jannikiel Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Ooo Pompka dzieki( bo ja musialbym swa babe prosic o wypozyczenie aparata).Z rzeczy brakujacych- to potrzebne gumy na podnozki(porwane), troche przewodow, naprawa oswietlenia- w tej chwili jak w Junaku- ciagle brak, poprawienie linki gazu i takie tam, no gaznik to musowo bo zaklajstrowany- odpalilim go "na sile" chodzil jakby musial- w sumie po dopieszceniu Adam powiedzial ze tym "staruszkiem" bedzie jezdzil- aha ma calkiem niezle przednie dwurozpierakowe hamulce bebnowe- blokuje kolo:-))). Pozdr. Janek Klekotek 748 S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Wszystkie czesci dostaniecie w Anglii ( np Domiracer ).Jak ktos chce nim jezdzic to trzeba wprowadzic troche unowoczesnien.Najpierw jednak chce zobaczyc zdjecie, zeby zorientowac sie co to dokladnie jest. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Adam powiedzial ze zrobi zdjecia i wrzuci mi na poczte- jak bede mial mogie komus podeslac by tu wkleil- ja nie bardzo wiem jak...Gaznik 1 sztuka Amala-instalacja 12 Volt, zbiornik paliwa w puszce na podobe starej CB 750, i smarowanie z tej banki lancucha napedowego- ktore podobno przyczynialo sie do nadmiernego ubytku oleju...Jakos jednak nie sika z niego oliwa- wiec mam nadzieje ze przeprowadzano jakies niezbedne modyfikacje- tuning nas nie interesuje- jedynie aby sprawnie mozna by sie nim poruszac- skoro jest taki zwawy- ma duzy plus u mnie jest lekki- o jakies 70- 80 kg od nowego Bonnewila i to wyraznie czuc...szkoda tylko ze to nie Duc SS750-900 z 1975:-)))Pozdr. Janek Klekotek 748 S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 No juz mam zdjecia- komu wyslac by wkleil formaty jpg kazde ok 120kb.Pozdr. Janek Klekotek 748 S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Mozesz mi wyslac na poczte [email protected], albo daj linka do zdjec. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Zaraz bede wysylal- formaty jednak od 128 do 180 kb.Namawiam chlopakow by nie malowali sprzeta zostawili oryginalny lakier- ktory niezle wyglada a dodaje maszynce uroku:-))Pozdr. Janek Klekotek 748 S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Zupelnie slusznie - oryginalny lakier + kalkomanie nie tylko dodaje uroku ale i wartosci temu motocyklowi.To rzeczywicie Tiger z 69r rowiesnik mojej BSA A 65 z 70.Mamy te samo przednie zawieszenie z kolem, z jednym z najlepszych hamulcow bebnowych w owczesnych czasach, te same zegary, gaznik i osprzet elektryczny. Gaznik to Amal Concentric 930 o przelocie 30mm bardzo prosty ale rowniez tanio wykonany. Stop z ktorego jest zrobiony jest stosunkowo miekki i zbyt silne przykrecenie go do kolektora powoduje skrzywienie korpusu i zacinanie sie przepustnicy w polozeniu otwartym, co grozi "przekreceniem" silnika. Miedzy kolektorem i gaznikiem znajduje sie oring i to on powinien uszczelniac to przejscie z gaznikiem przykreconym na tyle lekko by dal sie ruszyc reka naokolo osi.Dodatkowo powinien miec on gruba przekladke z uszczelkami po obu stronach zabezpieczajaca przed gotowaniem benzyny, czego wasz nie ma.Jeszcze jednym problemem gaznika jest wykonanie przepustnicy z tego samego materialu co korpus. Prowadzi to do szybkiego powstania luzow miedzy oboma elementami i niemoznosc ustawienia wolnych obrotow.Dysza wolnych obrotow w tym gazniku jest ukryta wewnatrz korpusu i prawie niedostepna, a musi byc czysta dla uzyskania wolnych.Potem podam ci link do strony z przekrojami gaznika i metodami usprawnien w ewentualnej obsludze. Jesli chodzi o elektryke to macie jednofazowy, 2 przewodowy altek Lucasa z mostkiem prostowniczym i dioda Zenera. Rotor alternatora trzeba sprawdzic ze wzgledu na sile magnesow i jak dobrze siedza one w korpusie rotora, oprocz tego czy na calym obwodzie statora jest odpowiedniej szerokosci szczelina miedzy nim a rotorem. Ja caly uklad regulacji pradu z mostkiem i dioda wyrzucilem i zamienilem na zalany regler jednofazowy typu "uwalacz na mase" stosowany w japonii - dziala bez pudla.Uklad zaplonowy jest albo mechaniczny z przerywaczami i mechanicznym przyspieszaczem albo dosc prymitywny uklad elektroniczny Boyera, ktory nie dziala gdy napiecie w instalacji spadnie ponizej 12V.Silnik, skrzynie i sprzeglo mamy rozne, ale sa duze podobienstwa: - silnik Triumpha jest dlugoskokowy, z dwoma walkami rozrzadu po obu stronach cylindra i dosc skomplikowana i trudna do uszczelnienia glowica.Wal korbowy na dwoch lozyskach tocznych ze smarowaniem przez czop od strony rozrzadu jest zwykle bezproblemowy, korbowody aluminiowe na panewkach wymagaja zastosowania pelnoprzeplywowego filtra oleju i wlaczenia go w instalacje co zdecydowanie przedluza przebiegi miedzy remontowe panewek. - Sprzeglo i skrzynia rozwiazane bardzo podobnie do Junaka, kazdy z tych zespolow wymaga innego oleju. Skrzynia chodzi na oleju 80 / 90 do przekladni, sprzeglo z pierwotnym przniesieniem napedu na ATF.Wasz motor moze miec przerobke na ten sam olej w silniku i sprzegle - w tym wypadku trzeba stosowac olej mineralny SAE 10W40, bo angielskie okladziny cierne starego typu slizgaja sie na syntetykach. Motocykl przed rozpoczeciem uzytkowania radze bardzo dokladnie sprawdzic, przerabiajac instalacje elktryczna w taki sposob zeby wyeliminowac angielskie zlaczki "kulowe" i podejrzane o przegrzanie przewody, a przelaczniki dokladnie odrdzewic i nasmarowac. Zapobiegnie to nieprzyjemnym niespodziankom w czasie jazdy spowodowanym przez rozlaczajace sie pod wplywem wibracji zlaczki. Jezeli sa w instalacji oryginalne duze cewki Lucasa to tez radze je wyrzucic i zastosowac jaks podwojna cewke ze starej japonii. Lampa przednia wymaga zmiany odblysnika i zarowki zeby naprawde oswietlala droge na zestaw halogenowy. To na razie tyle, jak bedziecie mieli jakies pytania to piszcie.Angliki wbrew pozorom to calkiem inna para kaloszy niz japonia i wymagaja o wiele wiecej grzebania, zeby dalo sie nimi jezdzic na codzien. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Adamie jestes Wielki- dzieki bardzo za porady- skrzetnie je zanotowalem i przekaze dalej- mysle ze przy pomocy Ryska da sie( chyba w zime) tak poprzerabiac Angola- by byl w miare bezproblemowy. Pozdr. Janek Klekotek. Ps. Nastepny interesujacy nas klasyk- Ducati SS 900 z 1976 roku stoi juz 23000 $ a zostalo 3 dni do konca aukcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 co do cewki adamie jesteśmy w polsce :) Fiat 126P:PPPP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Nie wiem czy trzeba cewki wyrzucac skoro daja dobra iskre- uklad jest na przerywaczach, jesli chodzi o gaznik jest tam jakas przekladka-a dodanie jeszcze jednej- nie wiem czy jest mozliwe- bo malo jest miejsca za filtrem powietrza...Gdzie mozna dostac naklejki- np na zbiornik oleju(stara malo widoczna) informujaca co ile trzeba wymieniac itp.A sam gaznik to chyba z jakiegos miekkiego Znalu jest- rzeczywiscie wystarczy "ostrzej na niego popatrzec" juz sie wygina-narazie chlopaki sa na etapie dogrania spraw formalnych- by wsio w papierach gralo...i mozna bylo smigac.Reszte zrobi sie w wolnych chwilach.Dzieki jeszcze raz za rady. Pozdr. Janek Klekotek 748 S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Jezeli macie uklad na przerywaczach i jest to uklad z dwoma przerywaczami to oczywiscie wszystko mozna zostawic, pilnujac tylko zeby zarowno krzywka jak i mechaniczny przyspieszacz byly nasmarowane i ruchome.Ze zdjec przekladka wygladala "chudo" na moje oko, ale moze daje rade.Latwym testem jest po jezdzie dotknac do komory plywakowej gaznika, zeby sprawdzic jak jest goraca. W razie czego nie dodaje sie drugiej tylko robi grubsza. Czy teraz juz wiesz dlaczego stara japonia ( nie mowiac o nowej ) od poczatku miala gumowe krocce ssace i laczniki instalacji w postaci plastikowych zatrzaskow ?Naklejki, to nie wiem czy tego typu sa w handlu, wejdz na strone www.domiracer.com, potem w dzial "decals & transfers" i poszukaj co maja do Triumpha. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Ano wiem bo mialem stara japonie- szkoda ze wzgledy finansowe nie pozwalaly mi sobie tych sprzetow zostawic...ale ma sie tera wymarzonego Klekota:-)))Jeszcze raz dzieki... POzdr. Janek Klekotek 748 S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Jeszcze kilka zdjec z remontu silnika Triumph Bonneville z 68 r w profesjonalnym warsztacie zajmujacym sie starymi motocyklami w Atlancie.Specjalnie dla Janka: http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam.../triumphRF7.jpg http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam.../triumphRF6.jpg http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam.../triumphRF5.jpg http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam.../triumphRF4.jpg http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam.../triumphRF2.jpg http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam.../triumphRF9.jpg I jeszcze ogolny widoczek warsztatu,Czy ktos rozpozna motocykle na zdjeciach ? http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam.../triumphRF1.jpg Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 nie poznaje motocykli ale kurcze warsztat wyglada pokaźnie!! Praca w takim warsztacie to raczej przyjemnosc niz obowiazek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 (edytowane) Pierwszy z prawej Vincent- chyba Rapid- nie pamietam ktory mial czarny blok a ktory bialy, potem chyba wczesny Manx, albo International, a ten ostatni tez Norton? Albo Bsa-Dzieki za zdjecia- my do takiego standartu dazymy- obawiam sie tylko ze mozemy nie zdarzyc-Rychy juz 50 tke ma:-))).Pozdr. Janek Klekotek 748 S. Edytowane 23 Sierpnia 2007 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.