Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą i cylindrem w suzuki RG 80


audioterrorysta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis w moim Suzuki RG80, 95r, 19tyskm woda zaczęła pryskać z wydechu przy dużych obrotach, w całkiem sporej ilości można powiedzieć ciurkiem. Zapach miała podobny do plynu z chłodnicy, dlatego zdjęłem z kolegami głowice i uszczelkę - trafiliśmy. Mam (swój pierwszy) motor od niedawna ale uszczelka zawsze może pójść dlatego niemam żalu.

 

Czy iść za ciosem i wymieniać również uszczelkę pod cylindrem?? Koszt 9.40zł, a zrobione będzie, czy dać sobie spokój w nadziei że nie padnie??

 

PYTANIE: gdzie można kupić uszczelki (oprócz w larssonie) do suzuki RG 80 rocznik 95?? Byśmy to robili w najbliższych dniach (jutro kolega jedzie do larssona to pojade z nim) dlatego proszę o odpowiedzi.

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak moj byly mtx bral ciecz przez uszczelke pod cylindrem i troche przez ta pod glowica dla tego mozesz sie pokusisc o wymiane obydwu :notworthy: Oczywiscie jak cena nie odstrasza :bigrazz: Pozdro

nie rozumiem michał_dh mógłbyś mi wytłumaczyć jaak ci mógł brac ciecz uszczelka pod głowicą? przeciez obieg jest w cylindrze a nie w karterach chyba ze sie myle.pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w hondzie, ale u mnie w suzuki RG woda z chłodnicy wypływa do głowicy potem do cylindra. Z cylindra do pompy, ktora jest w wbydowana w karterach i z pompy do chłodnicy. Mogłem pomylic strone krazenia wody ale jesli chodzi o obieg to tak jest.

 

PS kupiłem kpl uszczelek do górnej czesci silnika w larssonie za 60zł, samej uszczelki głowicy niemają.

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w hondzie, ale u mnie w suzuki RG woda z chłodnicy wypływa do głowicy potem do cylindra. Z cylindra do pompy, ktora jest w wbydowana w karterach i z pompy do chłodnicy. Mogłem pomylic strone krazenia wody ale jesli chodzi o obieg to tak jest.

 

PS kupiłem kpl uszczelek do górnej czesci silnika w larssonie za 60zł, samej uszczelki głowicy niemają.

no w yamahach też jest taki obieg tylko dziwi mnie to iż któredy moze woda przedostawać ciiecz uszczelką pod głowicą?,chyba ze moze cylinder jest pęknięty i sie przedostaje to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi moto chodziło bez zażutu, ale jak postał nie chciał coś zapalać, (zawsze palił od 1 kopa) świece wyczyściłem odpaliłem chodzi , zgdasiłem, za chwile podchodze i pach dupa. uszczelka pod głowicą popuszczała. niestety nie miałem uszczelki na stanie i 2 dni jeźdizłem i wogę ciągnąl. raz go rozgrzałem mocno i woda poszła do cylindra i pierścień poszedł. i szaszor w cylindrze:) apropo, chcę przerobić uszczelkę(mam alu ) na o-ring. czy oring musi być wysokotemperaturowy czy zwykły wystarczy?pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to ktoredy ?? nieszczelnoscia pomiedzy glowica a gora cylindra czyli dokladnie nieszczelnoscia w uszczelce pod glowica (moglo ja wydmuchac, mogla sie zrobic stara, mogl oring juz nie dac rady itp)

pozdro

No dokladnie Jak kolega napisal tak mialem, wydmuchalo mi uszczelke pod glowica i ciecz wpadala do cylindra i moto mulilo i z wydechu wylatywala nie przepalona woda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak, odebrałem nowe uszczelki z larssona firmy athena - koszt 60,8zł. Są takie jak być powinny (jak oryginał), mają metalowy pierscien wokół komory spalania i gumowy wokół zewnętrzengo obrzeża. będe w najbliższych dniach montował.

 

Czy po założniu nowych uszczelek pod cylinder i głowice trzeba jakoś szczególnie traktować silnik??

 

Czy od razu po naprawie (i rozgrzaniu oczywiscie) można wkręcać na wysokie obroty czy wypluje nowe uszczelki??

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po założniu nowych uszczelek pod cylinder i głowice trzeba jakoś szczególnie traktować silnik??

 

Czy od razu po naprawie (i rozgrzaniu oczywiscie) można wkręcać na wysokie obroty czy wypluje nowe uszczelki??

 

Dokręc z momentem jaki przewiduje manual i rura... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcpol

Chodzi mi o użytkowanie czy nowe uszczelki sie nie wyplują jak dam w rure.

 

A co zrobic jesli nie mam klucza dynamometrycznego?? Jest jakaś metoda bardziej organoleptyczna??

 

Bez klucza dynamometrycznego możesz uszkodzić gwint lub mieć problem z odkręceniem w przyszłości, uszczelki ułożone i dokręcone nie zostaną szybko wyplute po ostrym traktowaniu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...