Skocz do zawartości

YPVS "warjuje" POMOCY!!!


Matex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój problem polega na tym że zawór "wariuje". Motor mi przerywa w granicach 5-8 tyś i właśnie w tych granicach YPVS nie zmienia stopniowo pozycji tylko się cały czas otwiera i zamyka, aż zostanie otwarty powyżej 8tyś. Gdzieś na forum znalazłem jak regulować YPVS i autor napisał że jeśli silniczek "wariuje" to rozwinie temat. Może ktoś wie w czym tkwi problem, lub też może ktoś zna autora tego mądrego tekstu:

 

 

 

 

Dzialanie YPVS : po wlaczeniu zaplonu testowy ruch prawo-lewo i zatrzymanie w pozycji pelnego otwarcia. Po uruchomieniu silnika maksymalne przymkniecie. Wraz ze wzrostem obrotow stopniowe otwieranie zaworu (poczatek otwierania przy ~6000rpm, pelne otwarcie ~8000rpm)

 

W silnik sterujacy wbudowany jest czujnik polozenia zaworu (jesli komus silnik "wariuje"- moge temat rozwinac), wiec po demontazu/montazu nalezy wlaczyc na chwile zaplon - zatrzyma sie w polozeniu "pelne otwarcie"

 

Zawor : pelne otwarcie ~3mm w lewo od punktu podawanego przez instrukcje obslugi/serwisowke (najlepiej zdjac dyfuzor i sprawdzic palcem). Z takim ustawieniem, rozwiercona dysza glowna i zwiekszonym dolotem powietrza do filtra ciag na 6 do prawie 10000rpm (zebatki 15/57)

 

Patrzac w kanal wydechowy glowicy cylindra mozna dostrzec zawor mocy (YPVS).

Po lewej stronie silnika znajduje sie pokrywa (tam gdzie wchodza oba ciegla/linki 1+2), ktora zakrywa tarcze cieglowa zaworu mocy (YPVS).

- Zdjac pokrywe, poluznic ciegla i odwiesic od tarczy cieglowej.

- Tarcze cieglowa zdjac.

- Zawor mocy mozna teraz krecic reka i trzeba go normalnie przekrecic o 180°, aby przy obrotach powyzej 6000 otworzyc kompletny przeswit wydechu.

 

- Patrzac w otwor wydechowy w cylindrze (latarka) mozna dokladnie rozpoznac, w jakiej pozycji zawor mocy (YPVS) jest calkowicie otwarty (przekroj w ksztalcie nerki).

W tej pozycji pozostawic, zalozyc z powrotem tarcze cieglowa i podwiesic ciegla.

 

Ustawienie zaworu mocy (YPVS) odbywa sie nastepujaco:

- Wlaczyc zaplon, zeby sie wlaczyl serwo-silniczek.

- Zaplon wylaczyc.

- Tarcze cieglowa unieruchomic przy pomocy sztyftu (np. gwozdz, czy inny sztyft metalowy) w ten sposob, ze wtyka sie go poprzez szczeline w tarczy w mala dziurke u gory po lewej stronie.

- Teraz napiac ostroznie ciegla do momentu, az przestanie sie wyczuwac luz.

- Nastepnie odkrecic ciegla znowu o 1/4; obrotu z powrotem do tylu.

- W tej pozycji pozostawic (to jest sposob postepowania z ksiazki serwisowej Yamahy).

- Przykrecic pokrywe, przymocowac wydech i gotowe.

- Prawie 10 koni wiecej i wyraznie zmniejszone zuzycie paliwa J

 

Jesli znacie przyczynę proszę pisać gg: 4204141

Edytowane przez Matex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój problem polega na tym że zawór "wariuje". Motor mi przerywa w granicach 5-8 tyś i właśnie w tych granicach YPVS nie zmienia stopniowo pozycji tylko się cały czas otwiera i zamyka, aż zostanie otwarty powyżej 8tyś. Gdzieś na forum znalazłem jak regulować YPVS i autor napisał że jeśli silniczek "wariuje" to rozwinie temat. Może ktoś wie w czym tkwi problem, lub też może ktoś zna autora tego mądrego tekstu:

Dzialanie YPVS : po wlaczeniu zaplonu testowy ruch prawo-lewo i zatrzymanie w pozycji pelnego otwarcia. Po uruchomieniu silnika maksymalne przymkniecie. Wraz ze wzrostem obrotow stopniowe otwieranie zaworu (poczatek otwierania przy ~6000rpm, pelne otwarcie ~8000rpm)

 

W silnik sterujacy wbudowany jest czujnik polozenia zaworu (jesli komus silnik "wariuje"- moge temat rozwinac), wiec po demontazu/montazu nalezy wlaczyc na chwile zaplon - zatrzyma sie w polozeniu "pelne otwarcie"

 

Zawor : pelne otwarcie ~3mm w lewo od punktu podawanego przez instrukcje obslugi/serwisowke (najlepiej zdjac dyfuzor i sprawdzic palcem). Z takim ustawieniem, rozwiercona dysza glowna i zwiekszonym dolotem powietrza do filtra ciag na 6 do prawie 10000rpm (zebatki 15/57)

 

Patrzac w kanal wydechowy glowicy cylindra mozna dostrzec zawor mocy (YPVS).

Po lewej stronie silnika znajduje sie pokrywa (tam gdzie wchodza oba ciegla/linki 1+2), ktora zakrywa tarcze cieglowa zaworu mocy (YPVS).

- Zdjac pokrywe, poluznic ciegla i odwiesic od tarczy cieglowej.

- Tarcze cieglowa zdjac.

- Zawor mocy mozna teraz krecic reka i trzeba go normalnie przekrecic o 180°, aby przy obrotach powyzej 6000 otworzyc kompletny przeswit wydechu.

 

- Patrzac w otwor wydechowy w cylindrze (latarka) mozna dokladnie rozpoznac, w jakiej pozycji zawor mocy (YPVS) jest calkowicie otwarty (przekroj w ksztalcie nerki).

W tej pozycji pozostawic, zalozyc z powrotem tarcze cieglowa i podwiesic ciegla.

 

Ustawienie zaworu mocy (YPVS) odbywa sie nastepujaco:

- Wlaczyc zaplon, zeby sie wlaczyl serwo-silniczek.

- Zaplon wylaczyc.

- Tarcze cieglowa unieruchomic przy pomocy sztyftu (np. gwozdz, czy inny sztyft metalowy) w ten sposob, ze wtyka sie go poprzez szczeline w tarczy w mala dziurke u gory po lewej stronie.

- Teraz napiac ostroznie ciegla do momentu, az przestanie sie wyczuwac luz.

- Nastepnie odkrecic ciegla znowu o 1/4; obrotu z powrotem do tylu.

- W tej pozycji pozostawic (to jest sposob postepowania z ksiazki serwisowej Yamahy).

- Przykrecic pokrywe, przymocowac wydech i gotowe.

- Prawie 10 koni wiecej i wyraznie zmniejszone zuzycie paliwa J

 

Jesli znacie przyczynę proszę pisać gg: 4204141

 

tresc tego znalazlem kiedys w internecie, nie wiem kto jest autorem :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jakie masz moto najpierw

skoro YPVS to chyba yamaha :(

 

tresc tego znalazlem kiedys w internecie, nie wiem kto jest autorem :evil:

to chyba nawet ty to pisales w topicu "odlokowanie yamahy tdr" dobrze pamietam? :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obudowie napędu YPVS jest wbudowany czujnik położenia osi silnika (a więc i zaworu),przekazujący informację o położeniu zaworu do CDI. Wygląda to i działa jak potencjometr - z czasem styki się zużywają lub odkształcają, a każda "przerwa" w odczycie powoduje zatrzymanie lub "loteryjne" obroty silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...