Skocz do zawartości

Sierra 2.0 DOHC opinie o silniku


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

jak w twmacie piszta co wieta na temat fordowskiego 2.0 DOHC montowanego w Scierce , spalanie , trwalosc , na co zwracac uwage przy kupnie ?

 

btw ile on ma zaworow 8 czy 16 ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to 8 zaworów , i ponoć o iwele ekonomiczniejszy od fordowskiego ohc ... Kiedyś sie zastanawialem też własnie omega vs sierra lub scorupiak ale fordy brałem pod uwage tylko dohc , niestety z tymi piecami były dosć znacznie droższe. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sierra. mialem kiedys takie cacko i powiem tak auto jesli chodzi o komfort jazdy i trwalosc zawieszenia jest ok ale jesli chodzi o silniki to wydaje mi sie ze ford w latach 80-poczatek 90 nie robil dobrych silnków. ja mialem OHC 2.0 a co do DOHC to poza tym ze ma wiecej mocy nic szczególnego. silniki te lubia brac olej i to nie w malych ilosciach:( a jesli bedziesz juz kupowal takie cudo to ciezko z sprawdzeniem faktycznego przebiegu auta maja krótkie liczniki niestety.(czyli do 99 tys) wiec mocno sie zastanów, moze lepsza propozycja bylo by MONDEO z pierwszych lat produkcji. tu juz silniki sa duzo lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem kiedys takie cacko

hooo-hooo , a ja wiem gdzie to "cacko"teraz stoi , ładny pomnik przyrody z tej ścierki sie zrobił huehuehue :icon_mrgreen: lepiej kup omege , jeśli trafisz na taką z blachą zrobioną to moze zdąrzysz robić zaprawki w pore i troche polatasz, a jeśli nie to zgniją Ci podłużnice i kiedyś moze doprowadzić do nieszczescia ... A tak szczerze to weź poszukaj jakiejś Audi 100 "cygaro" powyżej 85r miały juz ocynk wiec jeśli nie była rzeźbiona to auto wytrzyma jeszcze dużo a i komfort na najwyższym poziomie , pozdrooo :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem mondeo MKI sedan i pozatym ze silnik 1.6 16V do tej budy to jakas pomylka auto bylo ok zrobione prawie 100 tys km i nic sie nie popsulo a rocznik 93, rok temu przed sprzedaza zaczela pojawiac sie rdza na nadkolach z tylu ( od spodu) - ale mozna bylo to ladnie zakonserwowac i nie bylo by widac :icon_mrgreen: . Scierke mial koles a w sumie dwa Scierwa , 1.6 ohv zagazowana ( ech to byly czasy 1L gazu 20 albo 30 groszy) , po 200 tys w tym ok 100 na gazie siadla glowica ( zaworki) no ale na gazie to norma. Druga scierka to 1.8 TD - wpadl pies pod auto i zerwal pasek rozradu , a ze gosc bez kasy rzezbil w gownie i kombinowal przerabiajac 1.8 D na TD :clap: po 40 tys wykonczyl blok silnika :)a pompe wtyrskowa stroil na oko :). I nie dam zlego slowa powiedziec o tym aucie - jak za taka kase nie kupi sie lepszego auta no i ten naped na tyl :D:D .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zapytał o silnik Forda DOHC ,a tu jak zawsze temat zszedł na Audi ,itp. :icon_mrgreen:

 

A więc jesli mogę pare słów o DOHC. Bardzo dobry silnik ,dobre osiągi ,bardzo żywotny jesli sie o niego dba.Nie obce mi są przebiegi rzędu 300tys km bez remontu,oczywiscie bez instal.gazowej. Poza tym trzeba uwazać ,aby go nie przegrzać .Lubią wtedy pękać głowice między zaworami.Niby rozrząd na łańcuchu ,ale niestety jednorzędowym.Zdarza sie ,ze pęknie jak ktos nie zadba o niego.Wtedy głowica raczej do wymiany wraz z kpl.8 zawór.Trzeba wymieniać co 100-150 tys km łącznie z hydr.napinaczem. Choć znam przypadek o przebiegu 350tys km bez wymiany łańcuszka.To chyba tyle.Ja bym sie go nie bał ,jak każdy ma swoje wady i zalety.Jesli masz zamiar kupic Sierre w benzynie to polecam DOHC.

Edytowane przez markom13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

bardzo fajne auto - jesli jezdzi :) , ale ja ostatnio zmieniam zdanie o fordzie :) - slaba trwalsoc tych aut to niestety nie mity - chociaz moze to zalezy od stanu.....

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, mój ma 20 lat, dźwiek jak V8 czyli przed 56983 na liczniku powinna być jeszcze conajmniej trójka. Chleje litr oleju na 7kkm i to pierwszy pojazd dzięki któremu zrozumiałem jak fajna może być jazda z prędkościami 50-60 km/h w niezabudowanym. O boczkach na tej szklance, która jest aktualnie nie wspominam. Podciągne sie w kwestii kontrolowanych poślizgów to potem nie bedzie na mnie wója we wsi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem sierre 2.0 DOHC, była w złym stanie brała dość dużo oleju (prawdopodobnie uszczelniacze zaworów), do tego spalała 14-17L gazu. Osiągi były słabe jak na 2.0 silnik. Ale podkreślam silnik był w złym stanie.

 

Sierry chyba nie mają ocynkowanej blachy także moja gniła w ekpresowym tempie.

jeździło to fajnie bo tył naped. Fordy spodobałby mi sie po paru golfach polonezie i starym bmw serii 3 sierra była jak luksusowa limuzyna.

 

 

Teraz mam mondeo 1.6 kombi i jestem zadowolony. Jeżdże nim już trzy lata i nic sie nie dzieje żadnych awarii. Widać już rdze na tylnych nadkolach ale przy poprzednich samochodach jakie miałem to nic.

 

Lepiej kup mondeo chciaż sierra ma tył napęd.

 

 

Fordy to wygodne samochody, ale silników nie maja najlepszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem mondka 1.6 ale to nie jedzie i wpierdala 8 - 10 beznzyki - auto bardzo ladne i wygodne , blachy jak to w fordzie.... nadkola bralo ,przy tej budzie powinno byc min 2.0 L. Obecnie jezdzie starym zabojadem P 309 - troszke kanciasty ale bardzo wdzieczne i zwinne autko , mysle ze nastepny bedzie p306 z 1.9 GTI :).

 

Koles ma fieste 1.8 D i od kuopna pol roku temu same problemy , teraz znowu stoi na warsztacie bo cos walo , albo pasek pekl ( pasek nowy) albo kolo rozrzadu poszlo bo nie kreci klawiatura.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie gazu ogromne... tak jak piszesz 14-17 litrów. Jest zima, ja jestem młody więc zwykle 17... Olej też żre, poprzedni wlaściciel mówił o litrze na 7/8 tysięcy km. Narazie nie moge znaleźć pod machą bagnetu... Gdzie on jest?

Aaaa co do tylnego napędu. Od tygodnia ćwiczę wygłupy wieczorami na koluszkowskich ulicach, kontrolowane poślizgi powoli zaczynają wychodzić perfekcyjnie. Wczoraj walnąłem sobie piwko i prowadził kumpel. Zrobił takiego drifta o krawężnik, że felga jest zgięta prawie w pół, ale powietrza nie puszcza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Koles ma fieste 1.8 D i od kuopna pol roku temu same problemy , teraz znowu stoi na warsztacie bo cos walo , albo pasek pekl ( pasek nowy) albo kolo rozrzadu poszlo bo nie kreci klawiatura.

Od dawna wiadomo ,ze starych Fordow nie kupuje sie w Dieslu! 1,8 D od Forda to chyba najgorszy diesel jakiego wyprodukowano. Ciezko znalezc jakakolwiek pozytywna ceche tego silnika!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie stare auto jakies 10 lat ma , ja osobiscie wole benzynke :biggrin:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...