Yolaos Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Cze! W zasadzie pytanko do JE Pipcyka.Przeczytawszy jego artykuł zwaliła mnie z nógdokumentacja przeróbki ruska....No cóż na razie mogę pomażyć o takim tuningumojego moto, ale już niedługo.Pisał JE Pipcyk o ważeniu korbowodów itd.a takżeo wyważeniu statycznym( coś tam miałem na laborkach na uczelni).Chodzi mi o praktyczne aspekty-czy można w warunkach domowo-warsztatowych np.wyważyć za pomocą jakiegoś własnej roboty przyrządu wał po odchudzeniu.Czym np.zważyć tak dokładnie wał,tłok,korbowód i jakie są zalecane np.stosunkiwagowe między nimi.Ciekawi mnie to baaaardzo. Dzięki za ewentualne oświecenie.Nara 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2003 He he JE Pipcyk udzielił zgody na audięcję. Nie przesadzaj. W wale silnika boxer sprawa jest prostsza , ponieważ wał jest symetryczny, i wystarczy po odchudzeniu wału doprowadzić do tego aby waga stóp i główek korbowodów była jednakowa, no i oczywiście ogólnie całych korbowodów także. Z dwusuwami jest trudniej. Polecam książkę T.Rychtera „Karting” jest tam o wyważaniu wału dokładnie opisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yolaos Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Jeszcze raz. Co do tej książki - jest to publikacja dostępna jescze w księgarni czy tylko już zostaje biblioteka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Raczej tylko biblioteka. Na pewno nie maj jej w księgarniach. Posiadam ta książkę ale jej niestety nie pożyczę, wole się z nią nie rozstawać. Mogę ewentualnie zrobić ksero interesującego Cię rozdziału. Ale poszukaj w bibliotekach może znajdziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Swego czasu na temat wyważania było coś w ŚM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 czescNo pewnie ze mozesz sobie wywazyc w warunkach warsztatowych rozne rzeczy,ale tylko statycznie .Polecam ksiazki z zakresu Teoria Mechanizmów i MaszynJesli masz tam w warsztacie szlifierke to powinienes wiedziec jak sie wywaza statycznie sciernice.i tak samo sie postępuje z innymi rzeczamiPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yolaos Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 CZe Jeszcze jedno egzystencjalne zagadnienie.A propos tego ważenia tłoków itd.jaką wagą to ważyć?Albo gdzie tanio kupić cuś takiego.(Mam tylko łazienkowąale ma dokładność do jednej półtuszy) Pozdro P.S.Aha, Pipcyk mam pytanie o obróbkę cieplną.W tej chwili mam dostęp do pieca oporowego do wypalania ceramiki i chciałbym pytnąć jak zrobiłeś obróbkę cieplną kół zębatych pompy oleju w TWOIM CACKU no i czy w/w piec się do tego nadaje? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Kurczę piec powianiem mieć atmosferę ochronną inaczej detal po prostu się utleni. No chyba że po obróbce cieplnej przewidujesz jeszcze jaką obróbkę skrawaniem , np. szlifowanie. Ale sa na to jeszcze inne sposoby, np. umieszczenie detalu z metalowej skrzynce z pyłem żeliwnym. Trzeba tylko zrobić korektę na długość czasu wygrzewania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.