kulawy Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Witam!Znajomy oddał do serwisu motocyklowego swoją Yamahe XT600 97r. Zaznaczam, że silnik ma mały przebieg i chodzi jak zegarek. Mechanik namawia do zalania XT'eka olejem mineralnym co wydało mi się dziwne. Chyba ma jakieś zboczenie na punkcie mineralnego bo proponował mi też do GS'a. Zalewać czy nie zalewać? Czy silnik może się zacierać na mineralnym? kulawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 A może by tak opcja szukaj?? Na temat olejów na tym forum jest już spora ksiega.I jest też poruszony temat co i dlaczego, jaki i do czego.Jeśli chciał wlać mineral to jego sprawa ja bym na to nie pozwolił ale widziałem już roczne sprzęty zalewane mineralnem i chodziły jak złoto. Widziałem ponad 20letnie sprzęty zalewane syntetykiem i też chodziły jak złoto.Wszystko zależy od przekonania. Ja ostatnio do fazerka wlałem synetyk a wiem że wcześniej był mineral, przekulałem nim jakieś 500km i narazie nic się nie dzieje i raczej nic dziać się nie będzie.Chociaż ja zawsze lałem półsyntetyk do wszystkiego czym jeździłem i też było wszytsko OK.Ale poczytaj sobie na forum na temat oleju bo tematów o tym jest od cholery i sam zdecyduj czy zalejesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 A ja zawsze latalem na mineralny ale dobrej jakosci, teraz wlalem polsyntetyk ale powracam do mineralnego. Juz mam zamowiony Castrol, skrzynia jakos tak lepiej na mineralu chodzi i silnik chyba tez ciszej. Ale to twoj wybor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulawy Opublikowano 22 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Użyłem opcji szukaj, niestey nic nie znaleziono na temat XT 600 i oleju.Chodzi mi o olej do konkretnie tego modelu motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Jeśli zależy Ci żeby to tego konkretnego motocykla wlać konkrety olej to najlepiej sprawdz w serwisówce, albo w autoryzowanym serwisie.A jeśli nie masz serwisówki i serwisu pod ręką to powiem Ci że do XT600 Yamaha zaleca olej 20W40 czyli z tego co pamiętam mineral. Castrol GP ma chyba właśnie 20W40 :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulawy Opublikowano 22 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Dziękuję :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 (edytowane) należy jeszcze pamiętać o zakresie temperatur pracy, np u mnie serwisówka również zaleca 20W40 i określa minimalną temeraturę minus 5 stopni (jeśli odpalasz z zimie) Edytowane 23 Marca 2007 przez bread Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Ja juz nie raz pisałem o oleju w xt600. Najlepszy dla niego jest Shell 15w50. Jest to półsyntetyk sprawdzający się w naszych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 mozna na mineralnym jak i rowniez na syntetyku musisz dobrac taki olej na ktorym sprzet bedzie najlepiejc chodzil skrzynia slinik i zwrocic uwage na sporzycie oleju 20w50 ma niska temperature plyniecia wiec jak ci sie zachce chociaz zima odpalic moto to mozesz miec problem kolega wyzej pisze ze dobry i sprawdzony jest shell 15w50 wiec moze taki lub podobny powinienes zalac napewno bedziesz mial lepsza ochrone na polsyntetyku niz na mineralnym i o wiele stabilniejsze warunki pracy silnika w roznych temperaturach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trazymach Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 20w50 jest zbyt gęsty przy zimnym rozruchu. Nawet przy +5 stopniach C. Zalewaj 10w50 albo 15w50. Półsyntetyk albo pełen. 20w50 możesz zalać jak będzie +30 stopni w dzień, a tak w Polsce bywa rzadko. Trazymach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Zima przeciez nie latam dlatego zalalem teraz Castrolem GP 20W-40, tak jak fabryka zaleca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Mi Xt-k palil ogromne ilości Castrola wiec za radą kogoś z forum zmienilem na Shella i było git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.