Skocz do zawartości

Angliki


Adam M.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ooo Pompka dzieki( bo ja musialbym swa babe prosic o wypozyczenie aparata).

Z rzeczy brakujacych- to potrzebne gumy na podnozki(porwane), troche przewodow, naprawa oswietlenia- w tej chwili jak w Junaku- ciagle brak, poprawienie linki gazu i takie tam, no gaznik to musowo bo zaklajstrowany- odpalilim go "na sile" chodzil jakby musial- w sumie po dopieszceniu Adam powiedzial ze tym "staruszkiem" bedzie jezdzil- aha ma calkiem niezle przednie dwurozpierakowe hamulce bebnowe- blokuje kolo:-))). Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam powiedzial ze zrobi zdjecia i wrzuci mi na poczte- jak bede mial mogie komus podeslac by tu wkleil- ja nie bardzo wiem jak...

Gaznik 1 sztuka Amala-instalacja 12 Volt, zbiornik paliwa w puszce na podobe starej CB 750, i smarowanie z tej banki lancucha napedowego- ktore podobno przyczynialo sie do nadmiernego ubytku oleju...

Jakos jednak nie sika z niego oliwa- wiec mam nadzieje ze przeprowadzano jakies niezbedne modyfikacje- tuning nas nie interesuje- jedynie aby sprawnie mozna by sie nim poruszac- skoro jest taki zwawy- ma duzy plus u mnie jest lekki- o jakies 70- 80 kg od nowego Bonnewila i to wyraznie czuc...

szkoda tylko ze to nie Duc SS750-900 z 1975:-)))Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupelnie slusznie - oryginalny lakier + kalkomanie nie tylko dodaje uroku ale i wartosci temu motocyklowi.

To rzeczywicie Tiger z 69r rowiesnik mojej BSA A 65 z 70.

Mamy te samo przednie zawieszenie z kolem, z jednym z najlepszych hamulcow bebnowych w owczesnych czasach, te same zegary, gaznik i osprzet elektryczny. Gaznik to Amal Concentric 930 o przelocie 30mm bardzo prosty ale rowniez tanio wykonany. Stop z ktorego jest zrobiony jest stosunkowo miekki i zbyt silne przykrecenie go do kolektora powoduje skrzywienie korpusu i zacinanie sie przepustnicy w polozeniu otwartym, co grozi "przekreceniem" silnika. Miedzy kolektorem i gaznikiem znajduje sie oring i to on powinien uszczelniac to przejscie z gaznikiem przykreconym na tyle lekko by dal sie ruszyc reka naokolo osi.

Dodatkowo powinien miec on gruba przekladke z uszczelkami po obu stronach zabezpieczajaca przed gotowaniem benzyny, czego wasz nie ma.

Jeszcze jednym problemem gaznika jest wykonanie przepustnicy z tego samego materialu co korpus. Prowadzi to do szybkiego powstania luzow miedzy oboma elementami i niemoznosc ustawienia wolnych obrotow.

Dysza wolnych obrotow w tym gazniku jest ukryta wewnatrz korpusu i prawie niedostepna, a musi byc czysta dla uzyskania wolnych.

Potem podam ci link do strony z przekrojami gaznika i metodami usprawnien w ewentualnej obsludze.

 

Jesli chodzi o elektryke to macie jednofazowy, 2 przewodowy altek Lucasa z mostkiem prostowniczym i dioda Zenera. Rotor alternatora trzeba sprawdzic ze wzgledu na sile magnesow i jak dobrze siedza one w korpusie rotora, oprocz tego czy na calym obwodzie statora jest odpowiedniej szerokosci szczelina miedzy nim a rotorem.

Ja caly uklad regulacji pradu z mostkiem i dioda wyrzucilem i zamienilem na zalany regler jednofazowy typu "uwalacz na mase" stosowany w japonii - dziala bez pudla.

Uklad zaplonowy jest albo mechaniczny z przerywaczami i mechanicznym przyspieszaczem albo dosc prymitywny uklad elektroniczny Boyera, ktory nie dziala gdy napiecie w instalacji spadnie ponizej 12V.

Silnik, skrzynie i sprzeglo mamy rozne, ale sa duze podobienstwa:

- silnik Triumpha jest dlugoskokowy, z dwoma walkami rozrzadu po obu stronach cylindra i dosc skomplikowana i trudna do uszczelnienia glowica.

Wal korbowy na dwoch lozyskach tocznych ze smarowaniem przez czop od strony rozrzadu jest zwykle bezproblemowy, korbowody aluminiowe na panewkach wymagaja zastosowania pelnoprzeplywowego filtra oleju i wlaczenia go w instalacje co zdecydowanie przedluza przebiegi miedzy remontowe panewek.

- Sprzeglo i skrzynia rozwiazane bardzo podobnie do Junaka, kazdy z tych zespolow wymaga innego oleju. Skrzynia chodzi na oleju 80 / 90 do przekladni, sprzeglo z pierwotnym przniesieniem napedu na ATF.

Wasz motor moze miec przerobke na ten sam olej w silniku i sprzegle - w tym wypadku trzeba stosowac olej mineralny SAE 10W40, bo angielskie okladziny cierne starego typu slizgaja sie na syntetykach.

 

Motocykl przed rozpoczeciem uzytkowania radze bardzo dokladnie sprawdzic, przerabiajac instalacje elktryczna w taki sposob zeby wyeliminowac angielskie zlaczki "kulowe" i podejrzane o przegrzanie przewody, a przelaczniki dokladnie odrdzewic i nasmarowac. Zapobiegnie to nieprzyjemnym niespodziankom w czasie jazdy spowodowanym przez rozlaczajace sie pod wplywem wibracji zlaczki. Jezeli sa w instalacji oryginalne duze cewki Lucasa to tez radze je wyrzucic i zastosowac jaks podwojna cewke ze starej japonii. Lampa przednia wymaga zmiany odblysnika i zarowki zeby naprawde oswietlala droge na zestaw halogenowy.

 

To na razie tyle, jak bedziecie mieli jakies pytania to piszcie.

Angliki wbrew pozorom to calkiem inna para kaloszy niz japonia i wymagaja o wiele wiecej grzebania, zeby dalo sie nimi jezdzic na codzien.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie jestes Wielki- dzieki bardzo za porady- skrzetnie je zanotowalem i przekaze dalej- mysle ze przy pomocy Ryska da sie( chyba w zime) tak poprzerabiac Angola- by byl w miare bezproblemowy. Pozdr. Janek Klekotek. Ps. Nastepny interesujacy nas klasyk- Ducati SS 900 z 1976 roku stoi juz 23000 $ a zostalo 3 dni do konca aukcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy trzeba cewki wyrzucac skoro daja dobra iskre- uklad jest na przerywaczach, jesli chodzi o gaznik jest tam jakas przekladka-a dodanie jeszcze jednej- nie wiem czy jest mozliwe- bo malo jest miejsca za filtrem powietrza...

Gdzie mozna dostac naklejki- np na zbiornik oleju(stara malo widoczna) informujaca co ile trzeba wymieniac itp.

A sam gaznik to chyba z jakiegos miekkiego Znalu jest- rzeczywiscie wystarczy "ostrzej na niego popatrzec" juz sie wygina-narazie chlopaki sa na etapie dogrania spraw formalnych- by wsio w papierach gralo...i mozna bylo smigac.Reszte zrobi sie w wolnych chwilach.

Dzieki jeszcze raz za rady. Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli macie uklad na przerywaczach i jest to uklad z dwoma przerywaczami to oczywiscie wszystko mozna zostawic, pilnujac tylko zeby zarowno krzywka jak i mechaniczny przyspieszacz byly nasmarowane i ruchome.

Ze zdjec przekladka wygladala "chudo" na moje oko, ale moze daje rade.

Latwym testem jest po jezdzie dotknac do komory plywakowej gaznika, zeby sprawdzic jak jest goraca. W razie czego nie dodaje sie drugiej tylko robi grubsza.

Czy teraz juz wiesz dlaczego stara japonia ( nie mowiac o nowej ) od poczatku miala gumowe krocce ssace i laczniki instalacji w postaci plastikowych zatrzaskow ?

Naklejki, to nie wiem czy tego typu sa w handlu, wejdz na strone www.domiracer.com, potem w dzial "decals & transfers" i poszukaj co maja do Triumpha.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy z prawej Vincent- chyba Rapid- nie pamietam ktory mial czarny blok a ktory bialy, potem chyba wczesny Manx, albo International, a ten ostatni tez Norton? Albo Bsa-

Dzieki za zdjecia- my do takiego standartu dazymy- obawiam sie tylko ze mozemy nie zdarzyc-Rychy juz 50 tke ma:-))).Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...