wojtekkkk Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Tak jak w tytule mam przeciągnięty gwint w misce olejowej - śruba spustu oleju. Po dokręceniu śruba "puszcza" olej. Zakręciłem używając podkładki miedzianej i narazie jest sucho ale muszę zrobić do porządku. Czy macie jakieś pomysły.. Zorientowałem się w zestawach Helicoil'a (sprężynki wkręcane w gwint), ale wówczas musiałbym ściągać miskę. Innym wyjściem byłoby zastosowanie płynnego metalu i przegwintowanie, ale nie używałem tego nigdy w praktyce.... - jak to się sprawuje w praktyce?Nie chciałbym stosować środków zapobiegających odkręcaniu śrub - za kilka miesięcy trzeba będzie odkręcić i wtedy nie chciałbym mieć niespodzianki. Dane techniczne: gwint M14x1,5. W przypadku zastosowania kompletu Helicioil'a konieczne przegwintowanie na M16x1,5 a następnie wkręcenie "sprężynki" o średnicy wewnętrznej M14. Dziękuję za wszelkie sugestie. Aha jeszcze jedno pytanie, czy korek spustu w XJ600S Diversion 98r, nie posiada w sobie magnesu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 W Larsson-ie korek M16 x 1,5 z magnesem kosztuje 26 zł .Wystarczy więc tylko przegwintować i juz .Taki Helicioil to chyba wyjdzie drożej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 W sklepie z śrubami kupisz śrubę M16x1.5 z ok 2zł ale nie będzie miała magnesu. Daj sobie spokój z naprawą gwintu czy jakimś klejeniem. Zrób gwint M16x1.5 i tyle. To czy zastosujesz korek z larssona czy zwykłą śrubę zależy od twojej kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lehoom Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 No fakt że do gwintowania to i tak najlepiej sciągnąć miskę zeby zadne opiłki sie nie dostały do wewnatrz silnika. Jak bedziesz gwintował to zastosuj gwitn o jak najmniejszym skoku czyli najdrobniejszy jaki możesz - długść zwojów gwintu wpływa na jego trwałość, ale to chyba oczywiste. Opcja z wkładkami to drugie wyjście -kosztuje więcej a wcale nie jest lepsze niż nowy gwint. Stosuje się to w polaczeniach gdzie konkretna srednica śruby/gwintu musi zostać bez zmian, a tu w przypadku spustu oleju nie ma konkretnych wymagań. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 kompletu Helicioil'a Mozecie mi o cos wiecej napisac o tych zestawach?? Jakie ceny?? a najlepiej jakas stronke :buttrock: Jakos nigdy nie bylo okazji blizej przyjzec sie temu :icon_twisted: :icon_biggrin: A co do korka to przegwintuj po prostu na wiekszy rozmiar.Najlepiej gwint drobnozwojowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekkkk Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Cześć kolego jeśli chodzi o komplet Helicoil'a to można pytać w dobrym sklepie narzędziowym. Ja znalazłem na allegro, np u tego gościa (tak swoją drogą to atrakcyjne ceny): http://www.allegro.pl/item170134697_napraw...25_nowosc_.html Można również kupić komplet w skład którego wchodzi: wiertło o odpowiedniej średnicy, gwintownik, kilka "spręzynek danego rozmiaru oraz taki wkrętak umożliwiający wkręcenie sprężynki. Ale cena kompletu wynosi około 150zł w zalezności od średnicy więc sporo. Rozsądne wyjście to zakup samych sprężynek. Jeśli ktoś pochodzi z woj. podkarpackiego to mogę polecić znajomego u którego można dostać komplet gwintowników na daną średnicę i skok za około 25zł. Tak więc najtaniej Ci wyjdzie kupić sobie odpowiednie sprężynki a resztę zrobić samemu. pozdrawiam. Wojtek A sezon już tuż tuż. Do zobaczenia na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Helicoil jest o wiele odporniejszym rozwiazaniem od jakiegokolwiek gwintu nacietego w alu w ktory wkrecasz stalowa srube.Wynika to stad ze gwintem tutaj rowniez jest stalowa sprezyna.Ale jest to rowniez o wiele drozsze rozwiazanie i nie wiem, czy w Polsce sprzedaja pojedyncze sprezyny, u mnie wystepuja tylko komplety sprezyn za bardzo konkretna cene do zakupu przez warsztaty. Adam M. PS Do jakielkowiek naprawy treba zdjac miske, inaczej nic sie nie da zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekkkk Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Dla zainteresowanych: Są dostępne pojedyncze sztuki - patrz mój poprzedni post. Koszt pojedynczej sprężynki to około 4zł + wysyłka, będzie tego w sumie około 11-12zł, gdy tylko jedna sztuka. Ale mam tutaj jeszcze jedno pytanie: Aby założyć Helicoila muszę ściągnąć miskę, przewiercić większym wiertłem, i tutaj moje pytanie, czy w XJ600S DIversion jest tam jeszcze tyle "materiału" że będę mógł rozwiercić otwór i wkręcić sprężynkę?? Pytanie do tych którzy mieli miskę na wierzchu: jak to tam wygląda? Czy spokojnie mogę zabrać się do wiercenia? Oczywiście i tak będę musiał ściągnąc miskę i wtedy sam to zobaczę, jednak chciałbym wiedzieć wcześniej, wówczas mógłbym skompletować wszystkie potrzebne elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Spokojnie ściągaj. Materału jest tam dookoła dosyć. Właśnie na dniach miałem taki sam przypadek, tylko że mi pan fachowiec za pół litra zrobił. Nawet nową śrubę zrobił na tokarce skubaniec... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Cześć kolego jeśli chodzi o komplet Helicoil'a to można pytać w dobrym sklepie narzędziowym. Ja znalazłem na allegro, np u tego gościa (tak swoją drogą to atrakcyjne ceny):http://www.allegro.pl/item170134697_napraw...25_nowosc_.html Można również kupić komplet w skład którego wchodzi: wiertło o odpowiedniej średnicy, gwintownik, kilka "spręzynek danego rozmiaru oraz taki wkrętak umożliwiający wkręcenie sprężynki. Ale cena kompletu wynosi około 150zł w zalezności od średnicy więc sporo. Rozsądne wyjście to zakup samych sprężynek. Jeśli ktoś pochodzi z woj. podkarpackiego to mogę polecić znajomego u którego można dostać komplet gwintowników na daną średnicę i skok za około 25zł. Tak więc najtaniej Ci wyjdzie kupić sobie odpowiednie sprężynki a resztę zrobić samemu. pozdrawiam. WojtekDzieki za odpowiedz :icon_twisted: Spokojnie ściągaj. Materału jest tam dookoła dosyć. Właśnie na dniach miałem taki sam przypadek, tylko że mi pan fachowiec za pół litra zrobił. Nawet nową śrubę zrobił na tokarce skubaniec... Chyba najtansze i calkiem dobre wyjscie :biggrin: Sam bym tak zrobil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.