Skocz do zawartości

Gaznik - regulacjha dyszy od powietrza


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

heja

jak milo zalozyc na nowym forum pierwszy temat w moim ulubionym dziale :flesje:

 

do rzeczy

reguluje gaznik.. walcze z nim na rozne sposoby i mnie krew zalewa. na ile w Kawasaki KLR 250 mozna wykrecic dysze od powietrza? od 0 do 1,5 obrotu czy ta regulacja jest inna?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie wiesz ile ma być to zrób to na wyczucie, jak nie będzie znegatywnych objawów to powinno być ok. przynajmniej mi się tak wydaje.a wykręcenie śruby to w większości ok. 1 obrotu, czyli 3/4, 1, 1 i 1/4. itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogole z gaznikiem mam jaja...

zaczelo sie od tego ze gaznik mi ciekl przez otwor spustowy. wiec przeregulowalem poziom paliwa i przy okazji wyczyscilem gaznik. wszystko chodzilo ok.

po jakims czasie zauwazylem ze moto na biegu jalowym pracuje od 1500 do 2000 obr i wskazowka sobie leniwie kursowala miedzy tymi dwoma wartosciami.

 

potem w trakcie jazdy w terenie spadl mi kruciec od filtra powietrza i gaznik zlapal troche syfu. rozbiorka, czyszczenie, skladanie. przy okazji sprobowalem naprawic niedzialajace ssanie.

moto zle pracowalo.

 

nie mialem odpowiedniej linki, wiec dla proby przetestowalem polozenie przepustnicy od ssania w 2 pozycjach: zamykajacej kanal i otwierajacej.

 

z przepustnica od ssania ustawiona w takiej pozycji, ze kanal przelotowy od gardzieli gaznika do membrany podcisnieniowej byl zamkniety (ssanie wlaczone?) to moto nie trzymalo wolnych obrotow, dopiero na 4000 nie gasl. za to na wysokich obr zapierdzielal rowno

 

przestawilem pozycje przepustnicy w taki sposob, ze kanal byl otwarty. efekt taki, ze moto trzymalo wolne obroty, ale byl efekt jakby lewego powietrza, bo bardzo powoli schodzil z obrotow (praktycznie nie dalo sie hamowac silnikiem).

 

rozmontowalem znowu gaznik, zalozylem z powrotem linke od ssania, przeczyscilem wszystko, przedmuchalem i co?

 

i dupa....

nie pali. iskra jest, sprawdzalem na 2 swiecach. raczej nie traci jej pod wplywem kompresji w cylindrze. swieca koloru kawy z mlekiem caly czas. po probach odpalenia jest ona sucha.

zastanawiam sie wlasnie nad tym, bo skoro swieca jest sucha, to musi nie dostawac paliwa (jakby dostawal i nie palil wskutek braku iskry, to swieca bylaby pewnie mokra).

 

czy poziom paliwa moze byc zle ustawiony?

w serwisowce mam schwimim_cośtam 17 mm, wiec to jest na pewno to.

jak zmierzyc poziom paliwa? z plywakiem czy bez?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cala sprawa polega pewnie na tym ze ustawiajac poziom dales go za nisko.

Czy masz w serwisowce rysunek przedstawiajacy ustawianie poziomu ?

Oczywiscie ustawia sie z plywakiem, ustawiajac komore plywakowa tak zeby palec metalowej plytki plywaka zamykal zawor iglicowy i wowczas mierzac odleglosc krawedzi plywaka od krawedzi komory plywakowej.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziom paliwa ustawilem wg serwisowki - jest na 17 mm

motocykl w koncu odpalil jak go mocniej popchnelismy z kumplem.

 

jak sie rozgrzeje to pracuje ladnie na jalowych obrotach, wkreca sie ładnie, za to bardzo, bardzo wolno schodzi z obrotow (jakby gaznik lapal gdzies lewe powietrze? moze przepustnica podcisnieniowa za wolno opada?), za to nie strzela w tlumik. moc ma skubany, bo na kolo bez problemu idzie (testowalem wczoraj).

 

regulowalem ta dysze od powietrza - wykrecilem na 1,5 obrotu, a potem w trakcie pracy motocykla lekko ja wkrecalem i patrzylem czy cos sie zmieni.. nie bylo zadnej roznicy...

 

motocykl bardzo trudno odpala, co jest spowodowane pewnie zakopcona na czarno swieca... i teraz pytanie.. dlaczego swieca sie zakapca na czarno?

 

odnosnie ssania:

gdy zamkne kanal przelotowy pomiedzy gardziela gaznika a gorna czescia membrany podniscnieniowej, to moto chodzi bez ssania, gdy go otworze, to wtedy jest zalaczone ssanie (doszedlem do takiego wniosku patrzac na obroty silnika w trackcie manipulacji manetka od ssania)

 

o co kurde bele chodzi ? ? ?

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie ma gdzie lapac lewego powietrza..

kruciec ssacy jest szczelny, kanal do synchronizacji z ewentualnym drugim gaznikiem zatkany, membrana podcisnieniowa i dekielek dobrze zalozone...

wszystko obstawialbym na ssanie.. tylko ze kombinowalem na dziesiatki sposobow i dalej nic nie pomaga...

 

swieca jest dobrze dobrana, wczesniej miala ona kolor kawki z mlekiem.

 

 

btw. zapomnialem dopisac ze jak odpale moto, to chodzi ladnie np na 1200 obr, ale po jakims czasie zaczyna wariowac, obroty rosna do ok 4000-5000 obr i tak chodzi jak glupi.. dopiero jak zatkam lekko reka wlot do gardzieli gaznika i go zdusze, to wraca na 1200 obr.

 

wszystkie testy i proby robie bez filtra powietrza

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro pokombinuje, ale nie sadze zeby to moglo miec wplyw na schodzenie moto z obrotow

 

btw. czy to mozliwe zeby lapal lewe powietrze przez oske przepustnicy plaskiej (motylkowej) ?

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niestety nie pomogę :flesje:

ale chciałbym się podłączyć z pytaniem, czemu motocykl ma nierówne obroty jałowe? tzn. wskazówka lubi skakać od 1400 do 1600 rpm. dodam że silnik 4T, jednocylindrowy. nowa świeca, gaźnik po czyszczeniu i regulacji (chyba poprawnej?)

 

dobra, już wiem mniejwięcej o co chodzi. jakoś sobie poradze.

 

"btw. czy to mozliwe zeby lapal lewe powietrze przez oske przepustnicy plaskiej (motylkowej) ?"

 

wszędzie może łapać powietrze, nawet w tych najmniej spodziewanych miejscach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw.

czy na taka prace silnika moga miec wplyw zle wyregulowane zawory? bo az nie chce mi sie wiezyc, ze moglo sie cos przestawic, bo robilem je w marcu ,a nic mi nie klepie itp.

 

btw.2.

motocykl sie mocno grzeje na postoju. wczesniej nigdy nie osiagal na postoju wiecej niz 1/3 na skali, a teraz podchodzi pod 2/3, nieduzo brakuje do czerwonego pola

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...