Skocz do zawartości

Przegazówka, redukcja, inne pierdoły...


Rekomendowane odpowiedzi

Zatem zapraszam do używania gazu przy redukcji, ino jak się pogoda poprawi :-)

 

 

 

Używam używam, ale nie spinam się jakoś specjalnie na tym punkcie. Myślę, że to jest trochę podobnie jak z ABS-em: jak się go ma, to się człowiek mnij koncentruje nad tym, żeby nie wpaść w poślizg.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem kiedyś w Andrzejem Chmielewskim, młodym mistrzem, który powiedział "jest wiele sytuacji na torze, szczególnie na śliskiej nawierzchni, gdzie prawidłowy międzygaz jest ważniejszy od sprzęgła antyhoppingowego"

 

a widzisz, co mistrz to swoje wie

np. Artur Wajda neguje potrzebę używania "gazu" przy redukcji (był pytany o to przy okazji któregoś speed-day'a)

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w samochodach osobowych nie używa się prostych zębów, bo hałasują jak 20 letnia betoniarka:)

 

Przecież w skrzyniach wyczynowych stosuje się zęby proste nie po to, żeby konstrukcja była głośniejsza bo tak jest fajniej, ale po to, żeby wytrzymywała większe obciążenia. Poza tym nie chodzi o wytrzymałość samych zębów, ale o siły, jakie działają na wałki i łożyska - w skrzyni na skośnych zębach zachodzi zjawisko "rozpierania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w skrzyniach wyczynowych stosuje się zęby proste nie po to, żeby konstrukcja była głośniejsza bo tak jest fajniej, ale po to, żeby wytrzymywała większe obciążenia. Poza tym nie chodzi o wytrzymałość samych zębów, ale o siły, jakie działają na wałki i łożyska - w skrzyni na skośnych zębach zachodzi zjawisko "rozpierania".

Własnie NIE zachodzi! To domena prostych zębów, poczytaj sobie jakiekolwiek opracowanie na ten temat.

Wszystko wiesz na opak...

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz, co mistrz to swoje wie

np. Artur Wajda neguje potrzebę używania "gazu" przy redukcji (był pytany o to przy okazji któregoś speed-day'a)

 

Takie podejście zdecydowanie bardziej mi pasuje. Mimo wszystko, robię "przegazówkę" bez przekonania i gdyby tylko ktoś mi wytłumaczył, że nie trzeba jej robić przyjęłabym to z ulgą. Jakoś nie lubię tej przegazówki :banghead:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w skrzyniach wyczynowych stosuje się zęby proste nie po to, żeby konstrukcja była głośniejsza bo tak jest fajniej, ale po to, żeby wytrzymywała większe obciążenia. Poza tym nie chodzi o wytrzymałość samych zębów, ale o siły, jakie działają na wałki i łożyska - w skrzyni na skośnych zębach zachodzi zjawisko "rozpierania".

chyba masz na myśli powstawanie sił poosiowych a nie rozpieranie?

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie podejście zdecydowanie bardziej mi pasuje. Mimo wszystko, robię "przegazówkę" bez przekonania i gdyby tylko ktoś mi wytłumaczył, że nie trzeba jej robić przyjęłabym to z ulgą. Jakoś nie lubię tej przegazówki :banghead:

 

Jakbyś jeździła V-ką na zacnych kominach to byś ją pokochała :) .

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdemu chyba zdarzyło się że na postoju nie zapięła sie jedynka, dopiero po lekkim popuszczeniu sprzęgła bieg się zapiął. Własnie dlatego że elementy skrzyni się nie obracają.

Podobnie jest gdy elementy mające ze soba współpracować obracają sie ze znacząco różnymi prędkościami. Raz ze zużycie elementów po takim udarowym zapięciu, a dwa że małe bo małe ale zawsze większe ryzyko że bieg się nie zapnie niż przy przygazówce wyrównującej prędkości elementów.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saul, nie chciałem urazić Twoich uczuć, niezmiernie mi przykro.

 

Dlaczego? (pytam poważnie, bo V-ką nie jeździłam i pojęcia nie mam).

 

Z powodu miłego dla ucha pomruku, który temu towarzyszy. Takie banalne a cieszy :]

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...