Skocz do zawartości

składanie zaworow


arek400
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chcialbym wymienic uszczelniacze zaworowe bo bierze olej i swiece mi wykancza czesto, wiec moje pytanie jak sprawnie i bez uszkodzen złozyc zawory bo z rozlozeniem to nie bedzie kłopotu moze jakies sposoby prosze o pomoc pozdro w głowicy mam 6 zaworow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak swiece ci wykancza, to to juz nie jest tylko sprawa uszczelniaczy - pierscienie ci nie trzymaja, czyli trzeba robic cala gore silnika.

A w tym wypadku oplaca sie kupic serwisowke, albo oddac motocykl do serwisu. Do rozebrania i zlozenia zaworow potrzebny jest przyrzad sciskajacy sprezyny, oprocz tego w najlepszym wypadku trzeb bedzie je szlifowac i frezowac gniazda, mozliwe ze wymienic prowadnice.

Poza tym nadwymiarowe tloki + pierscienie + szlif cylindrow.

Tak to wygladalo w moich silnikach, ktore zaczynaly olejem wykanczac swiece.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rada, jeśli już go masz rozebranego to daj głowice do właściwego warsztatu na remont głowicy, z doświadczenia wiem że jeśli warsztat jest dobry zrobią ci całą głowice na błysk, czyli wymienią prowadnice, uszczelniacze, przefrezują zawory i gniazda za nie więcej niż 200 zł. A będziesz miał pewność że głowice masz nówka funkiel i bez własnego wysiłku . I raczej faktycznie pierścienie ci poszły, jeżeli nie masz podrobienia na gładzi to możesz pokusić się jeszcze o wymiane pierścieni, jest to półsierodek, ale na jakiś czas wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ajjj sorki za ta pomylke spojrzalem na zdjecie tej falki i zaraz vf mi sie przypomniala a tu mowa o cb. przedowcy maja racje ze lepiej do warsztatu oddac i sie nic nie martwic. placisz i odbierasz ! tylko czasami bardzo slono ! a i powymyslac przy takiej okazji mozna ze i to i tamto trzeba itd. a koszty rosna... ale do brzegu. pytanie arka400 bylo "czy sa jakies sposoby na zapiecie zaworow" owszem sa ! po pierwsze nie zrobisz tego sam bo 4 rece sa potrzebne. bierzesz rurke 3/8"{tak aby trzonek zaworowy swobodnie wchodzil z lekkim luzem} o dlugosci ok 40 cm {jesli ci warunki sprzetowe na to pozwola tzn. moze przeszkadzac rama albo cos innego} na jednym koncu wycinasz prostokatne okienko 1/3 obwodu twojej rurki i dlugosci ok 2.5 cm w ten sposob bedziesz mogl wlozyc zawleczki po nacisnieciu sprezyny. jeden naciska sprezyne a drugi zapina zawleczki. sprawdzone !!! jest to sposob garazowy , ale jak sie nie ma profesjonalnych narzedzi trzeba sobie radzic w inny sposob. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...