kamil21 Opublikowano 28 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Ehh problem rzeka.... Założłem nowy regulatro i sprawa wyglada tak samo, tzn napiecie z alternatora to okolo 10V a jak odlacxze regulator to wzrasta do ponad 40V. Co to moze byc? Wadliwy regulator odrzucam i altelnator tez bo napiecie na wszystkich fazach jest identyczne, moze jakies przebicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
styks83 Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 przy pracy motocykla do 2.5 wolta może rosnąć obroty nie majom tu zbyt wiele do funkcjonowania ładowania alternator ładuje od niskich obrotów.Obroty z tego co pamiętam od900 do 1100 jest dobrze na pewno niema to wpływu na ładowanie.alternator lub regulator ewentualnie problem z kablami sprawdź dobrze masę.powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 (edytowane) Ehh problem rzeka.... Założłem nowy regulatro i sprawa wyglada tak samo, tzn napiecie z alternatora to okolo 10V a jak odlacxze regulator to wzrasta do ponad 40V. Co to moze byc? Wadliwy regulator odrzucam i altelnator tez bo napiecie na wszystkich fazach jest identyczne, moze jakies przebicie? miałem taki sam przypadek i w tym samym moto. Tez nie mogłem trafić co i jak.........Sprawdz mirnikiem(omomierzem) przy pierwszej kostce od alternatora(jest pod lewym plastykiem- bocznym) czy przewody mają przejście na mase tzn czy cewki maja przebicie na mase. Jeśli maja to altek jest do wyrzucenia(ja przewijałem u kolesia od silników elektrycznych i pochodził 3 dni i znowu to samo), Kupiłem uzywany i jak narazie elegancko śmiga- ładownie 14/14,5 aha a tą kostke(tez miałem stopione konektory) przy regulatorze to wywaliłem i zlutowałem przewody- jest oki i na sam koniec załozułem mały wentylatorek na regulator- taki od procesora komputerowego, bo w tej owiewce w tych gąbkach w ogóle nie miał "świerzego" powierza :icon_mrgreen: powodzenia Edytowane 28 Maja 2007 przez bartez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Bardzo prawdopodobne ze Bartez ma racje i altek jest do przewiniecia / zamiany. Co z tego ze masz na wszystkich fazach 40V zmiennego, jesli to tylko 40V ?Powinno pokazywac miedzy 70 a 90 V zmiennego.Rozlacz jeszcze raz regler z altkiem i pomierz poszczegolne fazy na przejscie i potem czy nie maja przebicia na mase/ Do tego uzywasz skali Ohmomierza. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil21 Opublikowano 29 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Zmierzylem -jest przebicie na mase w altku, wykrecilem pokrywe od altka i... był tam olej. Powinien byc czy uszczelniacz sie rozsypal? Uzwojenia w alternatorze wygladaja na dosc 'zmeczone'. Jak wyglada sprawa oleju? Powinien byc czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Powinien być. Dodatkowo olej chłodzi uzwojenia Ps. Ja teraz też muszę naprawić altka, bo mam przebicie. Zastanawiam się, czy przewinąć, czy kupić używany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 To normalne ze ten alternator pracuje w oleju.Przebicie nastapilo z powodu uszkodzeni / przegrzania izolacji na przewodach, jak napisales uzwojenie wyglada na "zmeczone". Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 jak oddasz go do przewiniecia to powiedz gostkowi ze uzwojenia pracuja w oleju;] pokryja go dodatkowo jeszcze jedna warstwa emali na wierzchu tak jak jest to robione oryginalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil21 Opublikowano 29 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 A jaki koszt przewiniecia? Uzywke moge miec za 100zl. Co sie bardziej oplaca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 (edytowane) A jaki koszt przewiniecia? Uzywke moge miec za 100zl. Co sie bardziej oplaca? Jak pisałem wyżej, mi po przewinieciu jednej cewki(która była "spalona") wytrzymała 3 dni....... z tego powodu nie polecam przewijania. Dodam ze przewijał mi doświadczony w te sprawy człowiek( w dodatku motocyklista) Kupiłem używke za 150 zł z motocykla rok 97(chyba, ale ten nowszy) ja mam 92r. Przy kupowaniu patrz na kolor uzwojeń- maja być jak naj jaśniejsze. Moje stare uzwojenia były koloru ciemny brązowy/czarny,a nowe prawie pomarańczowe. pozdr Edytowane 29 Maja 2007 przez bartez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Hmm... przewijanie nie wytrzymało? mysle ze przewiniecie 1 cewki było błedem, porostu mozliwe ze jej opornosc była duzo nizsza niz pozostałych i cewka uległa spaleniu, zreszta wine moze ponosic co kolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Jak pisałem wyżej, mi po przewinieciu jednej cewki(która była "spalona") wytrzymała 3 dni....... z tego powodu nie polecam przewijania. Dodam ze przewijał mi doświadczony w te sprawy człowiek( w dodatku motocyklista) Kupiłem używke za 150 zł z motocykla rok 97(chyba, ale ten nowszy) ja mam 92r. Przy kupowaniu patrz na kolor uzwojeń- maja być jak naj jaśniejsze. Moje stare uzwojenia były koloru ciemny brązowy/czarny,a nowe prawie pomarańczowe. pozdr Słabe to było przezwojenie. Pomijając dobór drutu a na izolacji kończąc. Poza tym zawsze przezwaja sie całe uzwojenie a nie jedna cewke. Pozostałe tez najczęscie są przegrzane i szybko dostana zwarcia miedzyzwojowego lub przebicia na rdzeń.Za 100 pln lepiej kupic uzywke w dobrym stanie. drozej - lepiej przezwoić.Najlepiej gdyby przezwajał zakład majacy wprawę w naprawie hermetycznych agregatów chłodniczych. Uzwojenie silnika spręzarki agregatu tez pracuje w oleju i wyzszej temperaturze - podobnie jak altek w moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil21 Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Altek jutro przyjdzie, kupiłem za 100zl z moto z 2000 roku. Pokaże Wam zdjęcie jak wyglądał stary http://img176.imageshack.us/my.php?image=dsc01557ju7.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Uuuu... u mnie to tylko jedna cewka jest spalona, co nie zmienia faktu że będę cały altek przewijał.Może wiecie jaką żywicę zastosować przy przewijaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 (edytowane) I ty sie zastanawiales co ci padlo ??? Adam M. Edytowane 30 Maja 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.