Skocz do zawartości

"trzaskające" biegi w BMW GS F 650 rocznik 2001


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Od niedawna eksploatuję owy model i nie podoba mi się "zapinanie" 2 i 3 biegu podczas jazdy.

Biegi wskakują pewnie i lekko, ale słychać dość głośny trzask (jak przy włączeniu pierwszego biegu na postoju).

Słyszałem opinie, że to normalne w GS-ach 650, ale odrobina "technicznej inteligencji", jaką posiadam nie pozwala mi tego zaakceptować.

Czy forumowicze mogą mnie oświecić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna eksploatuję owy model i nie podoba mi się "zapinanie" 2 i 3 biegu podczas jazdy.

Biegi wskakują pewnie i lekko, ale słychać dość głośny trzask (jak przy włączeniu pierwszego biegu na postoju).

Czy forumowicze mogą mnie oświecić ???

BMW to dość rzadkie motocykle na tym Forum więc z odpowiedzią może być różnie ale spróbuj tu:

http://bmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=1242

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Kaszpir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długi jest czas użycia sprzegła podczas zmiany biegu?

Jeżeli dłuższy niż sekunda - ma prawo walić.

Przeczytaj moje wypociny, może gdzies jest błąd w operowaniu?..

Oto link:

http://forum.motocyklistow.pl/Przegazowka-...oly-t70896.html

 

Pozdrawiam i życze dobrej pogody.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dotychczasowe informacje.

Temat będę drążył dalej bo nie podobno, że w moim KTM-ie biegi zapinam dobrze i bez trzasków, a w Beemce żle i z trzaskami. Podkreślam, że szczególnie przy wskakiwaniu 2-ki i 3-ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję za pomoc!!!

Lekka zmiana techniki zmiany biegów i przyzwyczajeń z KTM-a, oraz

zaakceptowanie (po zasięgnięciu wielu opinii), że "ten typ tak ma" jestem spokojny o stan techniczny mojego nowego "dziecka" i pomykam bez stresu.

Konkluzja jednak jest taka: skrzynia w KTM-ach to jakościowo formuła1, a w BMW podobnie jak u Kubicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh ja mysle ze chodzi o przenoszony duzy moment obrotowy;) przez to musiano zwiekszyć nieco odległosci miedzy kłąmi;] do tego dochodzi większy katr nachylenia kła i mamy trzaski;)

 

 

 

a tak dla ciekawskich skrzynie w f1 niebyły i ne sa ciche;] dobre rezultaty dzwiekowe uzyskuje sie przez błyskawiczne przełoczenie biegu, co wiecej w niektórych bolidach skrzynie sa takjie jak w motocyklach(pozbawione synchronizacji) zmiana biegu realizowane jest poprzez hydroelektroniczne sterowanie, zmiana biegu steruje przycisk na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...