Skocz do zawartości

Napięcie na alternatorze w zzr600 90r


kamil21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ehh problem rzeka....

 

Założłem nowy regulatro i sprawa wyglada tak samo, tzn napiecie z alternatora to okolo 10V a jak odlacxze regulator to wzrasta do ponad 40V.

 

Co to moze byc? Wadliwy regulator odrzucam i altelnator tez bo napiecie na wszystkich fazach jest identyczne, moze jakies przebicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy pracy motocykla do 2.5 wolta może rosnąć obroty nie majom tu zbyt wiele do funkcjonowania ładowania alternator ładuje od niskich obrotów.Obroty z tego co pamiętam od900 do 1100 jest dobrze na pewno niema to wpływu na ładowanie.alternator lub regulator ewentualnie problem z kablami sprawdź dobrze masę.powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh problem rzeka....

 

Założłem nowy regulatro i sprawa wyglada tak samo, tzn napiecie z alternatora to okolo 10V a jak odlacxze regulator to wzrasta do ponad 40V.

 

Co to moze byc? Wadliwy regulator odrzucam i altelnator tez bo napiecie na wszystkich fazach jest identyczne, moze jakies przebicie?

 

miałem taki sam przypadek i w tym samym moto.

 

Tez nie mogłem trafić co i jak.........

Sprawdz mirnikiem(omomierzem) przy pierwszej kostce od alternatora(jest pod lewym plastykiem- bocznym) czy przewody mają przejście na mase tzn czy cewki maja przebicie na mase. Jeśli maja to altek jest do wyrzucenia(ja przewijałem u kolesia od silników elektrycznych i pochodził 3 dni i znowu to samo), Kupiłem uzywany i jak narazie elegancko śmiga- ładownie 14/14,5

 

aha a tą kostke(tez miałem stopione konektory) przy regulatorze to wywaliłem i zlutowałem przewody- jest oki

 

i na sam koniec załozułem mały wentylatorek na regulator- taki od procesora komputerowego, bo w tej owiewce w tych gąbkach w ogóle nie miał "świerzego" powierza :icon_mrgreen:

 

powodzenia

Edytowane przez bartez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne ze Bartez ma racje i altek jest do przewiniecia / zamiany. Co z tego ze masz na wszystkich fazach 40V zmiennego, jesli to tylko 40V ?

Powinno pokazywac miedzy 70 a 90 V zmiennego.

Rozlacz jeszcze raz regler z altkiem i pomierz poszczegolne fazy na przejscie i potem czy nie maja przebicia na mase/ Do tego uzywasz skali Ohmomierza.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzylem -jest przebicie na mase w altku, wykrecilem pokrywe od altka i... był tam olej. Powinien byc czy uszczelniacz sie rozsypal? Uzwojenia w alternatorze wygladaja na dosc 'zmeczone'.

 

Jak wyglada sprawa oleju? Powinien byc czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki koszt przewiniecia? Uzywke moge miec za 100zl. Co sie bardziej oplaca?

 

Jak pisałem wyżej, mi po przewinieciu jednej cewki(która była "spalona") wytrzymała 3 dni....... z tego powodu nie polecam przewijania. Dodam ze przewijał mi doświadczony w te sprawy człowiek( w dodatku motocyklista)

 

Kupiłem używke za 150 zł z motocykla rok 97(chyba, ale ten nowszy) ja mam 92r. Przy kupowaniu patrz na kolor uzwojeń- maja być jak naj jaśniejsze. Moje stare uzwojenia były koloru ciemny brązowy/czarny,a nowe prawie pomarańczowe.

 

pozdr

Edytowane przez bartez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wyżej, mi po przewinieciu jednej cewki(która była "spalona") wytrzymała 3 dni....... z tego powodu nie polecam przewijania. Dodam ze przewijał mi doświadczony w te sprawy człowiek( w dodatku motocyklista)

 

Kupiłem używke za 150 zł z motocykla rok 97(chyba, ale ten nowszy) ja mam 92r. Przy kupowaniu patrz na kolor uzwojeń- maja być jak naj jaśniejsze. Moje stare uzwojenia były koloru ciemny brązowy/czarny,a nowe prawie pomarańczowe.

 

pozdr

 

Słabe to było przezwojenie. Pomijając dobór drutu a na izolacji kończąc. Poza tym zawsze przezwaja sie całe uzwojenie a nie jedna cewke. Pozostałe tez najczęscie są przegrzane i szybko dostana zwarcia miedzyzwojowego lub przebicia na rdzeń.

Za 100 pln lepiej kupic uzywke w dobrym stanie. drozej - lepiej przezwoić.

Najlepiej gdyby przezwajał zakład majacy wprawę w naprawie hermetycznych agregatów chłodniczych. Uzwojenie silnika spręzarki agregatu tez pracuje w oleju i wyzszej temperaturze - podobnie jak altek w moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...