Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Miałem zamiar umieścieć tego posta już wcześniej gdyż nowe moto już od pewnego czasu gości u mnie w garażu ale kłopoty z Forum przeszkodziły temu.

 

Oto mój nowy nabytek:

http://www.bikepics.com/pictures/891106/

BMW R1100RS, rocznik '95, przebieg 40 kkm, w pełnym wyposażeniu, sprowadzony ze Szwajcarii.

 

Do tej pory przejechałem ok. 2000 km. Wrażenia z jadz jak najbardziej pozytywne :) . Duży, ciężki, wygodny. Charakterystyka silnika idealnie dopasowana do moich potrzeb. Ciągnie jak lokomotywa, bez najmniejszego sprzeciwu od samego dołu. Cichutki silnik, dużo głośniej słychać zasysane powietrze niż jego pracę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z czystej ciekawości... Nigdy się jakoś BM'kami nie interesowałem, bo kasa nie ta, ale teoretyzując - czy mając 10-12kpln można myśleć o sprowadzeniu sobie jakiegoś bawarskiego litra w konfiguracji bokser+wał? Rok i przebieg nieważne. Oby stan był w miarę... No i żeby nie był z tej sportowej serii.

Edytowane przez wieczny student
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mając 10-12kpln można myśleć o sprowadzeniu sobie jakiegoś bawarskiego litra w konfiguracji bokser+wał?

Mogę powiedzieć ile ja dałem. To o czym napisałem i widać na zdjęciu kosztowało mnie 14 kpln + 300 pln rejestracja + OC. Motocykl jest w fantastycznym stanie, Ci którzy go widzieli dają mu rok produkcji po 2000. Miał przez Sprowadzającego zrobiony pełny przegląd, wymienione płyny, zrobione regulacje. Do tego dostałem gwarację na 10 kkm. W komplecie były także wszystkie wymagane dokumenty wraz z tłumaczeniami, poświadczeniami i innymi czortami. Jeżeli wszystko będzie ok to na przyszły sezon konieczna będzie nowa opona na przód i nowe aku bo ABS czasem zgłasza błąd niskiego napięcia.

I to jest jedna strona medalu. Druga jest taka, że czekałem na okazję ponad pół roku. Tyle czasu minęło od złoszenia chęcia zakupu :) do znalezienia w miarę taniego, bezwypadkowego egzemplarza z małym przebiegiem (co też nie jest kłopotem, wg Sprowadzającego te silniki przy regularnym serwisie wytrzymują 300 kkm). Następną sprawą jest to, że Bawarka przyjechała ze Szwajcarii - w Niemczech ceny są wyższe, szczególnie jak się kupuje przez np. mobile.de

Jeździłem wcześniej XJ, trochę VFR800, kilkoma innymi Skośnookimi i z czytstym sumieniem mogę polecić BMW, chociaż na próbę. Może grono użytkowników motocykli spod znaku biało-niebieskiego śmigła się powiększy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejny nowy sprzet na nowy sezon :lapad:

Gratulacje ciekawego wyboru jakim jest BMW nieczesto sie to tutaj zdarza.

Udanego sezonu :icon_razz:

 

A z tego co piszecie to z ta elektyka to jest wg zasady: "To moze wysiadziemy i wsiadziemy jeszcze raz" :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRATULUJĘ!!! BMW to taki specyficzny motocykl, że jak go się ma to już się nie rozgląda za innymi... [głównie dlatego, że pochłonie każdą górkę finansową :icon_razz:, ale i jeździ się nim bardzo sympatycznie].

 

Ja mam nowy akumulator (Exida, więc dość porządny) i mi i tak zgłasza ten błąd. BMW potrzebuje podręcznej elektrowni do swojej elektryki, więc należy się do tego przyzwyczaić.

 

co do pierwszego, to się nie zgadzam. żadnych wymian łańcucha, żadnych płytek w zaworach, a i zaworów mniej niż w r4 małych żółtych ludzików... olej co 10kkm i co tyleż samo śrubkami pokręcić - poza tym tylko tankować i jeździć. dobrze utrzymany (np u mnie) wykazuje ZERO zużycia oleju między przeglądami! pomimo tego, co dopuszcza norma fabryczna :lapad:

co do drugiego też: miałem dobrą żelówkę exide robioną dla bmw (koszt 600zeta..!) i przez cały ubiegły rok nie było żadnego problemu z abs. ani raz! dopiero kiedy aku zostało załatwione pojawił się problem... mam nadzieję, że z nowym zniknie

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowy akumulator (Exida, więc dość porządny) i mi i tak zgłasza ten błąd. BMW potrzebuje podręcznej elektrowni do swojej elektryki, więc należy się do tego przyzwyczaić.

Wiedziałem, że aku mam zlekka padnięte. Z Szwajcarii motocykl przyjechał z zwartą celą więc akumulator od razu powędrował na śmietnik. W jego miejsce został założony sprawny ale już dość wiekowy zamiennik.

Na stronce www.ibmw.org znalazłem opis zmiany w elektryce, która załącza napięcie sterujące ABS dopiero po rozpoczęciu ładoawnia przez alternator i chyba na zimę zmodernizuję troche instalację.

Co do zużycia oleju, po przejechanych 2 kkm to nie stwierdziłem mimo, że Sprzedający powiedział, że niewielkie ilości ten silnik, z racji konstrukcji, powinien wręcz brać :icon_razz:.

Na razie motocykl spisuje się świętnie. Mile zaskoczył mnie niewielkim zużyciem paliwa, od 5 w trasie do 6.2 w mieście, co na tą pojemność chyba nie jest złe :lapad:

Dziękuję Wszystkim za gratulacje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto może wiedzieć, że zwykły przegląd w ASO (Auto-Fus W-wa) z wymianą płynów, regulacją zaworów kosztuje... 1400 zł.

Łomatko śfińta... Olej, zawory na śruby (tak zrozumiałem) to można samemu zrobić... Co robi komputer? I które BMW nie mają komputera :D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej, zawory na śruby (tak zrozumiałem) to można samemu zrobić... Co robi komputer?

Oczywiście, podstawowy serwis można zrobić samemu i tak właśnie zamierzma czynić :D zwłaszcza, że warunki sprzyjają.

Wersja silnikowa, którą mam czyli R1100 nie wymaga podłączenia do PC aby zczytać błędy sterownika silnika i ABS. Są one, po odpowiednim zwarciu pinów w gnieździe diagnostycznym, "wymigiwane" na zwykłym mierniku elektrycznym. Z nowszymi wersjami, mającymi szynę CAN nie jest już tak prosto, bez sprzętu diagnostycznego nic nie zrobisz.

Co do dużch kosztów utrzymania prawda jest jak zwykle po środku. Materiały eksploatacyjne są tanie natomiast ceny akcesoriów (np. gmole, któredo boxera wypada kupić) powalają. Ceny części w przypadku jakiegoś większego remontu też są astronomiczne, ale tu BMW nie odbiega od japońskiej konkurencji.

Jednak mam nadzieję, że w moim wypadku potwierdzi się opinia o trwałości i niezawodności tych motocykli, co przełoży się na niskie koszty eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...