Sherman Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Tylko przed zmianą biegu "wywrzyj" lekki nacisk na dźwignię, a jak bieg wskoczy to chwilę przytrzymaj (to akurat tu wyczytałem, sam tego nigdy nie robiłem). Jak masz wrażenie, że "wbijasz", to nie jest dobrze... :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka69 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 dzięki panowie. Z tym wbijaniem to była oczywiście lekka przesada z mojej strony ;) Na siłę to w zasadzie nic nie wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 najlepiej wychodzi jak się nie myśli o tym ;p bo jak zaczniesz robić kombosy z tą skrzynią, to caly czas bedzie pierdolniecie. PRzytrzymanie dzwigni ważne szczegolnie z 1-2, bo masz między biegami luz. Redukcja z miedzygazem dobra, ale zauważyłem, że jak moto rozpędzone to mozna bez miedzygazu redukowac i nie szarpie i nie stuka, kwestia zgrania sprzęgla, puszczenia itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Wystarczy ze nie odpuscisz obrotow przy redukcji i wychodzi jak z miedzygazem :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka69 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 A jak to zrobić? Redukcja w dół bez odpuszczania gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 hamujesz i nie odpuszczasz do konca gazu, po czym zbijasz bieg, i zależnie o ile biegów zbijesz o tyle podbijasz obroty, aby kola nie zblokowalo. ja to tak widze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinekban87 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 (edytowane) trzymasz juz palce na klamce sprzegla, noga a dzwigni zmiany biegow, wszytsko trwa w ulamku sekundy, praktycznie w tym samym czasie wciskamy sprzeglo wrzucamy nizej bieg i podbijamy rol gazem obroty o jakies mniej wiecej 600-800 rpm(tu trzeba po cwiczyc zeby sie wczuc), tyle teorii, w sumie zawsze slabo tlumaczylem :rolleyes: , na 4 garach w rzedzie latwo sie robi miedzy gaz, ja zaczynalem na 2 garach i bylo trudiej, jak sie zamienialem z kumplami moto na chwile, to zaden nie mogl miedzy gazu zrobic( no tylko Piecyk to robil świetnie- ale o moim mistrzem jest) a ja siadlem na r4 i to na kilka moto robilo mi sie bajecznie miedzygaz, nawet na vfr'ce nawet wychodzilo choc nie zawsze. Także jak ktos zaczyna na motocyklu jedno lub dwu cylindrowym to juz na kazdym motocyklu bedzie to robil dobrze, kwestia wczucia np przy vałkach :icon_razz:. A wszystko to kwestia ćwiczen, pamietam ze na gpz'cie trwalo to z tydzien, zeby mi zawsze wychodzilo, na r4 to nie wiem co musialoby sie stac zeby mi moto szarpnal :biggrin: a mistrzem kierownicy nie jestem, kwestia cwiczen, ttrzeba mieć tylko dobrego nauczyciela(jak ja:p, dzieki Piecyk), w necie to sie cłowiek słabo nauczy :bigrazz: Edytowane 13 Stycznia 2012 przez cinekban87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 (edytowane) Tak w ogóle to zmiana biegów w górę bez użycia sprzęgła jest czymś przydatnym, co powinno się stosować przy jeździe codziennej? Czy stosowane tak jak pisał ktoś wyżej - przy zerwaniu linki sprzęgła? Ja to kiedyś tak opisałem i wydaje mi się, że to jest poprawne: "Generalnie redukcja z między gazem rożni się od zwykłej redukcji tym, że pomiędzy wciśnięciem sprzęgła, a zredukowaniem biegu, musisz jeszcze dodać trochę gazu, żeby podbić obroty. Tak w skrócie:- odpuszczasz gaz- wciskasz sprzęgło- podbijasz obroty (różnie, w zależności od motoru - musisz sobie sam wyczuć)- redukujesz bieg- odpuszczasz sprzęgło - perfekcyjnie jest, gdy odpuszczasz sprzęgło w momencie gdy obroty są takie same jak przed redukcją Jak to powinno wyglądać na obrotomierzu (dla przykładu): - np. 7000 obrotów przed redukcją- wciskasz sprzęgło, obroty spadają do 6000- dodajesz gazu, podbijasz obroty do 8000- redukujesz bieg- puszczasz sprzęgło przy 7000 obrotach Generalnie chodzi o to, żeby po redukcji obroty nagle nie rosły (jak np. przy 5000 redukujemy z 3 na 2 i po redukcji nagle mamy 8000), tylko spadały, a najlepiej jakby się utrzymały. Wtedy nie ma tego szarpnięcia. Mam nadzieję, że jasno to opisałem. " Edytowane 13 Stycznia 2012 przez Blood Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Jak będziecie dawać gazu po zmianie biegu w dół, to się zdziwicie, kochani...Gaz ze sprzęgłem! Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 chyba trzeba będzie w automacie kupic... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinekban87 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 automat to dla mnie porazka w moto, jesli ja sie nauczylem miedzygazu i to jeszcze przed zdaniem prawka :crossy: to wiekszosc z tym nie bedzie mialo problemu, kwestia tylko zeby ktos dobrze wytlumaczyl, pokazal na zywca i mowil co zle robisz, pol godziny i doskonalenie Ci zostaje :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinekban87 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 ja jak np. mam zredukowac z 6 do 3 to roboe to pojedynczo- 6-5-4-3 tak mi wygodniej i chyba tak to powinno sie robić- tak mnie uczono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Kiedyś instruktor mi tłumaczył na kursie, dlatego w motocyklu nie można zmienić kilku biegów nie odpuszczając sprzęgła, ale wtedy dla mnie to był jeden wielki bełkot :D Siak czy mak - nie da się, co wynika z budowy sprzęgła :P Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 A jak to zrobić? Redukcja w dół bez odpuszczania gazu? No zrobilem tu skrot myslowy, ktory dobrze wylapal Tomek Kulik - nie odpuszczasz gazu ale wciskasz sprzeglo i redukujesz w tym samym momencie.Obroty nie spadaja i ulatwiaja zazebienie wspolpracujacych kol zebatych skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka69 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 czyli to taka alternatywa dla typowego międzygazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.