Skocz do zawartości

elblante

Forumowicze
  • Postów

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O elblante

  • Urodziny 09/13/1983

Osobiste

  • Motocykl
    ratbike gazelle
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    amsterdam

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia elblante

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Witam. Jestem wlascicielem ratbike'a z silnikiem Hondy c90. Silnik pochodzi z najmlodszej wersji pojazdu - 12v z zaplonem CDI. Uklad pradotworczy w tym silniku sklada sie z dwoch oddzielnych cewek i ruchomego magneta. Oddzielna cewka zaplonu, i oddzielna do swiatel, aku i klaksona. Problem polega na tym, ze na stykach prostownika/regulatora, na wyjsciu, jest cos okolo 6v - i to przy srednich obrotach. Przy niskich to okolo 3v. Jesli podepne voltomierz do stykow wychodzacych bezposrednio z cewki, to wskazuje : przy niskich obrotach okolo 6v a przy maxymalnych dochodazi do 18 - 20v. Czy ktos orientuje sie co moze byc powodem? Czy to normalne napiecie tej cewki? Czy moze w 12 voltowym silniku to napiecie nigdy nie powinno spasc ponizej 12v (mam na mysli cewke) ? Czytalem, ze przewaznie silniki maja zdolnosc ladowania aku juz przy niskich obrotach... I jeszcze jedno pytanie, czy ten sam regulator mozna uzywac w systemie 12v i 6v? Czy moze konkretny regulator, bez wzgledu jakie napiecie wytworzy cewka, zawsze bedzie regulowal do tego samego napiecia?
  2. ja bym uwazal przy takim zakupie, czy przypadkiem te klocki nie pochodza ze zwrotow - tzn maja juz wyrobione 20 procent
  3. nie rozumiem jaki jest problem. pompa nie dziala wogole ?
  4. a jak chodza pozostalem biegi? jestes pewien ze to luz siedzi ?
  5. mozliwe ze przedtem miales za duzy luz na zaworze paliwowym - przez co nie otwieral sie do konca, i otwieral sie na krotszy czas niz teraz. nie zaobserwowales wzrostu mocy ?
  6. Mialem kiedys podobny problem w Hondzie, pozniej okazalo sie ze sprzeglo bylo zle wyregulowane,,,
  7. Sa specjalne spraye do czyszczenia klockow - to moze pomoc. Znam tez "mechanikow" ktorzy w takiej sytuacji psiukali wd40 - nie piszczalo, ale efektu mozna sie bylo spodziewac,,,
  8. No wlasnie volume to raczej wartosc. Tak wiec ustawianie wartosci gazow wydechowych... (przepustowosci)
  9. Witam Kupilem niedawno oryginalny silnik Hondy model cd90. Nie mialem okazji go sprawdzac, bo oryginalny tlok i cylinder byl zdjety (zatarcie najprawdopodobniej przez zbyt maly poziom oleju). Korzystajac z okazji wymienilem cylinder i tlok na pojemnosc 110. Musialem w tym celu rozwiercac kartery, po srednica zewnetrzna szyjki cylundra byla 2 mm za duza. sprawdzilem przy okazji pompe oleju - bez zarzutow. Nie znalazlem specjalnie duzo "syfu" w srodku. Za to resztki gestego, czarno-brazowego oleju. Po zlozeniu go spowrotem nie pali. Iskra jest, zaplon ustawiony zgodnie z podrecznikiem, kompresji nie moge teraz sprawdzic, ale "na oko" wyglada pozadnie (dobry ciag na gazniku). Podejrzewalem zaplon, ale sprawdzalem kilka razy i nie znajduje zadnego problemu, Czy mozliwe ze gaznik jest za maly ? W tej chwili podlaczylem 16 mm, a widzialem na rynku dostepne do tej pojemnosci nawet 26 mm. Mysle wiec ze ma to wplyw - ale czy az tak duzy ze moto nie moze zapalic?
  10. prad nie powinien byc identyczny. powinno byc te samo napiecie, ale rozne bieguny. mialem niedawno problem z prostownikiem (tez nowym) podlaczylem go identycznie jak na schemacie. ale moje cewki byly zainstalowane odwrotnie - po sprostowaniu oswietlenie dzialalo, ale juz nie ladowal, i nie dzialal modul cdi. starczylo zmienic bieguny faz na prostowniku jaki masz generator? jedna cewka, dwie takie same, czy moze dwie rozne(oddzielne oswietlenie, oddzielna iskra...) sprawdziliscie tez prad wychodzacy z prostownika, czy tylko generator? i jakie jest napiecie na stykach akumulatora bez, i z ladowaniem? ja bym wstrzymal sie jeszcze z reklamacja, dopoki nie ma pewnosci ze to prostownik
  11. ok. problem zostal dzis rozwiazany. do prostownika wchodzi masa, oraz 2 kabelki od cewek. podlaczylem je tak samo jak na schemacie, wiec oswietlenie dzialalo prawidlowo - niestety modul nie. modul dzialal (dajac te strumienie iskier) tylko dlatego ze przez przypadek podlaczylem odwrotnie czarno-czerwony i zielonym (wyprostowany plus i masa). gdy jedmak zamienialem je miejscami (tak jak powinno byc) modul nie dzialal wogole. wczoraj czytalem cala noc manuale o systemach cdi... i dzis krok po kroku robilem wszystkie wskazania z dzialu "troubelshooting". okazalo sie ze dwie glowne cewki w magneto ,maja odwrotnie podlaczone kable niz wsazywal na to schemat. tak wiec w prostowniku na wejsiu pozamieniane byly bieguny. zamienilem zolty z bialym, potem podpialem prawidlowo modul, i ... dziala jak kiedys.... :P wielkie dzieki za sugestie do PADRE - probowalem z innym modulem - tym chyba najbardziej powszechnym na zlomowiskach - c90 od hondy, ale niestety nie chcial chodzic - podejrzewam ze musialbym wymienic tez iskrownik .. w kazdym razie zabieram sie za konczenie instalacjii. do siego roku
  12. wyglada to na kilka iskier po sobie... czasami nawet jak strumien iskier - tyle ze w czasie w ktorym powinna wystapic tylko jedna iskra zastanawiam sie, czy to rzeczywiscie swieca, bo gdy zupelnie zdjalem fajke (przewod wysokiego napiecia bezposrednio na masie) wyglada to podobnie. podejrzewalem cdi, lub te mala cewke w magneto (spust?)... te ktora daje sygnal do cdi przy kazdym obrocie magnesu... podlaczylem miernik pod te cewke, i na moje oko wszystko z nia ok.
  13. silnik to honda st50 - 4takt swieca siedzi w niej nowa, tyle ze chinskiej produkcjii (nienajlepszej jakosci...) czy to moze byc tez wina przewodu wysokiego napiecia, ktory laczy swiece z cewka?
  14. robilem dzis nowa instalacje elektryczna. zanim wzialem sie do roboty wszystko dzialalo przyzwoicie. niestety teraz nie odpala. swiatla dzialaja, wiec odkrecilem swiece - i okazalao sie ze zamiast jednej regularnej iskry daje 2, moze nawet 3, pozatym czasami jest slabsza, czasami mocniejsza ... co moze byc przyczyna ??
  15. Kupilem nowy silnik. Jest to chinska imitacja Hondy - 4-takt 50cc. W komplecie jest razem z gaznikiem, modulem cdi, regulatorem napiecia, i jeszcze jedna dziwna kostka, ktora nie wiem do czego sluzy (mala, z 4 wejsciami..). Problem pojawil sie, gdy chcialem zlozyc wszystko do kupy... Z magneto wychdza tylko 4 kable : zielony, zolty, bialo-niebieski i bialy. Standardowo w hondach jest chyba jeszcze czerwono-czarny, ten od cewki zaplonu. Niestety tego kabla brakuje... Odkrecilem dzis magneto, i okazalo sie, ze sa tam dwie cewki o takiej samej ilosci zwojow, polaczone ze soba. No i oczywiscie cewka impulsatora. Ale ani sladu cewki zaplonu. Czy ktos mial juz taki problem? Czy znajduje sie ona gdzies indziej, czy jest to raczej wada silnika ... ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...