Skocz do zawartości

Uszczelka do skrzyni biegów


enduro_boy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Nie dawno w swojim nowym moto postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów. Stary olej miał pełno opiłek metalu. Nalałem nowy olej i zakręciłem starą śrube z metalową uszczelką. Po paru dniach zauważyłem, że dość sporo oleju wycieka ze skrzyni. Spuściłem jeszcze raz cały olej i znowu miał opiłki. Teraz w sumie mam dwa problemy. Pierwszy to to, że nie wiem co zrobić z tymi opiłkami. Drugi to taki, że nie wiem co dać jako uszczelke. Kolega mi doradzał, by włożyć pod starą uszczelke miedzianą. Pomysł wydawa mi się całkiem całkiem ale dalej cieknie. Co mam robić z tym fantem??? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opiłków - po prostu nowy olej wypłukał resztkę opiłków (pewnie i tak nie wszystkie) ze skrzyni. Nie ma sie co martwić. Można ewentualnie spróbować wrzucić magnes do naczynia z olejem - jeżeli tylko opiłki będą żelazne to na drugi dzień masz czyściutki olej który możesz spowrotem wlać o skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła guma spuchnie od oleju i się rozlezie. Korki i uszczelki wszelakie są wykonywane z gumy olejoodpornej. Korki można bardzo łatwo uszczelnić czerwonym silikonem czyli odpornym na wysokie temperatury. LEkko gwint korka i trochę lepiej krawędź dolegającą do podkładki aluminiowej. Dobrze jest ją wcześniej wyrównać. Ja tak zlikwidowałem wycieki spod obu korków skrzynki i jest git. Niestety w innych miejscach nadal cieknie :-(

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ja słyszałem, że olej jest żrący i wiele z gumy nie zostanie

 

Są specjalne silikony właśnie do uszczelniania silników -> pytaj w motoryzacyjnym. Super rzecz - odporny na wysoką temperaturę i bez dodatkowych uszczelek !!! Kiedy miałem pokancerowaną lewą pokrywę w WSc'e (po rozwiercaniu śruby) ten silikon mnie uratował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v[]artec]

Są specjalne silikony właśnie do uszczelniania silników -> pytaj w motoryzacyjnym. Super rzecz - odporny na wysoką temperaturę i bez dodatkowych uszczelek !!! Kiedy miałem pokancerowaną lewą pokrywę w WSc'e (po rozwiercaniu śruby) ten silikon mnie uratował...

 

Ja do doszczelniania uszczelek i silników używam silikonu Loctite 5920, tubka kosztuje coś koło trzydziestu zeta, ale wytrzymuje do 350 stopni. Nadaje się nawet do uszczelnienia wydechów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze

Stary olej miał pełno opiłek metalu

Stary przecież nikt tam nieczego nie piluje ,pewnie chodzi Ci o produkty scierania :(

Wracajac do tematu to :

weź kawałek starej detki nabij na srube i mocno przykreć powino pomóc! jak nie to weź przeledz do około dziury silikonem potem nałuz podkłake na srube i przykreć!

No comment,gosciu czy odluczysz sie wkoncu fuszery czy chesz klapsa

Korek spustowy powinien byc uszczelniny nie na gwincie ale pod łbem śruby.Najlepiej urzyc do tego podkladki z pcv,ktora mozna dostac w jakims technicznym markecie.

Te podkladki sa odpowiednikami metalowych normowanych podkladek takze do karzdego gwintu mozna dobrac prawidlową podkladke (ok 50 gr/szt)

Mozna ewentualnie zastosowac uszczelnienie na gwincie teflonem ale drozej wyjdzie jak ktos nie ma teflonu.Takie rozwiazanie stosuje sie obecnie w nowoczesnej automatyce gdzie teflon jest napylany na gwint

Polecam tez przykleic magnes do korka spustowego jak sie da

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...