Gość Lukass Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Jak pokażesz mi naprawioną w ten sposób skrzynie w podobnym motocyklu, która wytrzymała chociaż 10tys km wtedy uwierzę w tą metodę i będę ją stosował Ja bym Tobie nie pokazał takiej skrzyni, bo nie będe rozkręcał przecież czyjegoś sprzetu, ale uwierz, jest to mozliwe. Pewnie zajmujesz się motocyklami na co dzień, wiec powinieneś wiedzieć, że takie obróbki istnieją. Jeśli masz warunki do obróbki cieplnej czy cieplno-chemicznej, to bardzo proszę, możesz element napawany obrobic w taki sposób. Wcale ta regeneracja nie musi ustepować oryginalnemu wykonaniu, a moze być nawet lepsza. Twardosci elementów można doprowadzic do oryginalnej twardości, a rdzeń pozostawić tai, jaki powinien być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Psh Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Pozwolicie ze podepne sie na biegu do tego tematu :icon_mrgreen: . Nie bede sie rozdrabnial w szczegoly ale czy regeneracja krzywki walka rozrzadu w takim stanie jest wogole mozliwa i oplacalna? http://img235.imageshack.us/img235/9529/dscf2016ro7.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 (edytowane) Krzywki to sa chyba obok a to sa resztki czopa. W kazdym razie tak to dla mnie wyglada. Adam M. Edytowane 16 Lutego 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Psh Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 czop jest po lewej stronie tego scierwa co zostalo po krzywce. Widoczna zniszczona czesc jest to czesc krzywki ktora hmm jest okragla dokladnie po przeciwnej stronie sie 'wybrzusza' i ta niewidoczna czescia naciska dzwigienke. Zastanawiam sie co moglo spowodowac takie zniszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 co to za róznica! Przeciez to tylko stal;| Skrzynai bedzie troche bardziej hałaśliwa przy wrzucaniu biegu i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 (edytowane) Lukass – Wiem że istnieją mega profesjonalne metody regeneracji części. Ale z są mega drogie np. regeneracja jednego czopu wału korbowego za kilka tys. zł . Szczerze mówiąc nie próbowałem nigdy regenerować kół zębatych skrzyni biegów, bo nie chce eksperymentować na motocyklach klientów i psuć sobie opinii robię albo dobrze na oryginalnych częściach albo wcale. Dla tego jeśli ktoś zrobił swoją skrzynie w przecinaku jakimś patentem i to działa od dłuższego czasu niech się pochwali, bo ja takiego przypadku nie znam, a chętnie bym poznał. Widziałem natomiast kilka skrzyń w których próbowano coś rzeźbić, ostrzyć, hartować i niestety jeździć to nie chciało. Co do krzywki. Jeśli jest to wałek z jakiegoś bardzo rzadkiego sprzętu to regeneruj. A jeśli w miarę łatwo można zdobyć inny to go wyrzuć. Regeneracja to zawsze jest regeneracja. Edytowane 16 Lutego 2007 przez Łukasz Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 regeneracja sprzegieł kłowych to zaden problem. nachylenie zebów chyba 3stopnie z tego co pamietam. potem tylko obróbka cieplnochemiczna która w naszym kraju taka droga nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Powołam sie tu na opinię Piotra Dudka.Piotr powiedział że koła zębate do skrzynek japońców,sa robione wg specjalnej technologii.Koła są wytłaczane na prasach pod ciśnieniem kilku tys atmosfer,dzięki czemu uzyskują unikalną strukturę i wytrzymałość.Mówił tez ze niejednokrotnie próbowował dorabiać koła ,ale bez powodzenia.Kolego Wueska,jak podszlifujesz kły zabieraka do 3 stopni to jak wyłączysz bieg,siła z jaką przełącza sie biegi jest bardzo mała.W prawidłowo pracującej skrzynce dosłownie lekko naciśniesz dżwignię zmiany biegów i bieg juz jest zapięty. w przypadku ,który Ty proponujesz biegi trzeba by przełączać z siłą młota parowego.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 hmm... mozliwe. Wiem ze musi miec to wysoka samohamownosc. na dane 3 stopni trafiłem chyba w którejs servisówce. Co do wytłaczania mozliwe ze sa one własnie tak robione, zadna to unikalna technologia bo film z 85roku który mamy w moim technikum pokazywał własnie wyrób takiego koła. Bodajze PZL w mielcu tym sie zajmowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Co do wytłaczania mozliwe ze sa one własnie tak robione, zadna to unikalna technologia bo film z 85roku który mamy w moim technikum pokazywał własnie wyrób takiego koła. Bodajze PZL w mielcu tym sie zajmowało.Wiem tylko tyle że tą metodę wynalazł polski inżynier i że jest chroniona patentem.PZL zawsze stał wysoko z technologią wyrobu kól zębatych to może kupili licencję.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 PZL może ma licencje na wytwarzanie super kół. Ale nie wyobrażam sobie żeby dla jakiegoś pana X specjalnie robili formę do jednego koła. Pewnie by zrobili ale za cenę tego ten ktoś sprawił by sobie nowego GSXR 1000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 eee raczej nie;] Tłoczone jest surowe koło a nie kołop po wykonaniu. Potem Wykonane któras z metod (maga, felowsa itp. spolszczyłem nazwiska) pewnie potem podane jeszcze dodatkowym procesa cieplnochemicznym i amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 (edytowane) a może coś wiecej o tej regeneracji sprzegła kłowego.... Edytowane 12 Czerwca 2007 przez thomyk Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Ja ostatnio dałem na próbę koło zębate do zregenerowania, naostrzenia sprzęgieł kłowych na elektrodrążarke CNC. Zrobili to bardzo ładnie i myślę, że takie koło mogło by poprawnie funkcjonować. Muszę kiedyś namówić jakiegoś klienta na zamontowanie takiego koła. Niestety usługa ta jest bardzo droga w przypadku, gdy nie mamy możliwości zlecenia tej roboty na tzw. „fuchę”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.