Skocz do zawartości

CZ 125 516 a RM 125 87-90 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktos mógłby porównać te dwa motorki? Cenowo podobnie stoją tylko niewiem który opłąca się wziąć. Głównie chodzi mi o porównanie: dostępność i cena części , jak z remontami czy nic nie wysiada , i jak z jazdą, czy można troche polatać wyżej i ostrzej po torze. Suzuki niewiem który rok ale po wyglądzie wnioskuje, że coś starszego. Bębny przód i tył , amor tylni pchany pałąkami , siedzienie takie niebieskie kańciaste. Mam na oku taką i niewiem czy nie lepsza by była CZ.

 

Pozdro

Edytowane przez JaWaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz CZ . Ostatnio kupilem do niej nowy dol silnika ( sktrzynia sprzeglo, wal , kartery) I jestem zadowolony :icon_mrgreen: Wogule to nie malo ludzi lata na cz , wiec jak bedziesz mial problem to zawitasz na cz forum :icon_eek:

Edytowane przez rzemyk90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wlaśnie myślałem, że z częsciami będzie problem , a ile kosztują do CZ tłok , korbowód i co ile remonty sie robi i nawjażniejsze jak CZ zachowuje się na torrze i hopach ? A i jescze jak z waga i wysokością CZ ?

 

Pozdro

Edytowane przez JaWaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz rm najlepiej 250 tez starego (ja miałem) te pałągi z tyłu to system FULL FLOTER, to super maszyna, nic sie nie sypie,ma aluminiowe felgi,aluminiowy wahacz, jest lekka,ma plastikowy bak, chłodnice,porządny zapłon, wszystko czego trzeba-jest tu mowa i o 125 i o 250 bo to jest w tych samych ramach i podzespołach różni się tylko bakami,Bierz RM a napewno będziesz zadowolony, cześci są np na allegro (było kilka ram na części i takie tam duperele) są też w serwisie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz rm najlepiej 250 tez starego (ja miałem) te pałągi z tyłu to system FULL FLOTER, to super maszyna, nic sie nie sypie,ma aluminiowe felgi,aluminiowy wahacz, jest lekka,ma plastikowy bak, chłodnice,porządny zapłon, wszystko czego trzeba-jest tu mowa i o 125 i o 250 bo to jest w tych samych ramach i podzespołach różni się tylko bakami,Bierz RM a napewno będziesz zadowolony, cześci są np na allegro (było kilka ram na części i takie tam duperele) są też w serwisie ...

 

jak widac rzetelne podejscie do tematu , nie ma jak odpowiedz człowieka znajacego temat od podszewki :| :bigrazz: brak mi słow jak czytam taki post :biggrin:

 

JaWaK zajrzyj na www.czcross.com przejrzysz pare tematow i bedziesz mial jasnosc, i polecam odrazu temat stereotypy na temat cz cross tam sie wypowiedzialem po raz milionowy (zreszta na tm 4um tez to robilem) na temat cz cross w mniejszym lub wiekszym odniesienu do japoni

pzdr lucas

Edytowane przez lucas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to, że się będzie sypać to ja sie nie martwie ;) jak dbasz tak masz szczególnie z czeskimi wybrykami :notworthy: które przy odpowiednim i systematycznym nakładzie pracy (gdzie przy każdym moto tak powinno sie robić) będzie działac jak japonia. Interesują mnie za to takie informacje jak te motocykle się zachowują na torze i jak z remontami co ile i jakie ceny częsci. A na forum będe musiał wpaśćtylko narazie niepamietam hasła :biggrin: .

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Suzuki będzie na pewno lepiej hamować i rąk tak nie zmęczysz jak na CZ.

CZ w locie zachowuje się przyzwoicie, tak jak trzeba. W gruncie rzeczy to jest wyczynowa fura stworzona na tor (tyle że dosyć dawno) a nie wsk z podniesionym błotnikiem.

Niedogodności mogą być związane tylko ze starą konstrukcją.

Jadąc na CZ niemal czuje całym ciałem jak pracuje każdy mechanizm :icon_twisted: Japończyki z tamtych lat pracują trochę kulturalniej. Parę razy prosto z mojej fury wsiadłem na KTMa młodszego zaledwie o 2-3 lata i jest to zupełnie inna bajka. Po prostu motor jest bardziej precyzyjny w jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RM bedzie sie sypac i co do tego nie ma zadnych wątpliwosci. To stary wyczynowy motocykl z odrobine bardziej wysilonym silnikiem niz CZ. O częsciach do takiego japońskiego archaizmu mozesz zapomniec.. Jeśli chodzi o jazde to RM napewno bedzie sie lepiej prowadzić i bedzie miała lepsze zawieszenie i chamulce.

 

CZ to rowniez barrdzo awaryjny motocykl ale przynajmiej mozna w miare bez problemu kupic do niego czesci i samodzielie dokonac naprawy. Jednyna taka naprawde duza wada to to ze konstrukcyjnie CZ jest 100 lat za baranami w porównamiu do wyczynowych japończyków z tych lat.

 

Kiedys jak jezdziłem jeszcze na MTX 125 spotkałem goascia na torze na CZ 250. To był starszy facet ktory miał ten motocykl jeszcze z lat młodosci jak startował w zawodach. Dał mi sie przejechac i poprostu zwariowałem. Kopa motor miał sporego ale głownie zadziwiło mnie zawieszeie ktore było o niebo lepsze niz w mojej niewyczynowej hondce :smile:

Ja jestem za CZ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłaczam sie do pytania Wlodiego i jeszcze odemnie dodam:

czy jest w CZ taka różnica w jeździe i remontach, jak to jest pomiedzy japońskimi 125 i 250? i którą lepiej kupić(z punktu widzenia ekonomicznego :))

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłaczam sie do pytania Wlodiego i jeszcze odemnie dodam:

czy jest w CZ taka różnica w jeździe i remontach, jak to jest pomiedzy japońskimi 125 i 250? i którą lepiej kupić(z punktu widzenia ekonomicznego :lalag:)

pozdrawiam.

odpowiedz masz wyzej :bigrazz: w tych pieniądzach co kupisz CZ w "ładnym stanie" to kupisz absolutną japońską padake bez dostępu do czesci reanimacyjnych.

W CZ remonty robi sie napewno ciutke zadziej niz w japończyku. Crossówka japońska z tamtych lat ma ok 36KM a CZ ma +/- 30KM co napewno wydłuza zywotnosc. Jednak materiały z jakich są wykonane podzespoły do ćzeskiej crossówki napewno pozostawiaja wiele do zyczenia i są raczej słabej jakosci.

 

 

Najlepsze rozwiązanie jak wyzej: http://moto.allegro.pl/item192291983_honda..._silnik_cz.html z tym ze cena to powinna być tak kolo 2000zł ale kto wie moze da rady stargować :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcpol

nie dokońca chodziło mi oto :)

Jeszcze raz moze napisze :icon_razz:

w japonczyku 125 remonty robi sie troszku częściej niz w 250, czy tak samo jest z CZ??

 

W 125 remonty robi się częściej ponieważ silnik jest bardziej wysilony, wystarczy porównać moc z tej samej pojemności np. litra. Z CZ jest podobnie. Ceny części tłok do 516 jakieś 100-200 zł do japończyka 400 -???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...