chyba że jego przebieg jest jeszcze nie duży to jest szansa że się nie wypłucze. java script:emoticon(':)', 'smid_26'):icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornas Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 No ja nie będe eksperymentował i zostane przy półsyntetyku bo moje moto ma na blacie 45 tys. a nie mam pewności czy nie ma drugie tyle!A wentylatorek założe najwyżej będe pierwszym olejakiem z wentylatorkiem- a co tam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 (edytowane) Zal d... sciska czytajac takie bzdury, widze ze obaj jestescie bardzo nowymi uzytkownikami, wiec jakies usprawiedliwienie jest :)Syntetyk przy jakimkolwiek przebiegu w niczym silnikowi ( zadnemu ) nie zaszkodzi - w moim Suzuki ( 84r, 14 wlascicieli przede mna, a ile km to nikt nie wie ) spisuje sie swietnie. Jedyna jego wada to wyzsza cena.Ale zrobisz co zechcesz oczywiscie, chcesz montowac wentylator to montuj. Adam M.Poczytajcie sobie nastepny watek pod waszym "Motul czy Castrol" - moze cos sie w glowach rozjasni. Edytowane 12 Maja 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adii Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Zal d... sciska czytajac takie bzdury, widze ze obaj jestescie bardzo nowymi uzytkownikami, wiec jakies usprawiedliwienie jest :evil:Syntetyk przy jakimkolwiek przebiegu w niczym silnikowi ( zadnemu ) nie zaszkodzi - w moim Suzuki ( 84r, 14 wlascicieli przede mna, a ile km to nikt nie wie ) spisuje sie swietnie. Jedyna jego wada to wyzsza cena.Ale zrobisz co zechcesz oczywiscie, chcesz montowac wentylator to montuj. Adam M.Poczytajcie sobie nastepny watek pod waszym "Motul czy Castrol" - moze cos sie w glowach rozjasni.[/quo No widze że wiek nie idzie w parze z wiedzą u ciebie Adamie a to że jesteśmy nowymi użytkownikami forum to nie znaczy że jesteśmy nowymi użytkownikami jednośladów.Jeżeli twoja suzuka z 84r.jeszcze jezdzi na oleju syntetycznym to jestem pełen podziwu dla twojego motocykla oraz dla ciebie że nalałeś taki olej do tak starej jednostki napędowej :buttrock: Zal d... sciska czytajac takie bzdury, widze ze obaj jestescie bardzo nowymi uzytkownikami, wiec jakies usprawiedliwienie jest :(Syntetyk przy jakimkolwiek przebiegu w niczym silnikowi ( zadnemu ) nie zaszkodzi - w moim Suzuki ( 84r, 14 wlascicieli przede mna, a ile km to nikt nie wie ) spisuje sie swietnie. Jedyna jego wada to wyzsza cena.Ale zrobisz co zechcesz oczywiscie, chcesz montowac wentylator to montuj. Adam M.Poczytajcie sobie nastepny watek pod waszym "Motul czy Castrol" - moze cos sie w glowach rozjasni. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?ac...418&qpid=906670 Drogi Adamie tutaj znajdziesz parę cennych informacji na temat olejów silnikowych i jak i gdzie je stosować :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornas Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 no witampowiem Wam że byłem ostatno w moim serwisie motorów i była tam suzuki gsx 1400 2002 rok i co sie stało pękła chłodnica oleju , koleś stał w korku w Gnieżnie szła jakaś procesja było ciepło i stało sie! Dlatego w ogóle zacząłem ten temat, tak więc to chyba nie taki żal w d..ie napisać o tym tym bardziej że to nowy sprzęt, a zanim napisałem o tym pytałem kolesi w serwisie o wentylator do olejaka i jak najbardziej TAK, taki zwykły od skutera z mechanicznym włącznikiem przy kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.