Matex Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 (edytowane) WitamMój problem polega na tym że zawór "wariuje". Motor mi przerywa w granicach 5-8 tyś i właśnie w tych granicach YPVS nie zmienia stopniowo pozycji tylko się cały czas otwiera i zamyka, aż zostanie otwarty powyżej 8tyś. Gdzieś na forum znalazłem jak regulować YPVS i autor napisał że jeśli silniczek "wariuje" to rozwinie temat. Może ktoś wie w czym tkwi problem, lub też może ktoś zna autora tego mądrego tekstu: Dzialanie YPVS : po wlaczeniu zaplonu testowy ruch prawo-lewo i zatrzymanie w pozycji pelnego otwarcia. Po uruchomieniu silnika maksymalne przymkniecie. Wraz ze wzrostem obrotow stopniowe otwieranie zaworu (poczatek otwierania przy ~6000rpm, pelne otwarcie ~8000rpm) W silnik sterujacy wbudowany jest czujnik polozenia zaworu (jesli komus silnik "wariuje"- moge temat rozwinac), wiec po demontazu/montazu nalezy wlaczyc na chwile zaplon - zatrzyma sie w polozeniu "pelne otwarcie" Zawor : pelne otwarcie ~3mm w lewo od punktu podawanego przez instrukcje obslugi/serwisowke (najlepiej zdjac dyfuzor i sprawdzic palcem). Z takim ustawieniem, rozwiercona dysza glowna i zwiekszonym dolotem powietrza do filtra ciag na 6 do prawie 10000rpm (zebatki 15/57) Patrzac w kanal wydechowy glowicy cylindra mozna dostrzec zawor mocy (YPVS).Po lewej stronie silnika znajduje sie pokrywa (tam gdzie wchodza oba ciegla/linki 1+2), ktora zakrywa tarcze cieglowa zaworu mocy (YPVS).- Zdjac pokrywe, poluznic ciegla i odwiesic od tarczy cieglowej.- Tarcze cieglowa zdjac.- Zawor mocy mozna teraz krecic reka i trzeba go normalnie przekrecic o 180°, aby przy obrotach powyzej 6000 otworzyc kompletny przeswit wydechu. - Patrzac w otwor wydechowy w cylindrze (latarka) mozna dokladnie rozpoznac, w jakiej pozycji zawor mocy (YPVS) jest calkowicie otwarty (przekroj w ksztalcie nerki).W tej pozycji pozostawic, zalozyc z powrotem tarcze cieglowa i podwiesic ciegla. Ustawienie zaworu mocy (YPVS) odbywa sie nastepujaco:- Wlaczyc zaplon, zeby sie wlaczyl serwo-silniczek.- Zaplon wylaczyc.- Tarcze cieglowa unieruchomic przy pomocy sztyftu (np. gwozdz, czy inny sztyft metalowy) w ten sposob, ze wtyka sie go poprzez szczeline w tarczy w mala dziurke u gory po lewej stronie.- Teraz napiac ostroznie ciegla do momentu, az przestanie sie wyczuwac luz.- Nastepnie odkrecic ciegla znowu o 1/4; obrotu z powrotem do tylu.- W tej pozycji pozostawic (to jest sposob postepowania z ksiazki serwisowej Yamahy).- Przykrecic pokrywe, przymocowac wydech i gotowe.- Prawie 10 koni wiecej i wyraznie zmniejszone zuzycie paliwa J Jesli znacie przyczynę proszę pisać gg: 4204141 Edytowane 20 Lutego 2007 przez Matex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 (edytowane) napisz jakie masz moto najpierw Edytowane 20 Lutego 2007 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 WitamMój problem polega na tym że zawór "wariuje". Motor mi przerywa w granicach 5-8 tyś i właśnie w tych granicach YPVS nie zmienia stopniowo pozycji tylko się cały czas otwiera i zamyka, aż zostanie otwarty powyżej 8tyś. Gdzieś na forum znalazłem jak regulować YPVS i autor napisał że jeśli silniczek "wariuje" to rozwinie temat. Może ktoś wie w czym tkwi problem, lub też może ktoś zna autora tego mądrego tekstu:Dzialanie YPVS : po wlaczeniu zaplonu testowy ruch prawo-lewo i zatrzymanie w pozycji pelnego otwarcia. Po uruchomieniu silnika maksymalne przymkniecie. Wraz ze wzrostem obrotow stopniowe otwieranie zaworu (poczatek otwierania przy ~6000rpm, pelne otwarcie ~8000rpm) W silnik sterujacy wbudowany jest czujnik polozenia zaworu (jesli komus silnik "wariuje"- moge temat rozwinac), wiec po demontazu/montazu nalezy wlaczyc na chwile zaplon - zatrzyma sie w polozeniu "pelne otwarcie" Zawor : pelne otwarcie ~3mm w lewo od punktu podawanego przez instrukcje obslugi/serwisowke (najlepiej zdjac dyfuzor i sprawdzic palcem). Z takim ustawieniem, rozwiercona dysza glowna i zwiekszonym dolotem powietrza do filtra ciag na 6 do prawie 10000rpm (zebatki 15/57) Patrzac w kanal wydechowy glowicy cylindra mozna dostrzec zawor mocy (YPVS).Po lewej stronie silnika znajduje sie pokrywa (tam gdzie wchodza oba ciegla/linki 1+2), ktora zakrywa tarcze cieglowa zaworu mocy (YPVS).- Zdjac pokrywe, poluznic ciegla i odwiesic od tarczy cieglowej.- Tarcze cieglowa zdjac.- Zawor mocy mozna teraz krecic reka i trzeba go normalnie przekrecic o 180°, aby przy obrotach powyzej 6000 otworzyc kompletny przeswit wydechu. - Patrzac w otwor wydechowy w cylindrze (latarka) mozna dokladnie rozpoznac, w jakiej pozycji zawor mocy (YPVS) jest calkowicie otwarty (przekroj w ksztalcie nerki).W tej pozycji pozostawic, zalozyc z powrotem tarcze cieglowa i podwiesic ciegla. Ustawienie zaworu mocy (YPVS) odbywa sie nastepujaco:- Wlaczyc zaplon, zeby sie wlaczyl serwo-silniczek.- Zaplon wylaczyc.- Tarcze cieglowa unieruchomic przy pomocy sztyftu (np. gwozdz, czy inny sztyft metalowy) w ten sposob, ze wtyka sie go poprzez szczeline w tarczy w mala dziurke u gory po lewej stronie.- Teraz napiac ostroznie ciegla do momentu, az przestanie sie wyczuwac luz.- Nastepnie odkrecic ciegla znowu o 1/4; obrotu z powrotem do tylu.- W tej pozycji pozostawic (to jest sposob postepowania z ksiazki serwisowej Yamahy).- Przykrecic pokrywe, przymocowac wydech i gotowe.- Prawie 10 koni wiecej i wyraznie zmniejszone zuzycie paliwa J Jesli znacie przyczynę proszę pisać gg: 4204141 tresc tego znalazlem kiedys w internecie, nie wiem kto jest autorem :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubix Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 napisz jakie masz moto najpierwskoro YPVS to chyba yamaha :( tresc tego znalazlem kiedys w internecie, nie wiem kto jest autorem :evil:to chyba nawet ty to pisales w topicu "odlokowanie yamahy tdr" dobrze pamietam? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 skoro YPVS to chyba yamaha :icon_idea: lepiej się upewnić :icon_twisted: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 (edytowane) to chyba nawet ty to pisales w topicu "odlokowanie yamahy tdr" dobrze pamietam? :icon_mrgreen: ja ;) a jaki masz model motorka? Edytowane 20 Lutego 2007 przez MACIAS1989 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matex Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Yamaha TDR 125 4FL nowszy model 94 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Yamaha TDR 125 4FL nowszy model 94 rokno to zmień opis bo masz tam wpisanego KTMa :) i troszke to sie mijało z elektrycznie sterowanym zaworem. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LesniK Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 W obudowie napędu YPVS jest wbudowany czujnik położenia osi silnika (a więc i zaworu),przekazujący informację o położeniu zaworu do CDI. Wygląda to i działa jak potencjometr - z czasem styki się zużywają lub odkształcają, a każda "przerwa" w odczycie powoduje zatrzymanie lub "loteryjne" obroty silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.