Skocz do zawartości

Problem z dorobieniem farby do Hondy CBR954


miki_v6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jest taki iz chce pomalowac blotnik,czasze oraz zadupek a bak pozostawic bez malowania. Motor ktory maluje to Honda CBR 954 2002 w kolorze czerw-czarnym(bak czerwony).

Problem w tym iz kolor czerwony dobrany po kodzie tj R-258 w sklepie dorabiajacym farby jest po pomalowaniu inny niz kolor baku ktory jest orginalny.

Pytanie moje czemu tak jest, czyzby sklad farby po kodzie byl inny niz orginal? Czy moze inaczej maluje sie elementy plastikowe motoru? Kolor blotnika i reszty jest bardziej pomaranczowy niz kolor baku ktory jest krwiscie czerwony.

Moze wina jest tu sposobu malowania,nakladania warstw,nakladania podkladu?

 

Czy ktos z Was malowal moze Fireblade 2002r kolorem czerwonym i wie w czym jest problem?

Dodam jeszcze ze dorabiali mi w sumie cztery razy farbe i nadal jest to kolor ktory wpada w pomarancz.

Stosowany byl rowniez klar barwiony na czerwono ale on takze nic nie pomogl.

 

Aha pytalem w serwisie Hondy i u nich nie mozna kupic orginalnej farby czerwonej do motocykla.

Bede wdzieczny za Wasza pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie problem z różnymi odcieniami może tkwić w złym podkładzie pod baze. Jeśli podkład bedzie za jasny to zawsze rozjaśni kolor. Podkład pod baze bez problemu mozna kupić w kolorze czerwonym lub zblizonym do niego. Równie dobrze może być, że baza jest za bardzo rozcieńczona. I nie ma różnicy czy sie maluje plastiki czy metal. A dorabiałeś farbe tylko wg kodu czy dawałes też bak do mieszalni ?

 

Jeśli będziesz miał nadal problem to możesz zajrzec na forum o lakiernictwie. Tam siedzi sporo fachowców lakierników. Pozdro

http://www.lakierowanko.info/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak dorobilem sobie cztery rozne farby zblizone niby do koloru mojego baku, pomalowalem je na takich fiszkach z lakierni, na jedne polozylem pozniej klar zwykly a na inne polozylem klar barwiony na czerwono i nadal kolor jest inny niz kolor ktory chcialbym uzyskac.

Bak nie byl napewno malowany, kolor jest niby dorabiany po kodzie z zadupka motorui nic nie wychodzi.

Moze jest jakas technika malowania typu nakladanie jednego kilka razy, pozniej cos jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

kiedys malowalem tez rf'e na czerwony, niby orginalny koler ale wyszlo inaczej, kwestia byla w tym ze niewiedzialem iz stosuje sie zawsze czarny podklad( przynajmniej w wiekszości producentow motocykli), ja nie wiedzac zastosowalem bialy, i efekt byl taki iz wyszedl inny kolor niz oczekiwany. Teraz z doswiadczenie wiem ze stosujac czarny podklad otrzymam taki kolor jak w katalogu.

Edytowane przez wayne2up
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak poprzednik pisze, Podkład to połowa sukcesu, a to że większośc motocykli jest malowana czarnym podkładem to pirewsze słysze. Chyba zeskrobie troche farby z mojej Hondy i sprawdze :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem ze stosujac czarny podklad a nie czerwony czy bialy kolor bedzie taki jak powinien?

Slyszalem takze ze plastiki w motorach sa barwione nie lakierowane, co to znaczy?

A co to znacy i jak sie maluje jak kolor jest 3 warstwowy?

Czy jest ktos to malowal plastiki na czerwono w 900RR 2002r?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadko sie zdaża żeby w mieszalni dorobili lakier idealnie tak jaki ma byc kolor.

Zależy to od różnych czynników światła, temperatury i nawet od wilgotnosci powietrza. Nawet jezeli kupisz oryginalny lakier u dilera to bedzie sie troche różnił bo ten na moto jest juz stary.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś już tutaj pisał, problem może tkwić w podkładzie. Zauważyłem że lakiery np. perłowe są bardzo podatne na zmianę odcienia w wyniku stosowania nieodpowiedniego podkładu.

Problem równiez może tkwić w ciśnieniu natrysku - ale wątpię. Spróbuj mimo wszystko tym samym lakierem "prysnąć" dwie fiszki, ale z innym ciśnieniem roboczym.

 

Co do lakierów trójwarstwowych, to jest to taki sam system jak przy lakierach dwuwarstwowych, czyli baza(kolor) i na to lakier bezbarwny.

Nie będę za bardzo się rozwodził, ale róznica jest taka, że kolor uzyskuje sie poprzez nałożenie dwóch niezaleznych powłok bazowych.

Najpierw natryskuje się powłokę nazwijmy ją "podkładową", która nadaje odpowiedni kolor - jest ona mocno kryjąca...

Na ta pierwszą warstwę narzuca się powłokę mocno transparentową, która to właśnie nadaje odpowiedni ton i głebię koloru i wydaje mi się, że własnie tutaj jest pies pogrzebany jeżeli chodzi o Twój przypadek :icon_question:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak, jaki kolor podkladu musi byc polozony wg Was?

DOwiedzialem sie ze najlepiej jakbym pomalowal baza czerwona dwie warstwy, nastepnie uzyl klaru barwionego(takiego o kolorzejakby fioletowym) i to zaleznie od otrzymanego odcienia nakladac jedna lub dwie warstwy a na koniec lakier bezbarwny normalny.

Klar barwiony naklada sie w celu ozywienia koloru bo jak maluje normalnie baza+klar to robi sie pomarancz a jak uzylem klaru barwionego na probce to robi sie czerwien tylko problem z odpowiednim dopasowaniem odcienia tym klarem.

Dobrze rozumuje czy macie jakies inne pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ci koledzy namieszali,już prawie mi zrobili mętlik.

Temat podkładów odpuść Sobie-nie ma to aż tak wielkiego znaczenia.

Bierz kawałek moto z tym kolorem ,który ma być,idż do prawdziwej mieszalni,nie skąp na porządny materiał (żadne profixy),-ja osobiście od paru lat robię wyłącznie w Autocolorze;

zmatuj dokładnie to co masz malować-min. 600 wodny-lepszy 800-ka.

zacznij malować-tylko bez sraczki-dokładnie wypylić,nie przelać,20-40 min pauzy(żeby dobrze odparowało).średnio musisz wypylać 3-5 razy,tak żeby nic nie przebijało z podłoża;i wtedy ostatnia warstwa-na pół mokro(jak przesadzisz będą cienie).Czekasz aż dobrze wyschnie-nawet godzinkę,i wtedy klar(też nie dziaduj-bierz z tych lepszych-no i obowiązkowo HS-a -ma twardszą powłokę,i lepiej się poleruje).A ,zapomniałbym:klar podobnie jak baza- 2-3 wypylenia,oczywiście pauzy na odparowanie,i w końcu wylewka.

Za dwa trzy dni polerka,i masz nówka-sztukę.

 

pozdro-PADRE

 

PS.całkiem bym zapomniał:przed malowaniem nie zapomnij przetrzeć elementów zmywaczem(żadne benzyny ekstrakcyjne)

Edytowane przez PADRE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...