Skocz do zawartości

meczanika ogólna


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie może ktoś mi pomoże . Jadąc motorem przy prędkości 70 -80 km/h jeżeki puści się kierownicę motor zaczyna ona drgać , następnie drgania są coraz silniejsze kierownicą mocno rzuca, co może być przyczyną może ktoś miał taki problem i wie jak temu zaradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego typu sa to drgania, przod - tyl, czy na boki ?

Obejrzyj dokladnie przednia opone i napisz jak wyglada jej zuzycie.

 

Adam M.

 

 

Opony nówki wymienione motor był w serwisie i nie znają przyczyny drgań. Kierownicą rzuca na boki co wprawoaw ruch cały motor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe przyczyny:

Zużyta opona,

źle wyważone koło albo w ogóle niewyważone po założeniu nowej opony

źle założona opona - nierówno weszła na obręcz, czasem trudno to dostrzec ale jak się przyjrzysz dobrze...

opona założona w odwrotnym kierunku

uszkodzona/krzywa felga

zużyte łozyska kól

żużyte lub luźne łożyska w głowce ramy

Napięcia powstałe w zawieszeniu podczas niedpowiedniej kolejności montażu i dokręcania poszczególnych elementów

wadliwe łożyskowanie tylnego koła lub wahacza

złe ustawienie tylnego koła -nieosiowo

 

Mam taki sam problem ale spowodowany jest wypadkiem sprzed kilku miesięcy, bo przed było OK, zmieniłem wygiete lagi a shimmy nadal jest i juz to olewam bo nie chce mi się z tym bawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe przyczyny:

Zużyta opona,

źle wyważone koło albo w ogóle niewyważone po założeniu nowej opony

źle założona opona - nierówno weszła na obręcz, czasem trudno to dostrzec ale jak się przyjrzysz dobrze...

opona założona w odwrotnym kierunku

uszkodzona/krzywa felga

zużyte łozyska kól

żużyte lub luźne łożyska w głowce ramy

Napięcia powstałe w zawieszeniu podczas niedpowiedniej kolejności montażu i dokręcania poszczególnych elementów

wadliwe łożyskowanie tylnego koła lub wahacza

złe ustawienie tylnego koła -nieosiowo

 

Mam taki sam problem ale spowodowany jest wypadkiem sprzed kilku miesięcy, bo przed było OK, zmieniłem wygiete lagi a shimmy nadal jest i juz to olewam bo nie chce mi się z tym bawić

 

 

Motor był wSerwisie SUZKI w Warszawie robiono tam pomiar ramy, sprawdzali łożyska , wahacze, wszystko wymienili nowe opony, za które nawet nie wzięli pieniędzy i stwierdziliże jest OK jednak okazało się że nie ma poprawy. A przy okazji poniszczyli mi motor. Teraz próbuję utwardzić motor skręciłam amortyzator centralny na maksa a z przodu podlożyłam gróbe okładki pod sprężyny podpowiedzial mi to Serwis SUZUKI z Piaseczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor był wSerwisie SUZKI w Warszawie robiono tam pomiar ramy, sprawdzali łożyska , wahacze, wszystko wymienili nowe opony, za które nawet nie wzięli pieniędzy i stwierdziliże jest OK jednak okazało się że nie ma poprawy. A przy okazji poniszczyli mi motor. Teraz próbuję utwardzić motor skręciłam amortyzator centralny na maksa a z przodu podlożyłam gróbe okładki pod sprężyny podpowiedzial mi to Serwis SUZUKI z Piaseczna

 

Jedno jest pewne, musisz trzymać ręce na kierownicy. Czy przy większych prędkościach też się tak dzieje?

Może po prostu sama kierownica przy tych obrotach silnika wpada w drgania własne, które się nakładają i zaczyna się telepać coraz bardziej. Tak dla własnego przekonania spróbuj zamocować ciężarki na końcach kierownicy i zobaczysz wtedy co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja bym zaczął od najprostrzej rzeczy czyli sprawdzenia przedniego koła. Jeżeli opony nówki, to tak jak koledzy wcześniej pisali trzeba jeszcze raz sprawdzić czy jest dobrze wyważone. Skoro to był taki super serwis, to może po prostu żle wyważyli koło. Przy okazji sprawdzisz czy felga przypadkiem nie jest krzywa. Jeżeli byś miała za miękkie zawieszenie niestabilność pojawiałyby się przy większych prędkościach niż 70-80.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja bym zaczął od najprostrzej rzeczy czyli sprawdzenia przedniego koła. Jeżeli opony nówki, to tak jak koledzy wcześniej pisali trzeba jeszcze raz sprawdzić czy jest dobrze wyważone. Skoro to był taki super serwis, to może po prostu żle wyważyli koło. Przy okazji sprawdzisz czy felga przypadkiem nie jest krzywa.

Pzdr.

No może faktycznie koło nie zostało dobrze sprawdzone i ma bicie. Jak już masz z tym tyle kłopotów to można sprawdzić najpierw bicie samego koła, bez opony a dopiero potem założyć oponę i wyważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...