enduro_boy Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Witam! Nie dawno w swojim nowym moto postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów. Stary olej miał pełno opiłek metalu. Nalałem nowy olej i zakręciłem starą śrube z metalową uszczelką. Po paru dniach zauważyłem, że dość sporo oleju wycieka ze skrzyni. Spuściłem jeszcze raz cały olej i znowu miał opiłki. Teraz w sumie mam dwa problemy. Pierwszy to to, że nie wiem co zrobić z tymi opiłkami. Drugi to taki, że nie wiem co dać jako uszczelke. Kolega mi doradzał, by włożyć pod starą uszczelke miedzianą. Pomysł wydawa mi się całkiem całkiem ale dalej cieknie. Co mam robić z tym fantem??? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 weź kawałek starej detki nabij na srube i mocno przykreć powino pomóc! jak nie to weź przeledz do około dziury silikonem potem nałuz podkłake na srube i przykreć! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduro_boy Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Tylko, że ja słyszałem, że olej jest żrący i wiele z gumy nie zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I_Mat Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Nieprawda- ja w karterze silnika mam gumowy korek, który się wyciąga, aby spuścić olej (dzisiaj przypadkiem się dowiedziałem o tym :wink: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 hmm przecieka? moze gwint sie zjechal jak u mnie w jawce ? ja uszczelnilem tasma teflonową zaklejaną na gwint :-) nie cieknie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konio Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Co do opiłków - po prostu nowy olej wypłukał resztkę opiłków (pewnie i tak nie wszystkie) ze skrzyni. Nie ma sie co martwić. Można ewentualnie spróbować wrzucić magnes do naczynia z olejem - jeżeli tylko opiłki będą żelazne to na drugi dzień masz czyściutki olej który możesz spowrotem wlać o skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Zwykła guma spuchnie od oleju i się rozlezie. Korki i uszczelki wszelakie są wykonywane z gumy olejoodpornej. Korki można bardzo łatwo uszczelnić czerwonym silikonem czyli odpornym na wysokie temperatury. LEkko gwint korka i trochę lepiej krawędź dolegającą do podkładki aluminiowej. Dobrze jest ją wcześniej wyrównać. Ja tak zlikwidowałem wycieki spod obu korków skrzynki i jest git. Niestety w innych miejscach nadal cieknie :-(Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[]v[]artec Opublikowano 21 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2003 Tylko, że ja słyszałem, że olej jest żrący i wiele z gumy nie zostanie Są specjalne silikony właśnie do uszczelniania silników -> pytaj w motoryzacyjnym. Super rzecz - odporny na wysoką temperaturę i bez dodatkowych uszczelek !!! Kiedy miałem pokancerowaną lewą pokrywę w WSc'e (po rozwiercaniu śruby) ten silikon mnie uratował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 23 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2003 v[]artec]Są specjalne silikony właśnie do uszczelniania silników -> pytaj w motoryzacyjnym. Super rzecz - odporny na wysoką temperaturę i bez dodatkowych uszczelek !!! Kiedy miałem pokancerowaną lewą pokrywę w WSc'e (po rozwiercaniu śruby) ten silikon mnie uratował... Ja do doszczelniania uszczelek i silników używam silikonu Loctite 5920, tubka kosztuje coś koło trzydziestu zeta, ale wytrzymuje do 350 stopni. Nadaje się nawet do uszczelnienia wydechów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 23 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2003 czeStary olej miał pełno opiłek metaluStary przecież nikt tam nieczego nie piluje ,pewnie chodzi Ci o produkty scierania :( Wracajac do tematu to :weź kawałek starej detki nabij na srube i mocno przykreć powino pomóc! jak nie to weź przeledz do około dziury silikonem potem nałuz podkłake na srube i przykreć!No comment,gosciu czy odluczysz sie wkoncu fuszery czy chesz klapsaKorek spustowy powinien byc uszczelniny nie na gwincie ale pod łbem śruby.Najlepiej urzyc do tego podkladki z pcv,ktora mozna dostac w jakims technicznym markecie.Te podkladki sa odpowiednikami metalowych normowanych podkladek takze do karzdego gwintu mozna dobrac prawidlową podkladke (ok 50 gr/szt)Mozna ewentualnie zastosowac uszczelnienie na gwincie teflonem ale drozej wyjdzie jak ktos nie ma teflonu.Takie rozwiazanie stosuje sie obecnie w nowoczesnej automatyce gdzie teflon jest napylany na gwintPolecam tez przykleic magnes do korka spustowego jak sie daPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.