Skocz do zawartości

Grand Prix Qataru - LIVE


Śliwa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A Tak ! Team Honda zamontowala Pedrosie lepsze czesci niz mistrzowi swiata :notworthy: :crossy: :)

 

Swoja droga ciekawi mnie z kad masz takie fachowe informacje ?

 

;)

 

Szanowny kolego:

 

Fast Bike Polska: www.fastbike.pl

Motorcycle Racer www.racermag.co.uk

Road Racer X www.roadracerx.com

 

To moi pracodawcy, którym dostarczam od kilku lat materiały związane z MotoGP (i nie tylko).

 

Gwarantuję Tobie, że wiem co piszę a informacje mam z pierwszej ręki - nie z zagranicznych gazet czy serwisów www a bezpośrednio od zawodników/członków zespołów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny kolego:

 

Fast Bike Polska: www.fastbike.pl

Motorcycle Racer www.racermag.co.uk

Road Racer X www.roadracerx.com

 

To moi pracodawcy, którym dostarczam od kilku lat materiały związane z MotoGP (i nie tylko).

 

Gwarantuję Tobie, że wiem co piszę a informacje mam z pierwszej ręki - nie z zagranicznych gazet czy serwisów www a bezpośrednio od zawodników/członków zespołów itp.

 

 

Szanowny Kolego !

 

Ladnie napisales ale mimo tego nie odpowiedziales mi na moje postawione pytanie

 

ile sezonow lub lat ma konstrulcja tego motocykla ?

 

Jakie stare czesci ?

 

pozdrawiam

 

:)

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Kolego !

 

Ladnie napisales ale mimo tego nie odpowiedziales mi na moje postawione pytanie

 

ile sezonow lub lat ma konstrulcja tego motocykla ?

 

Jakie stare czesci ?

 

pozdrawiam

 

:wink:

 

Konstrukcja RC212V ma powiedzmy rok czasu przy czym należy pamiętać, że wiele podzespołów, tak jak np. sprzęgło Hayden testował już rok temu w RC211V 990ccm.

 

Oczywiście niedawna Grand Prix Kataru była pierwszym wyścigiem tej konstrukcji ale musisz pamiętać, że w MotoGP i Formule 1 postęp technologiczny ma niesamowite tempo.

 

Praktycznie na każdą rundę zawodnicy zespołów fabrycznych otrzymują nowe podzespoły które testują w trakcie weekendu i tak dla przykładu:

 

Nicky dostał w Katarze nową owiewkę, a właściwie takie "uszy" doklejane z boku przedniej szyby na przedniej owiewce.

 

Dani dostał jako pierwszy (fabryczni zawodnicy zawsze dostają części jako pierwsi, reszta w zależności od wyników) nowe podzespoły do silnika V4 RC212V. Otrzymał je podczas testów IRTA. Nicky nie otrzymał tych bajerów ponieważ ma problemy z przodem z którymi nie może się uporać i HRC czeka aż Amerykanin najpierw poradzi sobie z tą kwestią.

 

Marco Melandri (prywatny zawodnik ekipy Honda Gresini) powiedział nawet w wywiadzie dla motogp.com iż spodziewa się dobrych wyników w tym roku "JEŚLI SZYBKO DOSTANIE CZĘŚCI Z KTÓRYCH OD TESTÓW IRTA KORZYSTA PEDROSA...." - i to powinno rozwiać wszystkie wątpliwości jeśli nie wierzysz w moje słowa (nie chce mi się szukać tej wypowiedzi na motogp.com ale pojawiła się ona przy okazji testów IRTA w Jerez więc jak pogrzebiesz, z pewnością na nią trafisz).

Edytowane przez mick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja RC212V ma powiedzmy rok czasu przy czym należy pamiętać, że wiele podzespołów, tak jak np. sprzęgło Hayden testował już rok temu w RC211V 990ccm.

 

Ze sprzeglem to Nicki ma juz prawie rok albo nawet ponad rok problemy. Widoczne bylo to podczas paru zeszlorocznych wyscigow. Z tego co mi wiadomo to Honda zaproponowala przejscie z poj >1000 na >800 dopiero pod koniec sezonu '06. Mogli co prawda miec juz gotowe plany / projekty ale maszyny definitywnie nie mieli.

 

Oczywiście niedawna Grand Prix Kataru była pierwszym wyścigiem tej konstrukcji ale musisz pamiętać, że w MotoGP i Formule 1 postęp technologiczny ma niesamowite tempo.

 

 

Aby mowic wiec o nowych / nowszych czesciach to te najpierw musza byc poddane sprawdzianowi w konkretnym wyscigu, a dopiero potem mozna mowic o tym, ze ten ma mowsze a ten ma starsze. W wypadku pierwszego wyscigu mozna jedynie powiedziec, ze Pedrosa mial inne czesci niz Hayden.

 

Praktycznie na każdą rundę zawodnicy zespołów fabrycznych otrzymują nowe podzespoły które testują w trakcie weekendu i tak dla przykładu:

 

i owszem ale chyba zgoduisz sie, ze czesci / podzespoly i ich nowe rozwiazania nikt nie produkuje / dorabia w czasie wyscigu miedzy wolnymi treningami. Cudow nie ma, na to trzeba czasu.

 

Nicky dostał w Katarze nową owiewkę, a właściwie takie "uszy" doklejane z boku przedniej szyby na przedniej owiewce.

 

Czyli nie nowa a tylko uszy co potwierdza moja teotie- inna na razie jeszcze nie wiadomo czy lepsza czy gorsza.

 

Dani dostał jako pierwszy (fabryczni zawodnicy zawsze dostają części jako pierwsi, reszta w zależności od wyników) nowe podzespoły do silnika V4 RC212V. Otrzymał je podczas testów IRTA. Nicky nie otrzymał tych bajerów ponieważ ma problemy z przodem z którymi nie może się uporać i HRC czeka aż Amerykanin najpierw poradzi sobie z tą kwestią.

 

Dotychczas myslalem, ze jako czlonek team'u obydwaj maja dostep do tych samych czesci / podzespolow i ciezko mi sie do tego ustosunkowac, ze Pedrosa ktory byl chyba na 3 lub 5 miejscu w kwalifikacji ogolnej zeszlego roku stoi wyzej od aktualnego mistrza swiata. poza tym Team dda w moim przekonaniu o obydwoch zawodnikow a nie tylko o jednego - tak sie nie wygrywa calosci.

 

Marco Melandri (prywatny zawodnik ekipy Honda Gresini) powiedział nawet w wywiadzie dla motogp.com iż spodziewa się dobrych wyników w tym roku "JEŚLI SZYBKO DOSTANIE CZĘŚCI Z KTÓRYCH OD TESTÓW IRTA KORZYSTA PEDROSA...." - i to powinno rozwiać wszystkie wątpliwości jeśli nie wierzysz w moje słowa (nie chce mi się szukać tej wypowiedzi na motogp.com ale pojawiła się ona przy okazji testów IRTA w Jerez więc jak pogrzebiesz, z pewnością na nią trafisz).

 

Melandri nie jest czlonkiem Team Honda i problem czesci dla innych teamow i grup jest mi znany. O to w ogole nie pytalem. Ten problem mial juz Biagi pare lat temu.

 

Powiem Ci Kolego szczerze duzo napisales ale niestety nic konkretnego. jedynei co podales to problemy ze sprzeglem od jakiegos czasu.

 

Teraz ja Ci powiem, ze nie jestem zastepca redaktora naczelnego Fast Bikei nie trudnie sie tym zawodowo. Moto GP traktuje jako przyjemne Hobby i b. lubie to ogladac.

 

Jezeli jednak jakas powazna firma tworzy nowy koncept motocykla w tak prestizowej klasie jak Moto GP to konstruktorzy definitywnie nie tworza czegos nowego na starych podzespolach czy czesciach a zwlaszcza jezeli wiadomo, ze z czescia czy podzespolem od roku sa problemy.

 

Zadalem Ci dwa proste pytania na ktore nie jastes w stanie mi odpowiedziec tylko mydlisz mi oczy jakimis pseudofaktami o ktore nie pytalem i ktore znam, zupelnie jak na zebraniu partyjnym. ( z wyjatkiem usz do owiewek ) , te jednak nie sa podzespolami jednostki napedowej.

 

Takimi wypowiedziami i nieodpowiadaniu na postawiane pytania bardzo niekorzystnie reprezentujesz firme w ktorej pracujesz.

 

Mam watpliwosci w Twoja Fachowosc i kompetencje. Rzut okiem na ilosc pracownikow redakcji i znany mi Backround mowi mi wiecej niz sie domyslasz.

z wyrazami szacunku

 

:D

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja RC212V ma powiedzmy rok czasu przy czym należy pamiętać, że wiele podzespołów, tak jak np. sprzęgło Hayden testował już rok temu w RC211V 990ccm.

 

Ze sprzeglem to Nicki ma juz prawie rok albo nawet ponad rok problemy. Widoczne bylo to podczas paru zeszlorocznych wyscigow. Z tego co mi wiadomo to Honda zaproponowala przejscie z poj >1000 na >800 dopiero pod koniec sezonu '06. Mogli co prawda miec juz gotowe plany / projekty ale maszyny definitywnie nie mieli.

 

Oczywiście niedawna Grand Prix Kataru była pierwszym wyścigiem tej konstrukcji ale musisz pamiętać, że w MotoGP i Formule 1 postęp technologiczny ma niesamowite tempo.

Aby mowic wiec o nowych / nowszych czesciach to te najpierw musza byc poddane sprawdzianowi w konkretnym wyscigu, a dopiero potem mozna mowic o tym, ze ten ma mowsze a ten ma starsze. W wypadku pierwszego wyscigu mozna jedynie powiedziec, ze Pedrosa mial inne czesci niz Hayden.

 

Praktycznie na każdą rundę zawodnicy zespołów fabrycznych otrzymują nowe podzespoły które testują w trakcie weekendu i tak dla przykładu:

 

i owszem ale chyba zgoduisz sie, ze czesci / podzespoly i ich nowe rozwiazania nikt nie produkuje / dorabia w czasie wyscigu miedzy wolnymi treningami. Cudow nie ma, na to trzeba czasu.

 

Nicky dostał w Katarze nową owiewkę, a właściwie takie "uszy" doklejane z boku przedniej szyby na przedniej owiewce.

 

Czyli nie nowa a tylko uszy co potwierdza moja teotie- inna na razie jeszcze nie wiadomo czy lepsza czy gorsza.

 

Dani dostał jako pierwszy (fabryczni zawodnicy zawsze dostają części jako pierwsi, reszta w zależności od wyników) nowe podzespoły do silnika V4 RC212V. Otrzymał je podczas testów IRTA. Nicky nie otrzymał tych bajerów ponieważ ma problemy z przodem z którymi nie może się uporać i HRC czeka aż Amerykanin najpierw poradzi sobie z tą kwestią.

 

Dotychczas myslalem, ze jako czlonek team'u obydwaj maja dostep do tych samych czesci / podzespolow i ciezko mi sie do tego ustosunkowac, ze Pedrosa ktory byl chyba na 3 lub 5 miejscu w kwalifikacji ogolnej zeszlego roku stoi wyzej od aktualnego mistrza swiata. poza tym Team dda w moim przekonaniu o obydwoch zawodnikow a nie tylko o jednego - tak sie nie wygrywa calosci.

 

Marco Melandri (prywatny zawodnik ekipy Honda Gresini) powiedział nawet w wywiadzie dla motogp.com iż spodziewa się dobrych wyników w tym roku "JEŚLI SZYBKO DOSTANIE CZĘŚCI Z KTÓRYCH OD TESTÓW IRTA KORZYSTA PEDROSA...." - i to powinno rozwiać wszystkie wątpliwości jeśli nie wierzysz w moje słowa (nie chce mi się szukać tej wypowiedzi na motogp.com ale pojawiła się ona przy okazji testów IRTA w Jerez więc jak pogrzebiesz, z pewnością na nią trafisz).

 

Melandri nie jest czlonkiem Team Honda i problem czesci dla innych teamow i grup jest mi znany. O to w ogole nie pytalem. Ten problem mial juz Biagi pare lat temu.

 

pozdrawiam

 

:D

 

Nie masz racji...

 

Po pierwsze, przejście na 800tki zostało przegłosowane przez MSMA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Motocykli) już na przełomie 2003/2004. Kiedy rozmawiałem z Carlo Fioranim (wówczas najważniejszym człowiekiem HRC w MotoGP) w połowie sezonu 2004, przyznał mi, że Honda ma już wytypowane dwa projekty silników które w kolejnych miesiącach miały zostać zbudowane i przetestowane celem wytypowania ostatecznego - oczywiście o takich testach nie pisze się w gazetach ani nie pokazuje się ich w telewizji bo są to tematy ściśle "tajne". Sam Fiorani nie chciał powiedzieć o jakie konfiguracje chodziło, ale dzisiaj wiem, że było to V3 i V4.

 

Problemów Haydena z sezonu 2006 nie chce mi się kolejny raz omawiać gdyż dokładnie opisałem to w naszym ekskluzywnym wywiadzie z Nickiem w listopadowo-grudniowym numerze Fast Bike Polska. Dodam nieskromnie, że byłem jednym z niewielu dziennikarzy którzy od początku sezonu odbywali regularne "debriefingi" z Amerykaninem podczas każdego dnia weekendu Grand Prix więc ten temat znam naprawdę dogłębnie i jak to mówią "From the horse's mouth".

 

Jeśli chodzi o części na sezon 2007. Poważnym problemem Hondy RC212V jest niska w porównaniu z konkurencją moc maksymalna. HRC postanowiło z rezerwą podejść do tematu mniejszych zbiorników paliwa i motor ich nowej maszyny nie jest specjalnie wyżyłowany, na co skarżyli się zawodnicy podczas testów (stąd też wspomniane przeze mnie "noski" które miały pomóc Haydenowi na końcu prostych - Pedrosa ich nie potrzebował ponieważ jest o wiele mniejszy i mieści się za owiewką nie wystając zza niej za bardzo).

 

Aby poprawić osiągi silnika HRC przygotowało części dzięki którym motor "kręci" się wyżej. Części te otrzymał Pedrosa i jego maszyna kręci się o kilkaset obrotów wyżej niż maszyna Haydena. Motocykl Nicky'ego jest też nieco mocniejszy niż maszyny zawodników prywatnych: Nakano, Melandriego i Eliasa, ale jest to różnica praktycznie niewyczuwalna biorąc pod uwagę jego większą wagę.

 

Może Cię zaskoczę ale do tej pory Michelin był wstanie wyprodukować w piątek w nocy kilkanaście sztuk ogumienia bazując się na danych z dwóch pierwszych treningów wolnych i przez noc przetransportować je na dowolny tor MotoGP w Europie tak aby czołowi zawodnicy (głównie Rossi ale nie tylko) mogli przetestować je podczas sobotniego treningu wolnego przed kwalifikacją. Na własne oczy widziałem kilka razy w poprzednim sezonie dostawcze Renault, którym te gumy przewożono z Clermont Ferrand. Właśnie w tym celu opracowano na ten sezon przepis od 31 oponach na weekend... Oczywiście nie da się wyprodukować na torze przez weekend nowego sprzęgła czy wałków rozrządu ale tempo prac rozwojowych nad motocyklami Grand Prix jest naprawdę niesamowicie szybkie.

 

Mylisz się także jeśli chodzi o wspieranie obu zawodników w zespole. Nie od dziś wiadomo iż ekipa Repsol Honda zawsze miała tylko jedną gwiazdę: W latach 90'tych był to Mick Doohan który jako pierwszy i jedyny miał dostęp do nowych części i cała reszta zawodników (głownie jego arcyrywal Alex Criville) mogli je otrzymać dopiero po przyzwoleniu Australijczyka. Później taką osobą był Valentino Rossi (zresztą w w minionym sezonie Yamaha nie dawała takiego samego wsparcia jego team-partnerowi Colinowi Edwardsowi i faworyzowała Włocha, do czego pod koniec roku otwarcie przyznał się manager Davide Brivio oraz sam Colin) a obecnie jest tą osobą Daniel Pedrosa.

 

Musisz pamiętać, że Daniel Pedrosa jest złotym dzieckiem Hondy. Wygrał dla nich trzy tytuły pod rząd w mniejszych klasach, jest oczkiem w głowie hiszpańskiego potentata petrochemicznego - REPSOL YPF oraz ogromną nadzieją swojego narodu na kolejne po siedmiu latach mistrzostwo w królewskiej klasie swojego rodaka.

 

Tymczasem Nicky Hayden trafił do MotoGP nieco przypadkiem kiedy jako świeżokoronowany mistrz AMA Superbike w 2002 roku podpisał z Yamahą list intencyjny na starty w MotoGP. Honda miała dwa tygodnie na złożenie kontroferty i musiała wcisnąć go do MotoGP... smutne ale prawdziwe. W 2004 roku niewiele brakowało a Hayden wylądowałby w ekipie satelickiej jednak jego równa jazda i gotowość do pokonywania ponad stu okrążeń dziennie podczas testów zagwarantowały mu pozycję w teamie Repsol Honda na sezon 2005 i 2006 kiedy to niespodziewanie wywalczył koronę, choć faworytem w zespole już był Pedrosa.

 

Tak to wygląda i nie są to bynajmniej historie wyssane z palca a najzwyklejszy zbiór faktów.

 

Powiem Ci Kolego szczerze duzo napisales ale niestety nic konkretnego. jedynei co podales to problemy ze sprzeglem od jakiegos czasu.

 

Teraz ja Ci powiem, ze nie jestem zastepca redaktora naczelnego Fast Bikei nie trudnie sie tym zawodowo. Moto GP traktuje jako przyjemne Hobby i b. lubie to ogladac.

 

Jezeli jednak jakas powazna firma tworzy nowy koncept motocykla w tak prestizowej klasie jak Moto GP to konstruktorzy definitywnie nie tworza czegos nowego na starych podzespolach czy czesciach a zwlaszcza jezeli wiadomo, ze z czescia czy podzespolem od roku sa problemy.

 

Zadalem Ci dwa proste pytania na ktore nie jastes w stanie mi odpowiedziec tylko mydlisz mi oczy jakimis pseudofaktami o ktore nie pytalem i ktore znam, zupelnie jak na zebraniu partyjnym. ( z wyjatkiem usz do owiewek ) , te jednak nie sa podzespolami jednostki napedowej.

 

Takimi wypowiedziami i nieodpowiadaniu na postawiane pytania bardzo niekorzystnie reprezentujesz firme w ktorej pracujesz.

 

Mam watpliwosci w Twoja Fachowosc i kompetencje. Rzut okiem na ilosc pracownikow redakcji i znany mi Backround mowi mi wiecej niz sie domyslasz.

z wyrazami szacunku

 

;)

 

Sorry, dopiero teraz to doczytałem...

 

Sprzęgło w motocyklu RC211V 2006 było testową wersją tego na sezon 2007 jednak jego bardziej kompaktowa budowa i inne umieszczenie wewnątrz ramy powodowały nadmierne nagrzewanie się i stąd brały się problemy Haydena - tak widoczne w drugiej połowie sezonu podczas startów (vide - GP Australii).

 

Ducati Desmosedici GP7 i Yamaha YZR-M1800 są praktycznie modelami motocykli z poprzedniego sezonu z silnikami 800ccm zastępującymi 990'tki co widać chociażby porównując zdjęcia. Yamaha postąpiła tak samo chociażby w roku 2002 kiedy w ramę od YZF500 wsadzono silnik o pojemności 980ccm i wypuszczono duet Biaggi/Checa na podbój nowej ery.

 

Gwarantuję Ci także, że metody pracy i mentalność japońskich inżynierów jest inna niż niemieckich nauczycieli i jeśli tego nie rozumiesz, proszę, nie obrażaj mnie!

 

Zapomnij o FB (gdzie o moim rzemiośle świadczą moje artykuły, wywiady itd. a nie nazwiska osób z którymi w dużym stopniu nie mam najmniejszego związku!) i rzuć okiem na stopki magazynów zagranicznych dla których pracuję: Motorcycle Racer, Road Racer X czy Cycle World gdzie współpracuję z takimi nazwiskami jak Alan Cathcart, Randy Mamola, Erico Borgio (autor najnowszej biografii Valentino Rossiego), Larry Cater, Chris Jonnun, John Brown, Dave Fern czy Gordon Ritchie. Jeśli te nazwiska nic Ci nie mówią to niestety nie masz pojęcia o kompetencjach i fachowości dziennikarzy zajmujących się motorsportami...

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Jak widze ta odpowiedzia potraktowales moje pytanie powazniej. Tak jak podalem, moto GP jest tylko bardzo milym sposoben spedzania czasu ogladajac wyscigi i treningi w TV. Moj kontakt z zawodnikami jest sporadyczny gdyz nie pracuje juz w firmie ktora sponsorowala niemieckich kierowcow moto GP.

 

Dziekuje za ustosunkowanie sie do moich zapytan. Moze zobaczymy sie podczas GP Niemiec kto wie ?

 

pozdrawiam

 

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zobaczymy sie podczas GP Niemiec kto wie ?

 

pozdrawiam

 

:flesje:

 

Oczywiście. Będę się kręcił po okolicy od środy do poniedziałku więc napewno znajdzie się czas. Mogę tylko przypuszczać, że chodzi o ekipę Dietera Staperta? :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIck...raz mi wpadła w ręce gazetka..zdaje się że to był Motorcycle Racer..był tam Twój duży wywiad z Keny Robertsem... miło było pokazać Angolom z którymi akurat siedziałem i powiedzieć ..patrzcie fajfokloki..to nasz człowiek napisał... . Odwalasz kawał dobrej roboty i jak dotąd można powiedzieć że jesteś chyba jedynym POlakiem w Moto GP... Chmielewski się nie załapał... i pewnie długo nikt się nie załapie dopóki w POlsce nie będzie torów i sponsorów... a śmię twierdzić że nie będzie... więc chwała Ci za to że chociaż możemy mieć newsy z pierwszej ręki...Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIck...raz mi wpadła w ręce gazetka..zdaje się że to był Motorcycle Racer..był tam Twój duży wywiad z Keny Robertsem... miło było pokazać Angolom z którymi akurat siedziałem i powiedzieć ..patrzcie fajfokloki..to nasz człowiek napisał... . Odwalasz kawał dobrej roboty i jak dotąd można powiedzieć że jesteś chyba jedynym POlakiem w Moto GP... Chmielewski się nie załapał... i pewnie długo nikt się nie załapie dopóki w POlsce nie będzie torów i sponsorów... a śmię twierdzić że nie będzie... więc chwała Ci za to że chociaż możemy mieć newsy z pierwszej ręki...Pozdro

 

Dzięki, takie komentarze wiele dla mnie znaczą bo nie jest to łatwa robota a i budżetem pokroju Polsatu Sport nie dysponuje ;-).

 

Mam nadzieję, że wkrótce Polskie nazwisko znajdzie się na liście startowej Grand Prix a Polska oszaleje na punkcie motocykli tak jak na punkcie F1 :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz mick, o nadzieii to jest takie przyslowie :icon_mrgreen:

 

kto by nie chcial Polakom kibicowac i jeszcze najchetniej na polskim torze.... ale moim zdaniem niepredko to nastapi. szkoda, ze takie sukcesy jak np Kubica nie sa przekuwane w jakies "systemowe" rozwiazania, ze nie mysli sie o przyszlosci. kluby jakies sa na pewno, dzialaja, nawet ktos sie pewnie sciga w tym kraju :D ale to ciagle wszystko po polsku jest robione :D

 

a moze sie myle? jesli ktos slyszal o jakichs fajnych inicjatywach, chetnie zbiore po glowie za powyzsze biadolwnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...