Skocz do zawartości

Gaźniki Yamaha YZF 750R, problem z zalewaniem na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ja w swojej powróciłem do mobila 4t 10w40, na mobilu 1 zrobiłem 276 tyś astra 1.4 16v mobil 5w50 był lany od początku do sprzedaży, silnik praktycznie niezużyty był, 180 na prostej do konca wyciągał, brał do pół litra oleju na 15 tys km dlatego leje mobil do motoru też. Niby mówią, że motul mniej się grzeje(ma większą pojemność cieplną) niż mobil przy katowaniu silnika w aucie ale nie wiem czy to prawda czy błąd w pomiarach. Moja yamaha od początku brała olej, w moim 2gim sezonie zmienilem jej na castrol gp 20w40, myślałem, że mniej będzie go brać ale dalej to samo a na dodatek wydawało mi się, że sprzęgło gorzej rozłącza przy pierwszym wrzuceniu biegu po odpaleniu, wrócilem na tego mobila i dalej bierze do litra na tysiac przy różnej jeździe (im bardziej "katuje" tym więcej bierze). W drugim aucie zalałem syntetykiem po kupnie i gubiło olej, zalałem półsyntetyk mobila i dalej to samo, uszczelnilem silnik, dalem syntetyk i teraz jest spokój. Wątpie czy zmiana na gorszy olej pomoże coś na zużycie oleju, olej 10w 40 po nagrzaniu do takiej samej temperatury (100 stopni np )będzie rzadszy niż olej 10w 50 więc myślę, że gorszy olej nie pomoże na branie, wycieki oleju z silnika. Najlepiej jak najrzadziej zmieniać rodzaj czy marke oleju bo silnik sie "przyzwyczaja":).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja już po obniżeniu iglic na sam dół i ponownej synchronizacji, problem z zalewaniem zniknął całkowicie, teraz ruszam odrazu bez zamulenia z niskich obrotów. Pewnie przydałoby się jeszcze coś wymienić (te iglice, rozpylacze i ten zaworek komory pływakowej) bo jak postoi zgaszony chwile to bez gazu też nie odpali ale przynajmniej podczas jazdy nie ma już zalewania ani dziwnych, nierównych dźwięków z tłumika przy jeździe np na trójce przy stałych obrotach 4 czy 5 tys. Narazie poprzestane na tym póki będzie chodził normalnie, dziwi mnie, że rano już po kilku sekundach od zadławienia i bez ssania zaczyna normalnie chodzic(odrazu reaguje na gaz bez żadnego zadławienia) mimo, że jest zimny jeszcze silnik tak jakby mieszanka była dalej za bogata, też jak przygazuje i odpuszcze gaz na luzie to obroty spadną lekko i dopiero wrócą wyżej na właściwy poziom. Pewnie na następny sezon kupie te części do gaźnika, o których pisaliście powyżej i przy następnej synchronizacji zostaną zmienione.

Dzięki za rady, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja już po obniżeniu iglic na sam dół i ponownej synchronizacji, problem z zalewaniem zniknął całkowicie, teraz ruszam odrazu bez zamulenia z niskich obrotów.

Cieszę się, że pomogło :buttrock:

PZDR :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie w klubie.

Czyli podsumowując żeby wszystko było ok z gaźnikami to należy:

wymienić:

-iglice

-rozpylacze

-zaworek komory pływakowej

-dysze(pod przelotowy tłumik)

do tego

-czyszczenie

-regulacja

-synchronizacja

 

Czy jest coś co pominąłem?

(proszę o wyrozumiałość jest to mój pierwszy japończyk)

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...