Skocz do zawartości

przegrzewanie silnika


rajdowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od wczoraj zaczeło się mi przegrzewać moto :buttrock: :biggrin: (KMX125) i własnie nie bardzo wiem jaka jest tego przyczyna,nawet jak jadę ok 50-60km/h to tak samo,wskazówka pokazuje ponad połowe,a z 80-90km/h

to już dochodzi do czerwnego pola,musze poczekać z 5min i jak wsytygnie jade dalej,

Obieg niby jest,,chłodnica jest cała ciepła,pompa tez kreci i podaje wode,świeca ma odpowiedni kolor,wiec chyba nie jest zauboga mieszanka ,termostat ma zdjęty i czy moze przez to? nie wiem wiec zwracam sie do Was forumowiczów,za odpowiedz z góry dzięki.Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz wyczyścic chodnice i wlac nowy płyn i najlepiej odkręć pokrywke pompy wody i zobacz co tam sie dzieje (może zapchana albo poszedł frez na zembatce i sie nie kręci) uważaj żeby go nie przegrzać bo to sie skończy dużymi kosztami...

Edytowane przez Super stunter piter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to odslon pokrywe pompy wodnej, nie wiem jak w KMX, ale w KLR wystarczylo odkrecic 2-3 sruby i zdjac pokrywke.

obadaj w jakim stanie jest wirnik pompy, sprawdz czy masz dobrze poprowadzone przewody.

mozesz zlac stary plyn,np zalac chlodnice woda i zobaczyc jak szybko scieka do podsawionej pod moto naczynia. jak sie ledwo co saczy to znaczy ze masz syf w chlodnicy.

 

btw - zagotowala ci sie kiedys woda w chlodnicy?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyść chłodnice, przedmuchaj kompresorem cały układ, i sprawdź co będziie się diząło..

Dzis przejrzałęm układ chłodzenia pompa jest ok podaje,chłodnica ani przewody nie były zapchane tylko chłodnica była troche pognieciona i byłą troche powgniatana ale poprostowałem troche ją nożykiem. moze tego była wina :lapad: (nie miała zbytniego przelotu powietrza)

zobaczymy jak bedzie sie spisywał jutro.(150km) Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a trzeba odpowietrzać? nie no wlałem płyn i odpaliłem go na 1 minute z odkręconym korkiem wiec chyba nie powinien sie zapowietrzyć chyba ze sie myle.

Nie wiem jak to jest rozwiązane w twoim moto, ale odpowietrzać trzeba. W wielu motocyklach procedura jest następująca:

Na obudowie pompki, na szczycie cylindra i na chłodnicy są śrubki do odpowietrzania. Odkręcasz wszystkie i lejesz płyn. Jak pojawi się w najniższym punkcie układu, czyli na pompce zakręcasz. Lejesz dalej, aż pojawi się na cylindrze, zakręcasz. Lejesz dalej, aż pojawi się na chłodnicy, zakręcasz i uzupełniasz do poziomu.

Wtedy jest profesjonalnie.

 

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest rozwiązane w twoim moto, ale odpowietrzać trzeba. W wielu motocyklach procedura jest następująca:

Na obudowie pompki, na szczycie cylindra i na chłodnicy są śrubki do odpowietrzania. Odkręcasz wszystkie i lejesz płyn. Jak pojawi się w najniższym punkcie układu, czyli na pompce zakręcasz. Lejesz dalej, aż pojawi się na cylindrze, zakręcasz. Lejesz dalej, aż pojawi się na chłodnicy, zakręcasz i uzupełniasz do poziomu.

Wtedy jest profesjonalnie.

 

Pozdrawiam..

 

a no chyba ze tak jak układ hamulcowy,ale u mnie nie ma termostatu wiec odpowietrzenie jest całkowite wiec mysle ze można obyć sie odpowietrzania,chyba ze byłby to układ zamknięty to co innego, a tak to płyn wyprze powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na głowicy masz śrubkę do odpowietrzania , na klucz 10

zalewasz chłodnicę pod korek, odpalasz moto, trzymasz ok 4 tys obr, odkręcasz tą śrubkę, czekasz aż czysty płyn bez bąbelków poleci, zakręcasz , puszczasz gaz, wyłączasz moto, dolewka płynu i wio

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na głowicy masz śrubkę do odpowietrzania , na klucz 10

zalewasz chłodnicę pod korek, odpalasz moto, trzymasz ok 4 tys obr, odkręcasz tą śrubkę, czekasz aż czysty płyn bez bąbelków poleci, zakręcasz , puszczasz gaz, wyłączasz moto, dolewka płynu i wio

No zrobiłem jak mówiłęs enduromaster troszke jednak był zapowietrzony,bo bomblowało no a przeczyszczenie i naprostwanie zeberek dużo znacznie pomogło dzis zrobiłem ok 140km i moto przy średniej prędkości sie nie grzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...