rider143 Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Witam, jak w temacie. Silnik (gpz500s) podczas jazdy dzwonił. Zdjąłem głowicę i okazało się że lewy tłok ma dość duży luz-podczas ustawienia go w GMP można nim poruszac w górę i w dół około 2mm. Na tłoku widoczne są niewielkie ślady po spotkaniu z głowicą. Wszystko wskazuje na to że tłok ma luz na łożyskowaniu tłok-korbowód. Czy można to naprawić bez rozbierania całego silnika? Jak zdjąć blok cylindrów? Na czym łożyskowany jest tłok na korbowodzie? Tulejka, łożysko rolkowe? Czy można kupić samą uszczelkę pod głowicę? Ile może kosztowac i gdzie tego szukać (mieszkam w Lublinie)?Chciałbym zrobić silnik jak najmniejszym kosztem i w jak najkrotszym czasie, co dalej robić? Czy wystarczy samo zdjecię bloku cylindrów aby wymienić co trzeba w tym łożyskowaniu tłok cylinder? Prosze o wskazówki.rider143 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Nie sadze zeby 2mm to byl luz na sworzniu - raczej na lozysku korbowodowym.Tanio nie bedzie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 wyjmij silnik z ramy i odkręć miskę olejową , wtedy będziesz miał widok na wał i korbowody - okreslisz gdzie i ile jest luzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider143 Opublikowano 7 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 rzeczywiscie tanio nie bedzie, rozebralem juz caly silnik-potrzebuje kompletu panewek-głowne i korbowodowe- (gdzie i za ile mozna kupic?) oraz musze cos wykąbinowac z wałem gdyz jest konkretnie "zjechany" na lewym wykorbieniu. Roznica srednic miedzy jednym a drugim wykorbieniem wynosi 0,8 mm. Ma ktos pomysl co z tym robic? Napawac i pochromowac? Czy moze szlifowac i jakis nadwymiar panewek? Czy od razu dac sobie spokoj i szukac innego walu, kupic nowe panewki i skladac? Czekam na porady, z gory dzieki za poswiecony mi czas.rider143 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 (edytowane) Najtaniej ?W Wwie jest zaklad ktory waly szlifuje i azotuje, dorabia panewki korbowodowe, glowne raczej kupilbym oryginalne, jezeli czopy trzymaja wymiar.Najlepiej nowy wal i panewki.Posrednio kupic dobry, uzywany wal w Niemczech.Kolega Yahoo ma dol silnika do sprzedania, moze odezwij sie do niego. Adam M. Edytowane 8 Marca 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Jeżeli 0.8mm to może rozejrzyj sie za jakimś silnikem. Coś mi sie wydaje że jeżeli tak mocno uszkodzony jest wał to reszta też będzie nie najlepsza. Władujesz kupę kasy i efekt będzie marny bo żeby zrobić wszystko na cacy trzeba jeszcze większej kupy. Ja bym szukał jakiegoś rozbitka. Nie koniecznie ten sam model. Może jakaś nowa 600. Jak kupisz całe rozbite moto będziesz miał wszystkie podzespoły do zrobienia jakiejś przekładki (gaźniki moduł itp.) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider143 Opublikowano 9 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 wszystko wskazuje na to ze zapchal sie otwor smarujacy w wale korbowym i zatarla sie panewka.Na allegro nie moge znalesc ani silnika ani walu,nawet uszczelek tam nie maja.Sprobuje naprawic wal jesli nie bede mogl kupic innego i jakos to poskladac. moze mnie ktos skontaktowac z uzytkownikiem Yahoo?Bylbym wdzieczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.